Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella suomalaiset asiat, joita et vaan ymmärrä?

Vierailija
21.11.2019 |

Tuli toisesta ketjusta mieleen. Mikä suomalaiseen kulttuuriin olennaisesti kuuluva asia ei vaan sytytä sinua?

Tästä tulee varmasti alapeukkuja, mutta aloitan rohkeasti: Speden huumori.

Kommentit (351)

Vierailija
341/351 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siinä on, jos suomalaiset ovat hiljaisia ja sulkeutuneita? En mä ainakaan jaksa small talkia, joka kuuluu esim. amerikkalaiseen kulttuuriin. Miksi puhua, jos ei ole oikeaa asiaa? Olen varmasti nyt ihan hirveä mäntti jonkun mielestä, kun en ymmärrä.

Vierailija
342/351 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhinta Suomessa ovat tiukkiin sääntöihin perustuvat uskonnolliset yhteisöt ja lahkot. Tärkeintä Suomessa on itsenäisyys, valinnanvapaus ja tasa-arvo. Sekä sivistysvaltion menestyksen mitta, heikoimmista huolen pitäminen.

Suomessa niitä uskonnollisia tiukkasääntöisiä uskonnollisia yhteisöjä on aika vähän, oikeastaan vain lestadiolaiset.  Jehovalaiset sitten toisena.  Mormoneja meillä taitaa olla vain kourallinen.  Samoin kuin juutalaisia.

Eipä luulisi kovasti häiritsevän yleistä yhteiskuntaa.  Amerikoissa uskontoja on vaikka millä mitoin, mormoneilla melkein jo oma valtiokin.  Ja kaikenmaailman kulttiuskontoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/351 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töykeys on jotenkin luvallista Suomessa. Murahtelu asiakaspalvelussa, kiroilu, se että ei tervehditä. 

Vierailija
344/351 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eliittielämää elävät virkamiehet Helsingin ydinkeskustassa. Suljetut korruptoituneet piirit. Sen hyväksyminen periaatteella maailman paras maa.

Niin, missään muualla maailmassa kun ei ole korruptiota. Hohhoijaa..

Eihän tässä keskustelussa nyt puhuta muista maailman maista, vaan Suomesta :)

Vierailija
345/351 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu. onhan se kiva että on jotain sääntöjä, mutta nämä 2,5% alkoholista pyydetään henkkarit alle 18 ei saa pelata pelikonei tai 5km ylinopeussakot... nää on näitä

Vierailija
346/351 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia tapoja joita en ymmärrä tai joita oikein vihaan, on suomalaisten juntteus. Nussitaan pilkulla sääntöjä ja kytätään muita että kuka noudattaa ja kuka ei. Sitten on tää mulkkauskulttuuri, eli menet sitten kauppakeskukseen niin saat törkeitä tuijotuksia aika monelta. mulle ainakin opetettiin jo nuorena, että toisten tuijottaminen on törkeää ja niinhän se on, ei tunnu kivalta. ja sitten on tämä sinivalkoisuus, eli samaa paskaa propagandaa telkkarit ja uutiset täynnä kuinka lottovoittoa on syntyä suomeen ja kuinka onnellinen kansa me ollaan. jos jääkiekossa ruotsalaispelaaja vetää suomalaisen kylmäks tulee sellanen haloo et huhhu, jos toisinpäin niin ei uutisoida mitään, vihellellään vaan.

Vierailija
347/351 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa siinä on, jos suomalaiset ovat hiljaisia ja sulkeutuneita? En mä ainakaan jaksa small talkia, joka kuuluu esim. amerikkalaiseen kulttuuriin. Miksi puhua, jos ei ole oikeaa asiaa? Olen varmasti nyt ihan hirveä mäntti jonkun mielestä, kun en ymmärrä.

Mun mielestä on tosi omituista olla hiljaa, antaa jotenkin vaikutelman että pikkusen hitaalla käy. Sattuneesta syystä varmaan mulla on paljon ystäviä muualta tulleista koska tykkään höpöttää ihmisten kanssa.

Vierailija
348/351 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon tai piimän juominen ja pakollinen leivän mussutus joka aterian yhteydessä.

Kursailu. 

Vierailija
349/351 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljut,  juhlissa tai kaveriporukan illanveitoissa. En ymmärrä miksi ihmeessä pitäisi mennä isolla porukalla jonnekin ahtaaseen paljuun lilllumaan.

Kesämökkikulttuuri.

Vierailija
350/351 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljut,  juhlissa tai kaveriporukan illanveitoissa. En ymmärrä miksi ihmeessä pitäisi mennä isolla porukalla jonnekin ahtaaseen paljuun lilllumaan.

Kesämökkikulttuuri.

Sekä se, että juhlissa tai illanvietoissa lämmitetään sauna. En todellakaan halua näyttäytyä puolitutuille tai vieraille punaisena ja hikisenä enkä varsinkaan alastomana.

Vierailija
351/351 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakit ja perunasalaatti - perinne uuden vuoden juhlissa. Eineksiä juhlapäivänä eikä ne ole edes oikeaa täyttävää ruokaa. Itse paistaisin vaikka pihvit tai lohta. Makuasioista ei tietenkään voi kiistellä, mutta tämä vain oma mielipiteeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi