Ensimmäinen lapsi tulossa. Toinen mummo kuollut, ja toinen alkoholisti
Onneksi meillä hyvä terveys ja avioliitto!
Voiko joku suositella pääkaupunkiseudulta ihanaa varamummoa, lastenvahtia tms keinoa miten vahvistaa tulevan vauvan tukiverkkoa?
Kommentit (43)
MLL lastenhoitajat. Verkostoa voi myös itse luoda. Itse loin verkostoni naapuruston äideistä. Olemme vuorotellen vahtineet toistemme lapsia. Pieni vauva ei kyllä mitään vahtia tartte, jos teitä on kaksi vanhempaa. Myöhemmin on kiva päästä vaikka ravintolaan tai elokuviin.
Pääkaupunkiseudulla toimii varmaan useammassa kunnassa tai pikkukaupungissa vapaaehtoisjärjestöja, joista voisi kysellä. On paljon tomeria ja mukavia eläkeläismummoja toiminnassa mukana. Toivottavasti löydätte niistä omanne :)
Onnea vauvan johdosta :)
Jos teillä on joku kiva täti joka pitää lapsista ja tarvitsee joskus vähän apua verhojen laitossa tms, siitä voisi tulla hyvä suhde lastenkin kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla toimii varmaan useammassa kunnassa tai pikkukaupungissa vapaaehtoisjärjestöja, joista voisi kysellä. On paljon tomeria ja mukavia eläkeläismummoja toiminnassa mukana. Toivottavasti löydätte niistä omanne :)
Onnea vauvan johdosta :)
Kiitos!! 😘
Ihan ilman mummojakin pärjätty. Teidän lapsi se on.
Onhan näitä mummopalveluja. Äitini on sellaisessa töissä ja tienaa noin 18 e/h. On kolmessa perheessä varamummona eikä keksi yhtäkään syytä, miksi se pitäisi tehdä ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mites olisi papat?
Ei kiitos
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä mummopalveluja. Äitini on sellaisessa töissä ja tienaa noin 18 e/h. On kolmessa perheessä varamummona eikä keksi yhtäkään syytä, miksi se pitäisi tehdä ilmaiseksi.
Kauhean kylmä asenne äidilläsi. MLL koulutettu ja nuorempia lastenvahteja on 9e/h älä ap maksa 18e, tälläisille jotka miettii vain rahaa
Jos Jyväskylässä joku etsii, täällä olisi yksi ( jokseenkin nuori) muori.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole ilmaista vaatinutkaan, itse keksit tuon ”vaatimuksen”. Tyypillinen kermsperse tukiverkollinen jonka pitää päästä näissä ketjuissa vattuilemaan tukiverkottomille. Ja tuntea olevansa sitä kautta niiiin paljon prempi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhean kylmä asenne äidilläsi. MLL koulutettu ja nuorempia lastenvahteja on 9e/h älä ap maksa 18e, tälläisille jotka miettii vain rahaa
Ai se että haluaa työstään myös palkkaa = miettii vain rahaa? 🤔
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se toki kylmä asenne siitä, että hoitaa muiden lapsia rahasta. MLL:n hoitajat ei välttämättä pääse arkena apuun eikä kaikki uskalla jättää 9 kk ikäistä lasta yöksi 16v:n hoitoon.
Äitini hoiti ensin vapaaehtoispohjalta, mutta havaitsi aika äkkiä, että hänestä oltiin monessa perheessä tekemässä ilmaista kotiapua. Lastenhoidon lisäksi odotettiin kotitöitä, siivousta jne. ja vedottiin siihen, että "oikea mummikin" silkasta rakkaudesta pesisi ikkunat ja tamppaisi matot. Lapsia oltiin tuomassa viikonlopuksi varamummolaan miettimättä sitä, että jonkun pitäisi maksaa ruuatkin. Oletettiin, että varamummo maksaa elokuvaliput jne., koska niinhän mummot tekevät. Liian kallis harrastus eläkeläiselle paapoa jotain perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole ilmaista vaatinutkaan, itse keksit tuon ”vaatimuksen”. Tyypillinen kermsperse tukiverkollinen jonka pitää päästä näissä ketjuissa vattuilemaan tukiverkottomille. Ja tuntea olevansa sitä kautta niiiin paljon prempi ihminen.
Kukaan ei ole sanonut, että ap olisi vaatinut ilmaista lastenhoitoa, kyllä se olet ihan sinä itse joka olet tuon vaatimisen tähän keksinyt.
Ap, meillä on suurperhe (ei olla mitään lestoja, mutta useampi lapsi) eikä meillä ole mitään tukiverkkoa eikä yhtään sukulaista jotka hoitaisi. Hyvin ollaan pärjätty ilman tukiverkkoa eikä oikeastaan ostopalveluita olla käytetty kuin pari hassua kertaa. Parisuhdeaikaa ei ole ikinä, mutta muutan pärjätään loistavasti, pitää vaan ottaa asenne että nyt pärjätään ja selvitään. Ja tosiaan toistakymmentä vuotta pitkästi jo mennyt tällälailla.
Ja ennenkiuin joku känisee miksi piti tehdä iso perhe: just siksi että meidän molempien lapsuuskoti ja suku on paska. Mä oon perustsnut uuden suvun jossa toimitaan ihan toisin kuin tunnevammaisissa lapsuuden kodeissamme.
Rahalla saa lastenhoitoapua. Muuta ei irronnut.
T. Allergisen lapsen lopen uupuneet tukiverkottomat vanhemmat
Oikea mummi on samaa verta ja lihaa.
Siitähän se todellinen yhteys syntyy.
Hoitotädit on tietty tarpeen nekin.
Mun lapsen isovanhemmat oli kaikki kuolleet, kun lapsi syntyi. Mun isosisko oli varamummu. Ja miehen kahdesta kalakaverista on tullut lapselle varapappoja, ja yhdestä ex- naapurista eräänlainen isotäti. Vanhempi varapapoista on jaksanut pelata lapsen kanssa korttia Unosta pokeriin. Ennenkaikkea jutelleet, väitellert ja olleet kiinnostuneita lapsen mielipiteistä, olleet kuulolla. Ihan luontevasti tapahtunut.
Luetaan ja otetaan vastaan kaikki neuvot.