Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys Suomessa on syventynyt silti moni pitää sitä ihmisen omana vikana

köyhyys Suomessa
18.01.2023 |

Työn teosta pitäisi saada kunnollista palkkaa, sääliksi käy nämä, jotka ahertavat töissä, mutta joutuvat silti kärsimään köyhyydestä. Linkki artikkeliin seuraavassa kommentissa.

Äänestäkää vasemmistoa (SDP, Vasemmistoliitto, Vihreät) huhtikuun vaaleissa, jottei huono-osaisten ihmisten kärsimys lisäänny. Ja yrittäkää kaikki jaksaa käydä äänestämässä muiden hyväksi, teet hyvän teon

Kommentit (182)

Vierailija
2/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti äänestä. Vasemmistoliitto vei Suomen Natoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole absoluuttista köyhyyttä. Nälkää ei joudu näkemään kukaan, ja jos näkee se on ihan itse aiheutettua.

Vierailija
4/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika Natossa on mielestäsi? Luulen, ettei Suomi oikein pärjäisi yksinään, jos Venäjä hyökkää. Toki erilaisetkin näkemykset kiinnostaa.

Vierailija
5/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öhöm, nimenomaan Vasemmistoliitossa osa vastusti Natoon menemistä.

Vierailija
6/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena olen samaa mieltä, mutta ei vihreät ja vasemmisto ole yksiselitteisesti köyhien asialla. Minä näen monesti niiden kannattajien agendoina myös turhakevirkojen ylisuurien etujen säilyttämisen tai jopa korottamisen.

Vierailija
7/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en varmasti äänestä vihreitä! Vaikka olenkin köyhä. Ja tuo lässytys on lopetettava ettei Suomessa kukaan näe nälkää. Kun se ei pidä paikkaansa.

Vierailija
8/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoliitto ilmoitti ennen hallituksen muodostamista, että Nato-jäsenyys heille hallituskysymys. Valehtelivat ja puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja äänestivät Natoon liittymisen puolesta. En äänestä koskaan enää valehtelijoita.

Vierailija
9/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole absoluuttista köyhyyttä. Nälkää ei joudu näkemään kukaan, ja jos näkee se on ihan itse aiheutettua.

Voin kumota tämän uskomuksesi heti. Olen itse aikoinaan joutunut kärsimään nälkää. En saanut mistään apua silloin. Tunnen toisenkin henkilön, joka joutui samanlaiseen tilanteeseen.

Sun kannattaa kanssa jättää erilaisten naiivien mottojen papukaijamainen toistelu, ja tajuta, että voi olla tilanteita jossa systeemi ei toimi vaan joku ihminen on väliinputoaja.

Vierailija
10/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistoliitto ilmoitti ennen hallituksen muodostamista, että Nato-jäsenyys heille hallituskysymys. Valehtelivat ja puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja äänestivät Natoon liittymisen puolesta. En äänestä koskaan enää valehtelijoita.

Sitten et varmaan voi äänestää yhtäkään puoluetta :D

Vierailija
11/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tule toimeen palkallasi, ryhdy yrittäjäksi ja myy osaamistasi sellaisella hinnalla, että pärjäät. Ei onnistu vai? No sitten palkkasi on sopiva juuri tuollaisena, sinä vain haluat kuluttaa liikaa suhteessa tuottavuuteesi.

Vierailija
12/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kumota tämän uskomuksesi heti. Olen itse aikoinaan joutunut kärsimään nälkää. En saanut mistään apua silloin. Tunnen toisenkin henkilön, joka joutui samanlaiseen tilanteeseen.

Sun kannattaa kanssa jättää erilaisten naiivien mottojen papukaijamainen toistelu, ja tajuta, että voi olla tilanteita jossa systeemi ei toimi vaan joku ihminen on väliinputoaja.

Tämä. Vaikka et olisi itse kokenut sitä, ei se tarkoita, ettei kukaan muukaan olisi.

Vierailija
13/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, sinne vain kouluttautumaan kovan liksan töihin. On kyllä laiskaa porukkaa kun jaksetaan vain valittaa mutta asialle ei tehdä mitään. Avaruuslääkäreillä on kova palkka, mikä sinun tekosyysi on sille että et kouluttaudu sellaiseksi?

Vierailija
14/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutena olen samaa mieltä, mutta ei vihreät ja vasemmisto ole yksiselitteisesti köyhien asialla. Minä näen monesti niiden kannattajien agendoina myös turhakevirkojen ylisuurien etujen säilyttämisen tai jopa korottamisen.

Turhakevirat? Missä niitä on ja miksi vain vihreät ja vasemmisto haluaisivat säilyttää ne?

Ja toisaalta vihreät ovat monessa asiassa lähempänä jotain keskustaa ja jopa oikeistoa. Asenteiltaan ovat tietyissä asioissa liberaalimpia. Mutta eipä Helsingissä ainakaan virheät ole valtakaudellaan saaneet mitään aikaan  köyhien hyväksi, päinvastoin.

Vierailija
15/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupaan äänestää SDPtä heti kun joku pystyy kertomaan aidon esimerkin siitä, ettei saisi ruokaa nälkäänsä, ja on hakenut hänelle kuuluvat tuet ja avun

Vierailija
16/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä ei osaa säästää pahan päivän varalle, esim. kodin taloudellisesta tilanteesta ei pidetä kirjaa, ostetaan hyvinä aikoina mitää sattuu, ei verrata hintoja ja kauppaan mennään mielihalu edellä, ei tarve edellä.

Osa on omaa syyttää köyhä ja heitä pitää auttaa, kunnes ovat jaloillaan. Tukien varaan ei kuitenkaan elämää voi rakentaa. Ikävääkin työtä on tehtävä. Aamulla herättävä töihin vaikka työ on tylsää.

Vierailija
17/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, sinne vain kouluttautumaan kovan liksan töihin. On kyllä laiskaa porukkaa kun jaksetaan vain valittaa mutta asialle ei tehdä mitään. Avaruuslääkäreillä on kova palkka, mikä sinun tekosyysi on sille että et kouluttaudu sellaiseksi?

Jo on rajoittunut maailmankuva, jos kuvittelet, että kaikki pystyvät kouluttautumaan miksi tahansa. Kaikki eivät ole niin terveitä kuin juuri sinä satut olemaan.

Vierailija
18/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpön. Hallitukseen mennessä oli maailmanpoliittinen tilanne aivan erilainen kuin 24.2.2022 jälkeen.

Taidat olla vaan äärioikeistolainen, joka haluaa tukea Venäjää ja yrittää hirveästi mollata vasemmistoa, joka ei palvo enää itänaapuria kuten sinä.

Vierailija
19/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et tule toimeen palkallasi, ryhdy yrittäjäksi ja myy osaamistasi sellaisella hinnalla, että pärjäät. Ei onnistu vai? No sitten palkkasi on sopiva juuri tuollaisena, sinä vain haluat kuluttaa liikaa suhteessa tuottavuuteesi.

Mistäpä työtön tai pienipalkkainen saa yrityksen perustamiseen ja pyörittämiseen rahat?

Vierailija
20/182 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Vaikka et olisi itse kokenut sitä, ei se tarkoita, ettei kukaan muukaan olisi.

Ööööh? Osaatko edes lukea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi