En voi lopettaa juomista edes parisuhteen vuoksi
Aloitin juomisen pari vuotta sitten, ja puolen vuoden ajan olen juonut päivittäin. Yleensä humalahakuisesti. Enkä voi lopettaa - ja totta puhuen tässä vaiheessa en seinään lopettamista uskalla kokeillakaan. Yksittäisiä päiviä olen ollut selvin päin ainakin harvinaisen huonon muistini mukaan.
Katkolle olen yrittänyt hakeutua, mutta promilleja on aina sen verran ettei oteta. Krapulassa avaan ensimmäisenä kaljan.
Haukkukaa vaan juopoksi ja luuseriksi ja noloksi ja säälittäväksi ja mitä ikinä keksittekään, koska mies on jo keksinyt kaiken ja ääneen kaiken sanonut. Silti en voi lopettaa.
Olen lempeä luonne, ja tavallaan haluaisin päästää miehen pälkähästä, mutta minulla EI OLE voimia, koska olen aina humalassa, vähintään pöhnässä.
Mies ei lähde, enkä tosiaan tiedä miksi.
Tämä on avunhuuto. Mistä 24/7 humalainen voi saada apua juomiseensa?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Humalassako?
Ap
Minkälainen debiili tinttaa puoli vuotta putkeen jotain hermomyrkkyä
Jos haluaa itse lopettaa juomisen, on jo hyvällä alulla. Hieno juttu!
Olisiko kunnan päihdepalveluista apua? Tai jostain yksityisestä hoitopaikasta?
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen debiili tinttaa puoli vuotta putkeen jotain hermomyrkkyä
Alkoholistit ainakin näin tekevät. Älykkyydestä en osaa sanoa mitään.
Ap
Hätähuuto ei auta netissä. Tk-lääkärille ja samalla jo alat etsiä sitä omaa hukkunutta selkärankaa. Ei tätä muut voi ratkaista eikä netissä muutenkaan hoitaa. Mies lähtee kyllä jossain vaiheessa, älä huoli.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa itse lopettaa juomisen, on jo hyvällä alulla. Hieno juttu!
Olisiko kunnan päihdepalveluista apua? Tai jostain yksityisestä hoitopaikasta?
Kiitos vastauksesta! Hakeutuisin kunnalle, mutta ilmeisesti siellä pitää olla tolkuissaan. Yksityiseen hoitopaikkaan pääsee tietääkseni katkon ja vieroituksen kautta, ja katkollekin vaaditaan ainakin tosi lähelle nollaa promillea.
Yritän ottaa itseäni niskasta kiinni ja selvänä hetkenä soittaa apua VÄLITTÖMÄSTI. Se on vain helppoa sanoa ja luvata näin huppelispäissään.
Ap
Varmaan toivoisit jotain pilleriä tai rokotetta, jolla häviäisi juomat ajatuksistakaan ihan kokonaan. No semmoistahan ei ole.
Jos kerran kuitenkin jossain on halu saada lopetettua, niin pikkuhiljaa siinä onnistuukin. Tosiaankin tunti ja päivä kerrallaan juomatta.
Välillä sortuu, mutta sitten vaan sit aloittaa taas alusta.
Saatat päästä siitä irti kokonaankin.
Ohje:
1. älä osta viinaa, anna pankkikorttisi ja rahasi miehelle joka suorittaa tästä lähtien ostokset
2. älä mene paikkoihin joissa on viinaa, mene AA-kerhon kokoontumiseen joka päivä
Täten et voi juoda viinaa, koska sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Mitä se siihen juomiseen vaikuttaa? Työkaverini oli kännissä jopa töissä välillä.
Onko perjantaipullo jo korkattu? Pienet sille!
Otat yhteyttä katkoon. Saat sinne ajan ja sitä edeltävän puoli vuorokautta tai vuorokauden käsket miestäsi tai jotain ystävääsi vahtimaan sinua, ettet juo yhtään. Sitten menet katkolle. Voiko katkolle mennä niin, että menee ensin selviämisaseman kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
Mitä se siihen juomiseen vaikuttaa? Työkaverini oli kännissä jopa töissä välillä.
Useimmat alkoholistit ovat työssäkäyviä, eroavat nisteistä siinä. Kunnon alkoholistit vaikuttavat selvältä vielä yli promillen pitoisuuksilla.
Olen opettaja. Jään kohta lomalle.
Tilasin jo Saksasta muutaman pahvilaatikollisen erilaisia tonkkaviinejä (3 l).
Ajattelin olla ainakin juhannukseen asti pienessä ja soitella kitaraa. Voi olla että menee koko kesäkuu. Ja heinäkuu. Ja saako sitä sitten poikki elokuun alussa? Viime elokuussa oli vaikeaa.
Pitkät lomat on pahasta.
A-klinikalle juttelemaan, siellä on asiantuntevampaa porukkaa kuin terveyskeskuksessa.
Ala pikkuhiljaa miettimään niitä plussia ja miinuksia jatkuvassa pöhnässä olemisesta.
Jotain positiivista se sulle antaa, kun jatkat vaikket välttämättä haluaisi. Onko muita asioita jotka tuo samankaltaista positiivista virettä fiiliksiin?
Jos taas pakenet jotain pöhnään, sun vaan pitää kohdata ne asiat.
Yritä edes vähennellä, teet sääntöjä ettei ennen puoltapäivää, ei ennen kuin on syönyt , tehnyt kotihommia tms.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja. Jään kohta lomalle.
Tilasin jo Saksasta muutaman pahvilaatikollisen erilaisia tonkkaviinejä (3 l).
Ajattelin olla ainakin juhannukseen asti pienessä ja soitella kitaraa. Voi olla että menee koko kesäkuu. Ja heinäkuu. Ja saako sitä sitten poikki elokuun alussa? Viime elokuussa oli vaikeaa.
Pitkät lomat on pahasta.
Tuossa alempana joku käski keksiä itselle sääntöjä. Tein juuri tuollaisen, ettei ennen puoltapäivää -säännön ja sitä noudatan yhtä viikon reissua lukuunottamatta.
T. Se ope.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan toivoisit jotain pilleriä tai rokotetta, jolla häviäisi juomat ajatuksistakaan ihan kokonaan. No semmoistahan ei ole.
Jos kerran kuitenkin jossain on halu saada lopetettua, niin pikkuhiljaa siinä onnistuukin. Tosiaankin tunti ja päivä kerrallaan juomatta.
Välillä sortuu, mutta sitten vaan sit aloittaa taas alusta.
Saatat päästä siitä irti kokonaankin.
Pilleri on olemassa. Sen nimi on Selincro. Toimii
entäs sitten mitä väliä itse 11v tehnyt samaa en mitään suhdetta kaipaakkaan pillua kyllä saa jos panettaa muutamalla kaljalla.
Mene töihin.