Oletko onnellinen veronmaksaja?
Maksatko verot ilolla ja kaikella onnellisuudella, jotta meillä suomessa on kaikki nämä palvelut?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
En. Maksan sille kohta 215 000 e.
Se on minusta yksityiseltä ihmiseltä liikaa.
Olen ja olen aina saanut hyvää palvelua julkiselta sektorilta. Yksityistä en käytä koska maksan veroja.
Maksan mielelläni veroja. Verot tarkoittavat tuloja. Lapsiperheellisenä olen saamapuolella tällä hetkellä, mutta kelkka kääntyy kohta.
Olen. Mutta olen aina ollut antelias muutenkin eli lahjoitan myös monenlaiseen hyväntekeväisyyteen. Ei mun kuolinpaidassani tule olemaan taskuja.
Vierailija kirjoitti:
Olen ja olen aina saanut hyvää palvelua julkiselta sektorilta. Yksityistä en käytä koska maksan veroja.
Olit onnellinen kun verorahoillasi rahoitettiin talvivaara, joka pilasi ympäristön? Olitko silloinkin onnellinen veronmaksaja?
En ole onnellinen. Käteen jää vain 54% bruttotuloista. Jos jäisi esim. 75%, olisin ihan tyytyväinen.
Oletko onnellinen silloinkin kun verorahoilla ostetaan turhanpäiväisiä hävittäjiä?
Jollain sitä eriarvoisuuttakin on tasattava, jotta vältytään väkivaltaisuuksilta.
En! Julkinen sektori on hävyttömän tehoton, asennevammaisia suojatyöpaikkalaisia pullollaan ja näin turhan moni veroeuro valuu hukkaan.
Nyky-yhteiskunnassa alkaa arvot olemaan vinksallaan ja sitä myöden veroeuroja käytetään päämäärättömästi.
Karsisin nykyisen kehitysavun pois ja uusisin sen järjestelmän. Pienemmällä rahalla enemmän apua tarvitseville.
Olen. Perheessäni kaikki ovat olleet teho-osastolla ja nyt terveitä. Ikinä ei olisi omilla rahoilla voitu maksaa.
Minusta palvelujen tuottajille maksetaan liikaa. Itse olen yksityisellä sektorilla töissä, eikä meillä edes uneksita samantasoisesta palkkauksesta tai muista eduista kuin julkisella puolella samasta hommasta maksetaan. Eli vähän tuntuu, että miksi minun pitää oikeasti tuottavasta työstä (josta maksetaan realistinen palkkio) maksaa veroja, jotka menevät ylipalkattujen julkisten sektorien työntekijöiden taskuun.