Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella suomalaiset asiat, joita et vaan ymmärrä?

Vierailija
21.11.2019 |

Tuli toisesta ketjusta mieleen. Mikä suomalaiseen kulttuuriin olennaisesti kuuluva asia ei vaan sytytä sinua?

Tästä tulee varmasti alapeukkuja, mutta aloitan rohkeasti: Speden huumori.

Kommentit (351)

Vierailija
61/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta ja palkasta puhumattomuus.

(oiva esimerkki miten palkasta ei minun työpaikalla puhuta sanaakaan euroissa, vaikka JOKA IKISELLÄ sama taulukkopalkka missä ei ole neuvotteluvaraa. Silti tilille kilahtavaa määrää ei vaan VOI mitenkään viitata keskusteluissa. Kaikilla siis palkka varmaan n. 50€ sisällä toisistaan, riippuen ylityö sekunneista/kk)

Vierailija
62/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus.

Mä en ymmärrä sitä, että leipäjonossakin seisoville ollaan kateellisia, ettei ne nyt vaan vahingossakaan saa parempaa vanhaa leipää kuin minä.

Mä tykkään käyttää kateuden tunteeni voimavaraksi pistää paremmaksi.

Kun alkaa kateellisuus vaivaamaan keksin itselleni jonkun kivan ajatuksen, että ne tunteet menee ohi. Olen vasta vanhemmiten alkanut päästä tästä jyvälle, nuorena hukkasin paljon aikaa ja energiaa turhaan kadehtimiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eliittielämää elävät virkamiehet Helsingin ydinkeskustassa. Suljetut korruptoituneet piirit. Sen hyväksyminen periaatteella maailman paras maa.

Niin, missään muualla maailmassa kun ei ole korruptiota. Hohhoijaa..

Vierailija
64/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(oiva esimerkki miten palkasta ei minun työpaikalla puhuta sanaakaan euroissa, vaikka JOKA IKISELLÄ sama taulukkopalkka missä ei ole neuvotteluvaraa. Silti tilille kilahtavaa määrää ei vaan VOI mitenkään viitata keskusteluissa. Kaikilla siis palkka varmaan n. 50€ sisällä toisistaan, riippuen ylityö sekunneista/kk)

Eipä ole erityisen suomalainen piirre tämäkään. Esimerkiksi jenkeissä on todella suuri tabu puhua palkasta. 

Vierailija
65/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakottaminen tulojen perusteella. Epäoikeudenmukaisuuden irvikuva. Pienituloiset voivat surutta tehdä pieniä rikoksia ja jäävät voitolle, kun kuitenkin vain harvasta jäävät kiinni.

Kertoo kaiken suomalaisista, kun systeemiä perustellaan sillä, että muuten hyvätuloiset sikailisivat huvikseen.

Vierailija
66/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olipas taas yllättävää, että ketjussa on lueteltu suunnilleen kaikki Suomeen liittyvät asiat. Ihan vain tiedoksi, monissa muissakin maissa esimerkiksi urheiluun suhtaudutaan kansallismielisesti ja sisustetaan samalla tyylillä. Ja huumorikin on muuttunut 30 vuodessa. 

Siis ketjun ideahan on se, että saa kertoa asioita, jotka liittyy suomalaisuuteen, mutta jotka ei itselle kolahda.

Ja ei se, että minä en vaan tykkää jostain hyvin suomalaisesta asiasta tee siitä asiasta huonompaa tai parempaa.

Vierailija
67/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva saunominen, käytännöllisyys pukeutumisessa (kauneuden sijaan), se että kansallinen itsetunto nousee vain urheilusta.

Vierailija
68/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumit aikuisten juttuna: käytetään keski-ikäisenäkin muumilakanoita, kahvit tarjotaan paremmille vieraille muumimukista ja eri tavaroista löytyy näitä piirroshahmojen kuvia.

Vierailija
69/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa työssä ainakin olen huomannut, että palkasta on parempi olla täysin hiljaa. Ei ole päivääkään kun talon työvieroksuja ei olisi valittamassa kovaan ääneen siitä miten saa huimat 30 senttiä/tunti pienempää palkkaa kuin toinen työntekijä. Siitähän vasta p"skamyrskty tulisi jos menisin sanomaan, että minä saan 2 euroa enemmän, vaikka toimenkuva on eri ja työ vastuullisempaa. Joten parempi olla vaan hiljaa.

Vierailija
70/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus.

Mä en ymmärrä sitä, että leipäjonossakin seisoville ollaan kateellisia, ettei ne nyt vaan vahingossakaan saa parempaa vanhaa leipää kuin minä.

