Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhaksi lapsesi saa asua kotona?

Vierailija
21.11.2019 |

Olettaen, että lapsi itse ei tee elettäkään poismuuttamiseen. Esim opiskelee kotipaikkalunnalla, käy töissä ja säästää rahaa jne.

Kommentit (224)

Vierailija
161/224 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noin nyt sanoit naulan kantaan, nimittäin tässä läheltä tilannetta seuranneena on käynyt juuri noin, poika jäänyt äitiinsä kiinni kun äiti torppaa pojan suunnitelmat koko ajan. Pojalla ei minkäälaista kokemusta omasta elämästä kun 26 ja asunut koko ajan vanhempien luona, ei työtä ei tyttöystävää ja se unirytmikin kääntynyt niin että yöt valvotaan ja päivät nukutaan. Kotiin ei makseta mitään ja kotitöihin ei osallistuta millään lailla. Ei ihme ettei käy ketään kylässä kun poika suututtanut kaikki omalla käytöksellään. 

Vierailija
162/224 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on vanhempien turha valittaa kun ovat itse antaneet tilanteen mennä siihen pisteeseen saakka että aikamiespoika terroisoi koko perhettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/224 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutkin sukulaiset vähän yrittäneet aikamiespojalle jotain hommia keksiä ettei tarvitsisi yksin tietokonetta räplätä koko ajan mutta poika nukkuu mielummin ja kääntää kylkee kun vanhemmat elättää niin mitäpä sitä töitä tekemään.

Vierailija
164/224 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että vanhempia välillä harmittaa kun pitäisihän sitä vähän kahdenkeskistä aikaakin saada.

Vierailija
165/224 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin tääl mainittu että nuorten mielenterveysongelmat hyvin yleisiä nykyään.

Vierailija
166/224 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin lapsemme on vasta tokalla luokalla, mutta jos ennen 30 v hankkisivat oman elämän, olisin helpottunut. Pidän kotona kuitenkin mielelläni 20-vuotiaiksi tai vähän vanhemmiksi jos opiskelujen/töiden kannalta on mahdollista. Jos sitä nuorempana muuttavat omilleen, olemme kyllä paljon tukena siinä. Yritetään kasvattaa näistä vastuullisia nuoria ja aikuisia.. itse muutin kotona 18 v ja 20 v meillä oli ensimmäinen lapsi. Hyvinhän kaikki meni. En usko, että omammekaan pitkälle 30+ viihtyvät kotona... toisaalta toivottavasti viihtyvät vähän paremmin kuin minä nuorena eivätkä heti 18 täyttäessään häivy.

Vierailija
167/224 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs mieltä olette näistä aikamiespojista..??

On vaara että heistä tulee ikäviä aviomiehiä. Kotona oppivat äidin passattaviksi

Vierailija
168/224 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin 21 vuotiaaksi, sisko 24.

Iso koti ja kun muutin pois, siskoni valloitti minun myös huoneeni.

Opiskelut loppuun, säästin aspiin, olin vkonloput töissä. Sain vielä vakipaikan, kun asuin kotona, mutta aspi ei ollut täynnä.

Siskoni opiskeli yliopistossa ja valmistumiseen asti oli kotona. Hän oli myös parissa vaihdossa, työharjoittelussa ulkomailla.

Sisko etenkin sai kuittailuja muilta opiskelijoilta. Sanoi ei ole yhtään lainaa, vuokrarahat laittaa aspiin.

Vierailija
169/224 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen jos mies on liki 30 ja pelailee vaan kaiket yöt ja ei kiinnosta naiset ei autot sun muut ikäisten touhut ja asuu viel vanhempien luona et jokin ei ole kohillaan.

Vierailija
170/224 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asuin 21 vuotiaaksi, sisko 24.

Iso koti ja kun muutin pois, siskoni valloitti minun myös huoneeni.

Opiskelut loppuun, säästin aspiin, olin vkonloput töissä. Sain vielä vakipaikan, kun asuin kotona, mutta aspi ei ollut täynnä.

Siskoni opiskeli yliopistossa ja valmistumiseen asti oli kotona. Hän oli myös parissa vaihdossa, työharjoittelussa ulkomailla.

Sisko etenkin sai kuittailuja muilta opiskelijoilta. Sanoi ei ole yhtään lainaa, vuokrarahat laittaa aspiin.

En ole katkera, mutta kuitenkin...

:D

Vierailija
171/224 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeraa tai ei mut onhan se outoo ku 50 mies kävelee kalsareissa vanhempien keittiössä ja kyselee et onks limuu.

Vierailija
172/224 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelujen ja armeijan loppuun asti, näin olen sanonut. Sitten pitää itsenäistyä jos ei ole jotain erityistä syytä asua kotona, sellainen voisi olka ankara säästäminen asunnon hankintaan, sairaus tms.

Vierailija
173/224 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin kasvattamaan lapset niin että uskaltavat ja haluavat lähteä omilleen parikymppisinä, mutta en ala hätistämään ja takaisin saa aina tulla.

Vierailija
174/224 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sit jos ei opiskele ja armeijaankaan ei menty?

Vierailija
175/224 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tääl nyt jauhettu noista aikamiespojista niin pakko heittää tähä sellanen lähipiirin kokemus kun äiti ja isä kilpaa kehuu aikamiespoikaasa et muut sukulaiset jo kyllästyneet koko touhuun. Tosiasiassa poika on täysin riippuvainen vanhemmistaan ja täys uuvatti miltä ei mikään onnistu, ei edes armeija tai työt tai opiskelu.

Vierailija
176/224 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään siinä vaiheessa kun on kolmikymppinen, me muutetaan tästä pois =) Toivottavasti jo aiemmin.

#maatila#sukutila#jokujatkaa#

Vierailija
177/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuttu,46v mies,töissä ja n. 125000 tilillä..ei mihinkään kotoa..ei edes hakenut asuntoa,helppoa ku säästyy rahaa ja isä maksaa kaiken127

Vierailija
178/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat asuivat vuelä kolme ekaa vuotta yliopistolla.

ei tullut opintolainaa opinnoista.

Vierailija
179/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannusta muuttamaan ennenkuin löytyy hyvä asunto.

Vierailija
180/224 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääköön asumaan, mutta muuttaa itse pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi