Lapsi töissä päivä
Onko muita rokulipäivän viettoon jääneitä tuon ääliömäisen lapsi töihin päivän vuoksi? Työpaikka menee täysin lastentarhaksi leikkinurkkauksineen, kirmailuineen ja kiljumisineen. Ei kiitos, flunssa tuli päälle!
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomaksi jääneenä tuo tuntuu ..ttuilulta.
Niinhän teistä tuntuu kaikki. Lapset ei sais näkyä eikä kuulua missään. Kaikkien tulis pidättäytyä lasten hankkimisesta, ettei teitä ärsytä tai tule paha mieli.
Tuokaa vain ne lapsenne töihin, mutta itse sitten hoidatte. Mulle on jotenkin pyytämättä ja yllätyksenä langennut rooli, jossa kaiken maailman TET-harjoittelijat tuodaan yhtäkkiä huoneeni kynnykselle notkumaan, että "sulla on varmaan jotain Joni-Jeminalle sopivaa hommaa". Että päätit sitten tuoda teinisi töihin ja ulkoistaa vastuusi vanhempana mulle? Mitäköhän osaa mun asiantuntijatehtävistä ajattelit, että sun 15-vuotiaasi osaisi kylmiltään ilman työvälineitä hoitaa? Haloo?
Eikö lapsen oikeuksien päivä tarkoita juuri lapsen oikeutta mm. koulunkäyntiin (tai varhaiskasvatukseen). Suomessa lapsi viedään sen sijaan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti innoikkaimmin niitä lapsia tuovat töihin vanhemmat jotka eivät viitsi kasvattaa lapsiaan. Ja sit ne kuvittelee että meidän muiden työhön kuuluu heidän lapsiensa viihdyttäminen.
Tämä! Meillä on aamupäivällä 8-10 lapsille ohjattua toimintaa ja 2 vko sitten oli kysely, ketkä sen järjestävät eli leikittävät lapsia. Vastaus oli, että kenelläkään ei ole omilta töiltään aikaa ja niin kaksi lapsetonta asiantuntijaa määrättiin keksimään lapsille tekemistä. Vanhemmat ei tietenkään itse voineet vastata lapsistaan, koska heillähän on omat työtehtävänsä!
Iltapäivällä on jotain vapaata käyskentelyä työhuoneissa ja lastensa kanssa töihin tulevat todella olettavat, että koko kerros viihdyttää eli kaikki on todella innoissaan siitä, että saadaan lapsia töihin. Yritettiin työkaverin kanssa kertoa, että ei ne lapset vanhempiensa työstä mitään ymmärrä, jos ne ei mene mukaan asiakaspalavereihin tai etsi taulukosta mahdollista virhettä. Joku potkulautakisa käytävässä ei ole isän työtä.
Mitä vittua nyt oikeesti?! Eihän tuossa ole mitään järkeä!
No ei tietenkään ole! Pari vuotta sitten olin harjoittelijana (opintoihin liittyen) paikassa, jossa lapsi töissä -päivä oli kuin isot synttärikutsut. Toisen harkkarin kanssa juostiin kaupoissa, hankittiin kiitospussikrääsää, kasvovärejä, ilmapalloja, hassuja hattuja jne. ja koristeltiin kahvihuone, järjestettiin ohjelmaa ja vihattiin niiden lasten vanhempia täydestä sydämestä. Lapsia tuli ja meni, osa oli pari tuntia, osa koko päivän, osa tuli koulusta jne. ja kaikille piti järjestää kivaa tekemistä siten, että niiden vanhempien työt ei saaneet kärsiä. Ja sitten yhden tiimiläisen vaimo toi meille 5 kk ikäisen vauvansa ja sanoi, että hän käy kampaajalla ja hakee sen lapsen klo 18 (meillä päättyi työt klo 16) ja toinen tiimiläinen tuli valittamaan, kun kiitospussissa oli ollut joku heidän Hemmo-Pärttylille sopimaton kynä, että se pitää vaihtaa! Ja yksi lapsi sai raivarin, kun emme antaneet hänelle koristeena olleita 20 ilmapalloa klo 11 kotiin vietäviksi...
Lapsi töihin -päivänä lapset pitäisi laittaa töihin. Jos seuraavan kerran joudun päivän järjestämään, niin lainaan jostain 10 ompelukonetta ja lapset saavat ommella T-paitoja urakkatyönä.