Mä tykkään käyttää kateuden tunteeni voimavaraksi pistää paremmaksi.

Kun alkaa kateellisuus vaivaamaan keksin itselleni jonkun kivan ajatuksen, että ne tunteet menee ohi. Olen vasta vanhemmiten alkanut päästä tästä jyvälle, nuorena hukkasin paljon aikaa ja energiaa turhaan kadehtimiseen.

Tuosta on tehty ihan tutkimuksiakin. Suomalaiset eivät ole yhtään sen kateellisempia kuin muutkaan kansat.

Vierailija
71/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olipas taas yllättävää, että ketjussa on lueteltu suunnilleen kaikki Suomeen liittyvät asiat. Ihan vain tiedoksi, monissa muissakin maissa esimerkiksi urheiluun suhtaudutaan kansallismielisesti ja sisustetaan samalla tyylillä. Ja huumorikin on muuttunut 30 vuodessa. 

Siis ketjun ideahan on se, että saa kertoa asioita, jotka liittyy suomalaisuuteen, mutta jotka ei itselle kolahda.

Ja ei se, että minä en vaan tykkää jostain hyvin suomalaisesta asiasta tee siitä asiasta huonompaa tai parempaa.

Niin ja minä tarkoitin kommentillani sitä, että aika harvat asiat liittyvät pelkästään suomalaisuuteen. Esimerkiksi Suomen urheilujoukkueen kannattaminen ei ole sinänsä kovin suomalainen piirre, vaan tätä tapahtuu kyllä ihan ympäri maailmaa. Kaikki nyt vain sattuvat kannattamaan sitä omaa maatansa. Tai suomalaisen sisustustyylin suosiminen ei ole pelkästään suomalainen piirre. Kussakin maassa on se tyypillinen sisustustyyli, eikä sen oman kansallisen tyylin noudattaminen ole pelkästään suomalaisten juttu. 

Vierailija
72/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännääminen. Ei mitään väliä onko viikonloppu, vappu, pääsiäinen, juhannus, itsenäisyyspäivä, joulu tai uusivuosi, niin aina on syy pitää juhlat ja vetää kunnon kännit.

Suomalaiset leffat. Puhe on jokaisessa leffassa niin hyvin hiljaista kuiskutusta ettei sitä kuule mutta musiikki! Herran jösses, ihan kuin tuomionpäivän enkelit tulisivat puhaltamaan pasuunaan aivan korvasi juureen!

Raivo raittiit jotka saastuttavat ilotulitteilla ja muulla paskalla moottoreilla kun kurkusta ei mene rahat alas niin täytyy saastuttaa ilmastoa. 

Vierailija
73/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Körttiläisjoulu

Millainen se on?

Olen kyllä körttiläinen, mutta en tiedä, olenko viettänyt oikeaoppisia körttiläisjouluja. 

Itse en ymmärrä suomalaista kahvipöytäkursailua.

Vierailija
74/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja nämä raivo raittiit vielä elävät liian pitkäänkin saaden eläkkeet liian pitkään ja tulevat kalliiksi yhteiskunalle. 

Vierailija
75/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mässäily ja kehuskelu sillä, kenellä on mennyt huonoiten ja ollut vaikeinta.

Olen itsekin aikoinani ollut sellaisessa tilanteessa että maasta etsin kolikoita kaupassa käyntiä varten. Mutta en koe että se tekisi minusta hyvää ja hienoa ihmistä. Huonosta nyt puhumattakaan.

Vierailija
76/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon juominen, jatkuva perunoiden syöminen

Vierailija
77/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan suku ja omainen ei tykkää jos joku raivo raitis elää liian pitkään. 

Vierailija
78/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoulkoilu. Lapsista tulee vähintään sairaita mutta luultavasti epänormaaleja jos sinne hiekkalaatikon reunalle ei mennä vähintään kahdesti päivässä, oli sitten +30, -30 tai räntää vaakatasossa.

Vierailija
79/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkomielle asunnon/talon omistamiseen ja se että siitä ei voi muuttaa pois, vaikka mitä tapahtuisi. Kun pankki vie talon niin tehdään itsemurha. Eletään niitä taloja varten. Ja ei, se ei ole säästämistä että omistaa talon jossain jumalan selän takana ilman jälleenmyyntiarvoa.

Vierailija
80/351 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopottelu, pettäminen, rähinöinti, harmaa sisustus, housuton uiminen Mantan altaan vedessä tai lumessa ja suomalaiset viihdeohjelmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän