Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monella suomalaisella menee oikeasti hyvin elämässä?

Vierailija
21.11.2019 |

Tässä viime aikoina olen katsellut ja kuulostellut sivusta sukulaisteni, ystävieni ja työkaverieni elämää. Ylipäätänsä ihmisten kenen kanssa olen tekemisissä ja kenen elämästä olen jossain määrin tietoinen. Havahduin siihen miten paljon ihmisillä on vaikeuksia omassa elämässään. Osalla elämä näyttää ulospäin TODELLA mahtavalta ja he tuovat sitä esille mm. sosiaalisessa mediassa, mutta todellisuus on kaikkea muuta. On ongelmia parisuhteissa, vähemmissä määrin ne joilla aidosti pyyhkii suhteissa hyvin. On ongelmia mielenterveyden kanssa, on negatiivista asennetta kaikkia ja kaikkea kohtaan mm. töissä. Kun kyselet kuulumisia, pikkuhiljaa asia etenee johonkin negtiiviseen. Tyytymättömiä ihmisiä on todella paljon.

Kuinkahan paljon täällä tallustaa porukkaa joka aidosti voi sanoa että kaikki on hemmetin hyvin? Tietysti kaikilla on omat ongelmansa, mutta että suurimmaksi osaksi ainakin olisi asiat enemmän kuin hyvin.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen ja kiitollinen, kaikki hyvin.

Vierailija
22/23 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mun miehen kanssa menee hyvin. Ei ole rahaa mihinkään ylimääräiseen, se harmittaa. Mutta on ruokaa, lämmin koti, vaatteet päällä ja terveitäkin olemme vielä. Mutta ihanaa olisi matkustella ja ostaa vaikka kunnollinen talvitakki uutena kaupasta. Minä työtön, mies lomautettu tällä hetkellä. Miehellä on töitä pätkittäin, silloin vähän hetkeksi helpottaa, mutta ei silloinkaan voi törsäillä rahaa koska se lomautus on aina siellä edessä kuitenkin. Olemme jo 50+. Tosi vaikea saada vakituista kunnollista työpaikkaa. 

Ei kuitenkaan ahdista mikään tai stressaa hirveästi. Iloitaan pienistä iloista ja eletään vaatimattomasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnen huumassa ihminen on tyhmä ja kusi nousee päähän niin että kuvittelee että se olotila jatkuu loputtomiin. Alastulo sieltä on yhtä kovaa kyytiä kuin ylöstulokin. Se että pitää julkistaa elämänsä johonkin someen on lapsellista ja vieläpä lapsensa niin on todella typerää. Lapsi on ihminen eikä mikään esittely esine jota voi vain surutta kuvata sinne. Vanhemmat kuvittelevat että omistavat sen niin että voi levitellä sen kuvia minne vain. Omia kuviaan voi laittaa muttei lasten joilta ei voi kysyä lupaa kun he eivät tajua, ymmärrä että ne kuvat jäävät sinne. 

Some elämä on yhtä spektaakkelia, suurta teatteria jolla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän