80-LUKU OFFICIAL -elokuva-, tv-, musiikki- ym muistoja elämästä silloin
Itse olin 80-luvulla 8-18v, joten se eittämättä on itselleni rakkain vuosikymmen lapsuusmuistoineen, karkkeineen, MTV-musiikkivideoineen ja ensirakkauksineen.
Ajattelin tehdä ketjun, upean ajan kunniaksi.
Mitä sinä muistat 80-luvulta. Tai mitä musiikkia ja viihdettä haluat jakaa siltä ajalta.
Jos laitat linkin esim tubevideoon, muista laittaa myös teksti, mitä linkki sisältää.
Toki saa osallistua, vaikkei olisi sillon vielä syntynytkään. Moni nuorikin on onneksi löytänyt 80-luvun.
Laitan ketjun nyt alulle näin arkisena aikana, toivottavasti se ajan kanssa kuitenkin tuottaa hedelmää, ainakin viikonloppuisin kun ihmiset haluavat viihdyttää itseään kasarihelmien parissa.
ps. Official tarkoittaa tässä tapauksessa, että vain virallinen kasarimatsku tervetullutta, älä siis laita matskua muilta vuosikymmeniltä, vaikka ne jäljittelisivät kasaria.
Kommentit (933)
KISS oli vuosikymmenen kovin bändi, ainakin lasten keskuudessa XD
TV-sarja nimeltä Bangkok Hilton, pääosassa parikymppinen Nicole Kidman. Oli hyvin tehty ja jännittäväkin. Sitten oli esimerkiksi The Muppet Show, Benny Hill, Fame (ai että olin ihan lätkässä jumalaisesti tanssivaan Leroyhin.. :D ) ja leffaosastolla Poliisiopistot, E.T. ja tietenkin kotimaiset Uuno Turhapurot. Näitä katsoivat "ihan kaikki", koska ei ollut nykyistä viihdeylitarjontaa.
Vaatetuspuolelta muistan ikoniset purkkarit eli purjehduskengät, kiinantossut, hapsusaappaat, pikeepaidat, neonväriset toppatakit, pastellivärit, isot värikkäät muovikorut, lepakkohihaiset collegepaidat. Ostoksilla käytiin esimerkiksi Seppälässä tai Anttilassa, nykyistä halpamuotiketjutarjontaa ei kukaan osannut kasarilla uneksiakaan. Uusia vaatteita hankittiin ylipäätään harvemmin ja harkitummin, heräteostoksia ei tehnyt kovinkaan moni koska ei vielä ollut H&M:ää sun muita.
Ihana biisi:
Cyndi Lauper - True Colors
Midnight Oil - Beds Are Burning
Sellanen muovinen(kuminen?) vieteriavaimenperä oli pakko saada. Niitä oli kaikenvärisiä, itse valitsin violetin, joka samalla vähän kimalsi, muovin(kumin?) seassa oli glitteriä.
Minkä värinen teillä oli?
Saarioisten roiskeläpästä tulee 80-luku mieleen. Koulun jälkeen välillä sellasen pannulla lämmitin. Meillä ei (onneksi) ollu mikroa, tuli meinaan ihanan rapsakka kun pannulla paistoi. Pohjaa ensin kauemmin ja sitten vielä pikasesti sen täytepuolen.
n47
Sandra - In The Heat Of The Night
Bogart Co. - All The Best Girls
Frida - I Know There's Something Going On
Laura Branigan :: The lucky one
Hanoi rocksin kulta-aikaa! Ja myös Teddy and the tigers oli voimissaan!
Mä synnyin vuonna 80, mutta mulla on paaaljon hyviä muistoja. Sisko ja veli vanhempia niin sain tutustua myös ajan musiikkiin ja popkulttuuriin jo pikkulapsena. Mun muistojen kasari on kylmät lumiset talvet ja piiitkät kuumat kesät vailla huolen häivää.
Muistan Suosikit ja taskupokkarit, kuunneltiin siskon kanssa Madonnaa, Mötley Crueta, Dingoa, Samantha Foxia... Tv:stä katsottiin Tangomarkkinat, Mummo-tv-sarjaa, Berceracia ja Napakymppiä lauantaisin saunan jälkeen. V-sarjaa kurkistelin nurkan takaa ja näin painajaisia sen jälkeen. Ritari ässää ja ihmemiestä katselin ja Dynastia oli yksi suosikkini. (olin epätoivoisen rakastunut McGyveriin).
Uutisista muistan Kekkosen kuoleman, Palmen murhan, panttivankidraaman (Mikkelissä?) ja Tshernobylin ydinvoimalaonnettomuuden.
Nykyään oon kasarin uuden aallon ja syntikkapopin ystävä. Vanha Cure ja Depeche mode nuoruusajan suosikkejani plus muut goottipopin ikonit!
Vierailija kirjoitti:
Kertoilkaa muistoja 80-luvun jouluista?
Laitan itsekin kun tulee mieleen.
Minä olen syntynyt -85 joten hirveästi ei kasarimuistoja ole, mutta nämä valot on syöpyneet mieleen. Näiden päälle astuminen oli ehkä vielä kauheampaan kuin legojen kanssa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-retrot-jouluvalot-sinullakin-o…
Nina Hagen, Billy Idol, Hanoi Rocks, The Nights of Iguana, Hearthill ja Peer Günt.
Juontajan nimi oli Jack Killian ja asui San Franciscossa.
Midnight Caller - Kiss it goodbye Billy