Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö minun todella uskoa, että äitini ei halua minun auttavan itseään ulos veloistaan?

Vierailija
21.11.2019 |

Äidilleni on syntynyt 13 000 euroa velkoja, kyseessä ei ole siis mikään asuntolaina, vaan ne ovat menneet vissiin elämiseen tai sijoittamiseen. Sijoitukset ovat menneet pepulleen. Minä perin rahasumman, josta äitiä voisi auttaa, MUTTA äitini on satuttanut ja loukannut minua kun olin lapsi ja haluan tehdä tilit siitä hänen kanssaan selviksi. Kun äidilleni selvisi, etten maksa velkoja, ellei hän selvitä minua loukanneita asioita, hänelle nousi ylpeys ja kusi välittömästi hattuun ja hän sanoi: ”ai, sekös tässä [maksamisessa] hiertääkin!”
Aivan niin kuin mä olisin ne rahat jollainlailla hänelle velkaa. Enhän mä ole, vaan hän saisi ne minun hyväsydämisyydestäni, mutta nyt esitti, ettei kelpaa, koska vastuneena olisi sovun hieronta ja lapsensa tunteiden kunnioitus.
Mietin vain, että eikö ne velat oikeasti mieltä paina, vai mistä tässä on kysymys?

Kommentit (211)

Vierailija
121/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennuit, koska äitisi ei antanut sinun jäädä tukien varaan makaamaan,

vaikka koit oikeudeksesi jäädä tukien varaan makaamaan, koska olit masentunut?

Muna vai kana.

Ei, vaan masentunut, koska äitini ei antanut minun tehdä mitä minä halusin ja asioita miten minä halusin.

Ap

laita edes YKSI asia mitä äitisi esti sinua tekemästä miten halusit?

ja huoneen siivous ei käy8olet jo kertonut että olisit tehnyt sen jos siitä olisi tehty leikki)

Hän esti minua olemasta vieraisilla rennosti ja oma itseni!!! Valehtelemalla, että muka se, että sanoin, että minua väsyttää ja haluan kotiin loukkasi emäntää!! Vaikka en ikinä loukkaisi ketään emäntää millään tuollaisella!!! Äitini alkoi HUUTAA minulle kotimatkalla autossa, miten noin ei saa tehdä (okei), ja miten MINÄMUKA OLIN LOUKANNUT SITÄ EMÄNTÄÄ (p*skapuhetta, NOT OKAY!!! En satavarmasti aiheuttanut MITÄÄN pahaa kyseisellä tokaisulla KELLEKÄÄN MUULLE, paitsi äidilleni, jota hävetti se, että sanoin niin!! Mutta en tiennyt, ettei niin ole kohteliasta sanoa. Se, että haukkui minun loukanneen emäntää oli asia, millä hän sai sen perille, ettei kutsuilla saa olla oma itsensä, eikä rento!!!! Vaikka sellaiset vieraat ovat just parhaita!

Ap

Vierailija
122/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jotta potilaalla voidaan diagnosoida narsistinen persoonallisuushäiriö, tulee hänellä toteutua vähintään viisi kohtaa seuraavista DSM IV-luokituksen kohdista jotka ovat:

- Henkilöllä on suuret käsitykset itsestään, hän voi liioitella lahjoillaan ja saavutuksillaan sekä odottaa perusteettomasti muiden pitävän häntä ylivertaisena.

- Henkilö keskittyy ajatuksissaan jatkuvasti mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta.

- Henkilö uskoo olevansa jotenkin erikoinen ja ainutlaatuinen, kokee että häntä ymmärtävät vain muut huomattavat henkilöt ja instituutiot, joiden kanssa hänen tulisi olla tekemisissä.

- Henkilö vaatii korostunutta ihailua.

- Henkilö kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun ja saamaan toiveensa täytettyä

- Henkilö käyttää häikäilemättömästi muita hyväkseen.

- Henkilöllä on empaattisuuden puute: haluttomuus huomata toisten tunteita ja tarpeita tai eläytyä niihin.

