Kuinka paljon sun NETTOpalkka on?
Juu kattelin tuossa palkkakuittia ja sehän näytti sellasta 1900 euroa tulevaksi parin päivän päästä. Tiukkaa tekee rahallisesti.
Mietinkii, millaisia tuloja muilla on? En kehtaa tutuilta kysellä tuloja niin jos täältä sais anonyymejä vastauksia. Ja nimenomaan nettona. Ammatinkin saa kertoo
Kommentit (163)
Netto 2200 ja riittää ruhtinaallisesti. Olin vuosia matalapalkka-alalla (brutto alle 2000) enkä ole oikein vieläkään oppinut tuhlailemaan. Hyvin jää aina säästöönkin.
Aihevapaan legendaarinen "NETTOpalkkakeskustelu"
Onneksi ei sentään "paljonko miehesi antaa sinulle rahaa käytettäväksi/kk-keskustelu"
3200 eur/kk. Enempää ei Suomessa kannatakaan töitä tehdä koska verotus on niin älyttömän kova.
1900e. Varhaiskasvatuksen opettaja kunnalla, täydet ikälisät.
1950 egeä jää käteen palkasta. Teen päivätyötä, kk-palkka. Ei siis iltalisiä tms. Palkkaani sisältyy täysi kokemuslisä, 15 %.
Vierailija kirjoitti:
1650 ja yksin asun. Tiukkaa tekee
Mulla jää suunnilleen saman verran ja asun myös yksin Helsingissä. Elätän lisäksi kahta kissaa. Säästöön jää n. 200 € kuussa, enkä edes tunne mitenkään kituuttavani.
1850€ olen korkeakouluopiskelija ja nostin optimistisena veroprosenttiani hieman liian korkealle.
3000 euroa ja asun yksin. Riittää mulle ihan hyvin, toki pieni lisäys ei olisi pahitteeksi niin voisi säästää vielä enemmän kun eläkettä ei kauheasti ole kertynyt. N47
3200€, miehellä suurinpiirtein sama. Kaksi lähes aikuista lasta kotona, kolmas maailmalla.
Minä maksan meillä asumisen ja ruuat, mies isommat hankinnat, autohuollot ja ravintolaruokailut. Muut maksetaan sekaisin.
Seuraan tuloja ja menoja. Minulla säästöön jää lähes 60% palkasta. Omaan vähävaraisten ihmisen identiteetin, enkä osaa ostaa ja kuluttaa.
1500 euroa, kunnallinen perhepäivähoitaja, täysi ryhmä ja kokopäivätyö.
Eläke on 990 €/kk. Ei asumistukia, ei enää lapsilisiä, ei muitakaan etuuksia.
Näillä mennään.
Vajaat 3000 e jää käteen. Perheessä 2+2, pieniä määriä kuukausittai laitan säästöön (vakuutus) ja osa säästöön perheen matkoja varten.
En oikein ymmärrä miksi miettiä jotain nettoa. Verotus voi vaihdella paljonkin yksilöiden kohdalla ja samasta bruttopalkasta voi jäädä ihan eri summia käteen.
Itselläni nettopalkka on 2000-2200€ ja brutto vaihtelee 2400-2700€ välillä noin suurin piirtein. Asun Helsingissä, en kuulu kirkkoon ja säästän vuosittain PS-tilille 5000€ josta saan verotuksessa 1500€ vähennyksen. Veroprosenttini 2700€/kk ansioon asti on 9,5% (ja ylimenevästä 38%).
Joku kalliimman veroäyrin kunnassa asuva, kirkkoon kuuluva yli 52-vuotias (jolla menee enemmän eläkemaksuihin) henkilö jolla ei ole kummempia vähennyksiä, saa näillä samoilla tuloilla paljon vähemmän käteen.
Noin 2500-3000€ yleensä, jos sattuu pyhätöitä ja tunteja hieman enemmän niin sitten 3000-3500
Kuorma-autoa ja rekkaa ajan työkseni.
Mun netto on 2400 €, toisaalta palkka sisältää täyden autoedun, ilmainen puhelin, tietokone ja netti ja hyvä sairauskuluvakuutus joten kyllä tuolla pärjää. Parhaimmillaan tohon päälle voi tulla bonuksia ja tietysti päivärahat. Myyntityö.
8000-12000€ netto riippuen kuusta ja paljonko jaksanut vääntää privaa. Oper alan lääkäri.
1 390 e/kk, vuokra 900 e/kk, ei asumistukea, ei tt- tms. tukia. Todella tiukkaa välillä, lääkekulut isot ja vasta joulukuussa maksukatto täynnä. Huokaus. :/
Netto 4600 euroa/kk. Kauppatieteen maisteri pankkialalla. Paljon vastuuta, odotuksia, painetta ja krooninen moniajo ja jatkuvat yt:t päällä.
3300 euroa/kk, olen nelikymppinen nainen ja IT alan DI perus managerihommissa. Minulla on siis alaisia, mutta en kuulu ylimpään johtoon. Pörssiyhtiön orja olen.
Riittää oikein hyvin elämiseen.