Turha niihin lapsiin on vihaasi purkaa, eihän ne tuota päätöstä tehneet otitko asian puheeksi työpaikalla???? Tuskin. Hymyillen hoidit homman ja nyt itket et lasten vika. Helpompaa purkaa viattomiin. Säälittävä olet.
Vierailija kirjoitti:
Tuokaa vain ne lapsenne töihin, mutta itse sitten hoidatte. Mulle on jotenkin pyytämättä ja yllätyksenä langennut rooli, jossa kaiken maailman TET-harjoittelijat tuodaan yhtäkkiä huoneeni kynnykselle notkumaan, että "sulla on varmaan jotain Joni-Jeminalle sopivaa hommaa". Että päätit sitten tuoda teinisi töihin ja ulkoistaa vastuusi vanhempana mulle? Mitäköhän osaa mun asiantuntijatehtävistä ajattelit, että sun 15-vuotiaasi osaisi kylmiltään ilman työvälineitä hoitaa? Haloo?
En kyllä nyt ihan ymmärrä, miten tetti tähän liittyy, mutta
Oletko itse ollut koskaan tetissä? Vai oletko asiantuntija-asemaasi päässyt ilman pakollista opintopolkua, johon kuuluu pakollisena tet eli TYÖELÄMÄÄN TUTUSTUMINEN? Kun ei ne nuoret sun kiusaksi sinne tule. Millainen oma tet-kokemuksesi oli?
Meidän ekaluokkalaisesta olisi kiva päästä käymään vanhemman työpaikalla ja nähdä mitä se äiti/isi päivät pitkät tekee. Mutta voiko koulusta olla sen takia pois? Kouluikäisille tämä olisi mielenkiintoista, pienempiä lapsiahan saisi koko ajan vahtia eikä työnteosta tulisi mitään.
Joo työkaverin Turopetteri pääsee tekemään töitä: ensin oli aamupalaa, sitten tietovisaa ja palkintojenjaon jälkeen askartelunurkkausta. Kyllä oli isiTurolle iso apu ja Turopetteri näki mitä töissä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti innoikkaimmin niitä lapsia tuovat töihin vanhemmat jotka eivät viitsi kasvattaa lapsiaan. Ja sit ne kuvittelee että meidän muiden työhön kuuluu heidän lapsiensa viihdyttäminen.
Tämä! Meillä on aamupäivällä 8-10 lapsille ohjattua toimintaa ja 2 vko sitten oli kysely, ketkä sen järjestävät eli leikittävät lapsia. Vastaus oli, että kenelläkään ei ole omilta töiltään aikaa ja niin kaksi lapsetonta asiantuntijaa määrättiin keksimään lapsille tekemistä. Vanhemmat ei tietenkään itse voineet vastata lapsistaan, koska heillähän on omat työtehtävänsä!
Iltapäivällä on jotain vapaata käyskentelyä työhuoneissa ja lastensa kanssa töihin tulevat todella olettavat, että koko kerros viihdyttää eli kaikki on todella innoissaan siitä, että saadaan lapsia töihin. Yritettiin työkaverin kanssa kertoa, että ei ne lapset vanhempiensa työstä mitään ymmärrä, jos ne ei mene mukaan asiakaspalavereihin tai etsi taulukosta mahdollista virhettä. Joku potkulautakisa käytävässä ei ole isän työtä.
Mitä vittua nyt oikeesti?! Eihän tuossa ole mitään järkeä!
No ei tietenkään ole! Pari vuotta sitten olin harjoittelijana (opintoihin liittyen) paikassa, jossa lapsi töissä -päivä oli kuin isot synttärikutsut. Toisen harkkarin kanssa juostiin kaupoissa, hankittiin kiitospussikrääsää, kasvovärejä, ilmapalloja, hassuja hattuja jne. ja koristeltiin kahvihuone, järjestettiin ohjelmaa ja vihattiin niiden lasten vanhempia täydestä sydämestä. Lapsia tuli ja meni, osa oli pari tuntia, osa koko päivän, osa tuli koulusta jne. ja kaikille piti järjestää kivaa tekemistä siten, että niiden vanhempien työt ei saaneet kärsiä. Ja sitten yhden tiimiläisen vaimo toi meille 5 kk ikäisen vauvansa ja sanoi, että hän käy kampaajalla ja hakee sen lapsen klo 18 (meillä päättyi työt klo 16) ja toinen tiimiläinen tuli valittamaan, kun kiitospussissa oli ollut joku heidän Hemmo-Pärttylille sopimaton kynä, että se pitää vaihtaa! Ja yksi lapsi sai raivarin, kun emme antaneet hänelle koristeena olleita 20 ilmapalloa klo 11 kotiin vietäviksi...
