Isäksi yli nelikymppisenä
Onko kokemuksia aiheesta itsellänne tai tutuillanne, kun mies tulee yli nelikymppisenä isäksi? Lähinnä siis onko raskaus mennyt hyvin ja onko lapsen kehitys ollut normaalia.
Kuinkahan yleistä näissä tapauksissa on, että miehen heikentynyt sperman laatu vaikuttaa, jos lapsen äiti on kuitenkin alle 40-vuotias.
Kommentit (85)
Itse tulin isäksi 40v. ja 42 v. Lasten äiti eli vaimoni saman ikäinen. Terveitä, kauniita ja älykkäitä lapsia saimme, molemmat raskaudet olivat helppoja.
Ihan normaali, maailman söpöin ja kaunein tyttö meille tuli. Itse olin 34v, kun synnytin esikoisemme. Toinen suunnitteilla. On menonsa mennyt ja hoitaa tytärtämme todella hyvin. Ihanaa kun molemmilla opiskelut opiskeltu, varallisuutta ja työkokemusta kertynyt. Nautimme todellakin perhearjesta. Ja todellakin paljon kypsempinä kuin kumpikaan meistä oisi vaikka 25 ollut.
Nelikymppisenä miehellä pitäisi olla jo varallisuutta huolehtia perheestä ja juoksut juostu. Sopiva ikä isäksi.
Mun exä on saanut uuden vaimonsa kanssa 2 lasta ja exä oli niiden syntyessä 57 ja 59 vuotta. Uusi vaimo on kylläkin huomattavasti nuorempi, ekan lapsen sai 32-vuotiaana eli jospa se vähän tasapainotti. Lapset terveitä ja hyvin on mennyt heillä.