Kuinka paljon sun NETTOpalkka on?
Juu kattelin tuossa palkkakuittia ja sehän näytti sellasta 1900 euroa tulevaksi parin päivän päästä. Tiukkaa tekee rahallisesti.
Mietinkii, millaisia tuloja muilla on? En kehtaa tutuilta kysellä tuloja niin jos täältä sais anonyymejä vastauksia. Ja nimenomaan nettona. Ammatinkin saa kertoo
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
V t tu mitä palkkoja. Miten noin moni tienaa NETTONA yli 3k? Juntit täällä palstalla
jos saa nettona yli 3k niin palkka on 5-6k. Ylimmässä tuloluokassa yleensä ja tosiaan saa yleensä olla aika monta vuotta kokemusta alla. Mun mielestä Suomessa tuloerot on nettotasolla tosi pieniä, verotus puree kyllä.
Asiantuntijatehtävissä tekniikan alalla hieman alle 3000 euroa kuussa, sisältää ylitöitä. Ilman ylitöitä lähempänä 2500 euroa kuussa. 2015 valmistunut insinööri.
1600e/kk ja noin 100e lounareita. Kaupan myyjä 35h/vk.
Mies tienaa enemmän, yhteensä nettotulot reilut neljä tonnia kuussa. Näillä pärjätään lapsettomina mukavasti ja säästöönkin jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netto 4600 euroa/kk. Kauppatieteen maisteri pankkialalla. Paljon vastuuta, odotuksia, painetta ja krooninen moniajo ja jatkuvat yt:t päällä.
Anteeksi nyt, mutta mitä vastuuta pankkialalla on? 80- ja 90-luvun taitteessa meinasitte vetää koko maan konkurssiin, mutta onneksi veronmaksajat auttoivat :)
tästä tulikin mieleen tämä juttu 2018 Suomen suurimmista yhteisöveronmaksajista. OP Ryhmä maksoi veroja yhtenä vuonna yhteensä 187 miljoonaa euroa, Nordea konserni 175 miljoonaa euroa - onko sun työnantaja listoilla? Jos ei niin miksi? https://yle.fi/uutiset/3-10485059
Leikkausalisairaanhoitaja, 30v työkokemus, vuorotyö. Netto n. 2300e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Mies tienaa enemmän, yhteensä nettotulot reilut neljä tonnia kuussa. Näillä pärjätään lapsettomina mukavasti ja säästöönkin jää.
Onpa epätasainen pari. Nainen elää miehen rahoilla puhtaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, nainen on selvästi h u ora tuossa suhteessa!
Mulla netto 3 000, ja mitään ei juuri jää.
Uusi omakotitalo:
Sähkölasku ja sähkönsiirto jäätävät Carunan alueella
Vesilasku
Vakuutukset joka kuukausi isoja määriä (kiinteistö, autot, lapset, tapaturma, henkivakuutus jne.)
Autolaina
Bensat (töissä käytävä)
Lasten puhelinlaskut ja netti
Kiinteistöveroa maksettu pitkälti toista tonnia, se jaettu neljälle kuukaudelle
Ihan hirveästi peruslaskuja. Miehen palkasta maksetaan lainan lyhennys (2 000 €).
Jää toki ruokaa ja muuhun, mutta säästöön ei jää kuin rahastoihin menevä 200 €.
2400€ ja puolisolla 2100€. Pari lasta, pk-seutu. Jää säästöön tarpeeksi ja tehdään 1-2 ulkomaanmatkaa vuodessa. Eletään tuhlailematta, mutta kaikkea on tarpeeksi :).
Ansiosidonnainen 1100 e, pimee työ seksistä silloin tällöin 3000 e/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä näköjään on. Osaisinkohan itse käyttää vastikkeetta miehen rahoja?
Suomessa ei kannata palkkatöiden eteen ponnistella. Verojen jälkeen ei siitä mitään jää käteen. Kannattaa kpanostaa vapaa-aikaan ja yhteiskunnan maksamiin tukiin.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnainen 1100 e, pimee työ seksistä silloin tällöin 3000 e/kk
Oikeasti? Onko vakiasiakkaita?
Vierailija kirjoitti:
6 666,66 e/kk t. akateeminen asiantuntija haastavassa virassa
Jaahas, raamatullisia pedonlukuja. Pelleiletkö?
Netto noin 5300 euroa nyt ulkomailla työskennellessä. Ei voisi tästä palkasta Suomessa edes haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V t tu mitä palkkoja. Miten noin moni tienaa NETTONA yli 3k? Juntit täällä palstalla
Esim. minä olen DI, työkokemusta yli 25 vuotta. Bruttopalkkani on 5500 eur/kk, josta tulee netoksi 3500 eur/kk. Itse asiassa koulutukseeni ja työkokemukseeni nähden palkkani on keskiarvon ja mediaanin alapuolella.
Kirjoittelet tänne lauantai-iltana kertoaksesi palkkasi. Ei palkallasi onnea ainakaan ole saanut.
Mielestäni elän hyvin onnellista elämää. Mutta tänä viikonloppuna mieheni sattuu olemaan työmatkalla. Eilen illalla vietin aikaa AV:llä samalla, kun päivystin hellalla kypsyviä ruokia, jotka odottivat sitä, kun aikuinen lapseni oli tuomassa kaverinsa kanssa muuttotavaroita omakotitaloomme väliaikaiseen säilytykseen. Meni myöhään, kun kämpän loppusiivoukseen oli kuulemma mennyt yllättävän paljon aikaa. Lapsi ja kaveri olivat kuitenkin tyytyväisiä, kun saivat ruokaa eteensä pitkän päivän päätteeksi.
Ja tänä aamuna tulin sitten katsomaan, onko joku vastannut viestiini. Kohta lähden lenkille.
Se DI
Käteen jää 4000 euroa. Hyvin pärjätään, vaikka olen yh kahdelle lapselle ja asuntolainaa on jonkin verran.
Eletään säntillisesti, säästetään pahan päivän varalle ja sijoitetaan. Loppurahoilla tehdään 1-2 ulkomaan reissua/vuosi.