Lapsi töihin -päivänä lapset pitäisi laittaa töihin. Jos seuraavan kerran joudun päivän järjestämään, niin lainaan jostain 10 ompelukonetta ja lapset saavat ommella T-paitoja urakkatyönä.
Turha niihin lapsiin on vihaasi purkaa, eihän ne tuota päätöstä tehneet otitko asian puheeksi työpaikalla???? Tuskin. Hymyillen hoidit homman ja nyt itket et lasten vika. Helpompaa purkaa viattomiin. Säälittävä olet.
Lasten vanhempiahan tuo ilmoitti vihaavansa.
Missä maassa sinä kävit koulua, kun et oppinut lukemaan?
Meillä on iso yhtiö ja toimitalo, ja siellä on tänään melkoiset zembalot! On temppurataa ja jumppaa, kasvomaalausta, askartelupajaa, piparkakkujen koristelua ja vaikka mitä. Toisin sanoen täysin tehoton päivä suurelle osalle työntekijöistä. Ne, jotka lapsensa sinne tuovat, eivät töitä tee. Ja ne, joiden työkaverit tuovat sinne lapsensa, eivät myöskään voi keskittyä kun aada-jeret huutaa "katomua katomua katomua" ja juoksevat päättöminä pitkin poikin.
Mä en ymmärrä että tällaisia pitää olla. Mutta se on minun mielipiteeni. Omat lapseni ovat koulussa, ja ovat kyllä käyneet työpaikallani katsomassa normaalia arkea. Päätin jäädä etäpäivälle, että saan akuutit asiat hoidettua.
En pidä rokulia, mutta etäpäivää kylläkin. Lukitsin työhuoneeni oven. En todellakaan mene kuuntelemaan kiljumista ja anna pikku räkänokkien kiipeillä työpisteelläni.
Luojan kiitos minun työpaikkaani ei lapsia saa tulla tai muitakaan ulkopuolisia. Lapien isä ei ole kuvioissa, joten lapset siivoavat kotona. En valita.
Meillä näkyy olevan täällä muutamia lapsia töissä. Olen nähnyt heidät mutta en kuullut mitään ylimääräistä, eli hyvin tuntuu toimivan. Mut ei tosiaan ole mitään "lastenohjelmaa" heille järjestetty, eikä mun ymmärtääkseni ollut tarkoituskaan?? Eikö tarkoitus ollut nähdä miten vanhemmat viettävät työpäivänsä? Eikä siihen normaalisti mitään lapsille suunnattua ohjelmaa kuulu. Mulla on omakin lapsi (12v) tässä mukana, seurailee mielenkiinnolla mitä teen, mutta koska osa työtehtävistäni kuuluu tietosuojan piiriin, välillä hätistän hänet lukemaan kirjaa tai puhelimelleen.. Työnantaja tarjoaa lounaan tänään mukana oleville lapsille, se on kyllä kiva kädenojennus.
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fingerporilla on hyvä strippi aiheesta :)
Niin on 😄
Linkki?
Teen töitä kotona ja teen myös töitä. Siksi lapsi on koulussa, että voin tehdä työni enkä joudu hoitaa lasta. Onneksi ei ole kukaan muukaan tuonut häiritsevää lasta työpaikalleni.
Onneksi ei meillä. Minä olen kotiäiti ja mies hitsarina. Ei hän mitenkään ehtisi töissä vahtia vilkasta 1 vuotiastamme.
Meillä talo jaettu tavallaan kahtia. Kunkin kerroksen ulkokehä suljettua aluetta, minne ei vierailla ole asiaa. Täällä työnteko jatkuu kuin muinakin päivinä. Sisempi kehä taas on vieraille avointa ja siellä erilaista ohjelmaa lapsille.
En voi ottaa lapsia töihin mukaan edes tuollaisena teemapäivänä. Riski tapaturmaan tai zoonoosiin on aivan liian suuri.
Voi v*ttu, onneksi meillä ei ole tuollaisia. Olisi mieluummin vaikka lemmikki töihin päivä.
Minusta nuo on kivoja päiviä, tuo jotain vaihtelua työviikkoon. Työkavereiden lapset ovat myös pääosin mukavia ja söpöjä ja osaavat käyttäytyä. Eikä meillä työ vaadi jatkuvaa keskittymistä.