Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuloin kaverille villasukat sovitusti "lankojen hintaa vastaan" sain korvauksen halvimpien lankojen mukaan

Vierailija
21.11.2019 |

Kaveri oli googlettanut halvimman lankamerkin minkä löysi ja maksoi minulle sen mukaan. Käytin sukkiin kaksi kertaa sen hintaisia lankoja, joiden hinnan kyllä mainitsin kun asiasta puhuimme. (Ja hyvän tovin aikaa, vaikea kuviointi)

Kun huomasin tilisiirron olevan pienempi mitä piti, laitoin viestiä että onko naputellut summan väärin vai mistä kyse. Vastasi ainoastaan, ettei hän käskenyt käyttää kalliita lankoja. Kenen moka tämä nyt sitten on?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun. Sinun olisi pitänyt kertoa hänelle samantien minkähänlaista lankaa käytät ja ystäväsi olisi sitten maksanut sen mukaisesti.

Vierailija
2/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opit tästä että älä ikinä ikinä tee mitään käsityötä tilauksesta! Ei koskaan enää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä sukat takaisin ja tee niistä halvemmista langoista yksinkertaiset sukat.

Vierailija
4/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien, kun asiasta ei ole tarkasti sovittu etukäteen. Jätät ensi kerralla neulomatta tälle "kaverille".

Vierailija
5/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kehtaisi käyttäytyä noin kuten kaverisi jos toinen näkisi vaivaa ja aikaa minun sukkieni takia. Törkeää. Jos on rahasta pulaa niin maksaisin vaikka useammassa osassa.

Vierailija
6/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska diili kun ei sovittu hintaa tarkasti. Ens kerralla sitten euroissa. Omana mokana pitäisin. Ja sitä kaveria vähän kusipäisenä.

Vierailija
7/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä teit mokan, "kaveri" on pihi ja typerä.

Vierailija
8/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa pyydä ostamaan itse haluamansa lanka, jos haluat neuloa bain työn ilosta.

Vierailija
9/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla sitten: "Joo voin neuloa, jos ostat mulle langat." 

Vierailija
10/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitä, missä vaiheessa ja miten selvästi asiasta on puhuttu. Ehkä siinä on ollut jonkinlainen väärinkäsitys, mutta ei tuo nyt niin vaikea asia ole, ettei siitä olisi mahdollista sopia yksiselitteisesti jo etukäteen.

Vierailija
11/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä sukat takaisin ja tee niistä halvemmista langoista yksinkertaiset sukat.

Juuri näin. Pidä itse paremmat, tai anna lahjaksi. "Kaverille" teet sitten sukat tilauksen mukaisesti.

Vierailija
12/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamainen kaveri kyllä, monet on valmiita käyttämään toista hyväksi heti kun pystyy. Kerroit lankojen hinnan jo aiemmin, eikö silloin nitissyt halvemmista langoista mitään?

Jatkossa kai sitten kaveri ostaa langat valmiiksi ja pyydät vielä korvausta käytetystä ajasta ja vaivasta tai sukkia ei tule.

Vierailija
13/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän molempien vika. Sinun olisi täytynyt kertoa, mitä lankaa käytät ja kuinka paljon lankaa kuluu. Ja miksi käytät juuri ko. lankaa. Vaihtoehtoisesti kaverisi olisi voinut ostaa langat valmiiksi. Ja kaikki kirjallisena, ettei voi vedota mihinkään "en kuullut, että olisit sanonut puhelimessa 20 euroa, kuulin muuta". Ihminen, joka ei harrasta kutomista ei välttämättä ymmärrä eri lankojen eroja tai sitä, kuinka paljon esim sukkiin kuluu lankaa. 

Kaverisi on pihi ja urpo, jos ei tajua omaa mokaansa. Ota jatkossa myös työstäsi hinta!

Vierailija
14/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä molempien moka, mutta enemmän kaverin. En kutoisi enää tuollaiselle ihmiselle toisia sukkia.

Vierailija
15/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri toimii väärin. Lankojen hinta on se mitä ne maksoi ap:lle kun osti langat. Ei ollut kyseessä mikään muu lanka. Kaveri olisi voinut tuoda halvat langat sinulle.

Enää kyseessä tuskin kaveri, vaan vieras huijari.

Vierailija
16/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis entinen kaveri.

En langat sentään niin kalliita ole ja yleensä sitä annetaan vähän vaivan palkkaakin.

Jos vielä teet jollekin, sovi tarkka hinta heti ja ota puolet maksustakin etukäteen.

Vierailija
17/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tiesi kuitenkin kuinka paljon lankaa kului? Minulla nimittäin ei ole harmaata hajuakaan sellaisesta.

Pyydät sukat takaisin tai lisää rahaa.

Vierailija
18/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä sukat takaisin ja myy ne kalliimpien lankojen hinnalla +5€ ja saat edes jotakin vaivan palkkaa.

Vierailija
19/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat takaisin. Palauta rahat (muutama euro). Skippaa kaveri yli laidan. Nuijan kaverin seurassa on paha olla aina.

Vierailija
20/59 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sopia etukäteen tarkka hinta ja mitä se sisältää.

Itselleni kävi niin päin että paljon kutova ystäväni tuli kylään ja toi minulle tuliaiseksi kauniit pitsikuvioiset sukat. Olin ylenmäärin ilahtunut ja kiittelin kovasti. Kahvittelun lomassa ystävä sitten mainitsi että yleensä pyytää noista sukista 25-30 e. Tuli sellainen olo että mun olisi pitänyt ruveta kaivamaan kukkaroa esille vaikka en ollut sukkia edes pyytänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan