Kuinka paljon sun NETTOpalkka on?
Juu kattelin tuossa palkkakuittia ja sehän näytti sellasta 1900 euroa tulevaksi parin päivän päästä. Tiukkaa tekee rahallisesti.
Mietinkii, millaisia tuloja muilla on? En kehtaa tutuilta kysellä tuloja niin jos täältä sais anonyymejä vastauksia. Ja nimenomaan nettona. Ammatinkin saa kertoo
Kommentit (163)
Eläkeläisenä saan 1610 €/kk käteen. Sillä hoitaa hyvin 1 hengen taloudessa päivittäiset kulut; asunto, ruoka, auto, kesämökki, terveys, ilman mitään sosiaalitukia. Sitten jos tarvii jotain uutta, auto tai jääkaappi vaihtaa, täytyy mennä katsomaan sukanvarresta, jos sieltä jotain löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Netto 4600 euroa/kk. Kauppatieteen maisteri pankkialalla. Paljon vastuuta, odotuksia, painetta ja krooninen moniajo ja jatkuvat yt:t päällä.
Anteeksi nyt, mutta mitä vastuuta pankkialalla on? 80- ja 90-luvun taitteessa meinasitte vetää koko maan konkurssiin, mutta onneksi veronmaksajat auttoivat :)
Vierailija kirjoitti:
1700e netto. Miehellä on sitten niin eri. Patologina saa sen 14 000 nettona plus se ihme koulutuslisä, joka vaihtelee 1000e ja 4000e välillä ja siihen hälytyslisä ja mitä noita on. Kerran sanoin, että tienaat noin 2kk minun vuoden palkan käteen. Miehen peruspalkka ei tohon työhön ole silti kovin kummoinen. Hän kerran kertoi, että palkka tulee ylimääräsistä avauksista. Kuukauspalkkaan mikä on se perus niin pitää tehdä 8 avausta kuukaudessa ja sen jälkeen kaikki on bonusta. Suomessa kuolee vuodessa noin 800 ihmistä vuodessa ja patologeja on tällä koko suomessa 12. Ei ihme, että peruspalkan päälle tulee kunnon lisätulot. Luulin, että noita patologeja on paljon, mutta ei ole.
Myönnän, että ilman mieheni tuloja en itse asuisi näin miten nyt asun. En ole rahan perässä todellakaan. Olemme tavanneet jo lukiossa. Lapset hoidin ja mies maksoi elämisen ennekun palasin ja maksaa silti nykyääkin. Häntä ei kiinnosta kuka maksaa mitä, vaikka olen sanonut siitä aikoinaan. Sanoi että vertaa tulot niin miksi maksat ja säästä rahas.
Tarkista faktat ennen kuin keksit tarinan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netto 4600 euroa/kk. Kauppatieteen maisteri pankkialalla. Paljon vastuuta, odotuksia, painetta ja krooninen moniajo ja jatkuvat yt:t päällä.
Anteeksi nyt, mutta mitä vastuuta pankkialalla on? 80- ja 90-luvun taitteessa meinasitte vetää koko maan konkurssiin, mutta onneksi veronmaksajat auttoivat :)
Tulosvastuu tiimin myyntitavoitteiden saavuttamisesta?
Riippuu paljon siitä minkä verran teen töitä.
4600-7000€/kk nettona.
Suurin osa menee sijoituksiin ja säästöihin. Käyttörahaa laskujen jälkeen otan vain 700€.
Nainen, sinkku, yrittäjä, alle 30v.
Tällä hetkellä olen ansiosidonnaisella päivärahalla ja tulot reilu 2000€/kk.
V t tu mitä palkkoja. Miten noin moni tienaa NETTONA yli 3k? Juntit täällä palstalla
Vierailija kirjoitti:
V t tu mitä palkkoja. Miten noin moni tienaa NETTONA yli 3k? Juntit täällä palstalla
Esim. minä olen DI, työkokemusta yli 25 vuotta. Bruttopalkkani on 5500 eur/kk, josta tulee netoksi 3500 eur/kk. Itse asiassa koulutukseeni ja työkokemukseeni nähden palkkani on keskiarvon ja mediaanin alapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. minä olen DI, työkokemusta yli 25 vuotta. Bruttopalkkani on 5500 eur/kk, josta tulee netoksi 3500 eur/kk. Itse asiassa koulutukseeni ja työkokemukseeni nähden palkkani on keskiarvon ja mediaanin alapuolella.
Kirjoittelet tänne lauantai-iltana kertoaksesi palkkasi. Ei palkallasi onnea ainakaan ole saanut.
noin 3500. Tiedän että oon hyväpalkkainen mutta silti on ollut hämmentävää huomata miten vähän palkankorotuksista enää näillä tuloilla jää käteen.
N. 1600 e/kk, kolmepäiväistä viikkoa teen kaupan alalla (päivätyö, toimistohommia).
Vierailija kirjoitti:
Käteen jäävä palkka on monella aika sama koska verotus tasaa.
Erittäin yleispätevä nyrkkisääntö normituloilla on, että puolet jää käteen palkan korotuksesta. Tämän yksinkertaisen asian kun sisäistää, niin ei tule kenellekään yllätyksenä.
2000/kk, roskakuski.