- Henkilö on usein kateellinen muille tai uskoo myös muiden kadehtivan häntä.

- Henkilö on ylimielinen, hänellä on röyhkeä käytös tai asennoituminen."

Jokainen kohta kuvaa äitihullua erittäin hyvin. Moni tullut esille jo tässäkin keskustelussa.

Kaikki kohdat täyttyy.

Muistetaan vielä prinnsi Hakon, jokaa voisi olla äitihullun tasoinen. Ja se, että vie lastensa suusta leivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä hänen velkansa maksaisit?

Että hänellä olisi parempi olla. Näin ajattelin. Nyt menee velan hoitoon 8% korkoakin kuukaudessa. Velkaantuu vaan siis lisää.

Ap

Vierailija
124/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muna vai kana.

Ei, vaan masentunut, koska äitini ei antanut minun tehdä mitä minä halusin ja asioita miten minä halusin.

Ap

ja huoneen siivous ei käy8olet jo kertonut että olisit tehnyt sen jos siitä olisi tehty leikki)

Hän esti minua olemasta vieraisilla rennosti ja oma itseni!!! Valehtelemalla, että muka se, että sanoin, että minua väsyttää ja haluan kotiin loukkasi emäntää!! Vaikka en ikinä loukkaisi ketään emäntää millään tuollaisella!!! Äitini alkoi HUUTAA minulle kotimatkalla autossa, miten noin ei saa tehdä (okei), ja miten MINÄMUKA OLIN LOUKANNUT SITÄ EMÄNTÄÄ (p*skapuhetta, NOT OKAY!!! En satavarmasti aiheuttanut MITÄÄN pahaa kyseisellä tokaisulla KELLEKÄÄN MUULLE, paitsi äidilleni, jota hävetti se, että sanoin niin!! Mutta en tiennyt, ettei niin ole kohteliasta sanoa. Se, että haukkui minun loukanneen emäntää oli asia, millä hän sai sen perille, ettei kutsuilla saa olla oma itsensä, eikä rento!!!! Vaikka sellaiset vieraat ovat just parhaita!

Ap

Tämä ei oikein herätä myötätuntoa.

Vierailija
125/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muna vai kana.

Ap

Olemalla vieraisilla rennosti.

Ap

ja se oikeuttaa sinun inhottavan ja kieroilevan puheesi äidistäsi?

Annas vielä yksi esimerkki

Tietenkin se oikeuttaa. Mikä oikeutti hänet valehtelemaan, että olin loukannut jotakuta? Vastaa sä ensin siihen. Tänä päivänäkin väittää, ettei ollut sanonut niin, eli ei itsekään ENÄÄ myönnä, että siitä oli kyse. Se oli pelkkää pakottamista ja manipulaatiota ottaa ilo pois elämästäni. Totta kai sillä ansaitsee p*skaa sieraimista sisään. Hän ei ollut kiltti.

Ap

Vierailija
126/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että hänellä olisi parempi olla. Näin ajattelin. Nyt menee velan hoitoon 8% korkoakin kuukaudessa. Velkaantuu vaan siis lisää.

Ap

Mutta eihän sinulla ole rahaa.

Vierailija
127/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muna vai kana.

Ap

Ap

Tämä ei oikein herätä myötätuntoa.

Niin, ehkä ei, jos et edes tiedä, millaista on olla kutsuilla rento ja hyväntuulinen vieras.

Ap

Vierailija
128/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On mulla. Perintökin on yli miljoonan.

Ap

Vierailija
129/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti käyttäydyit huonosti ja vinguit usemman kerran että haluat kotiin täällä on tylsää väsyttää yääyyääyäy. Mutta ethän sinä kerro sitä koska se ei antaisi "hyvää kuvaa" sinusta.

Vierailija
130/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ajattelin, että normaalille ja vastuunsa tuntevalle ihmiselle tulisi paha olo jo siitäkin. Tietää ottavansa velkaa, jota ei aio ikinä maksaa takaisin.tai no voihan siitä tietenkin tulla kostaja-voittaja -fiiliskin.

Ap

Vierailija
131/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tykkää kiristämisestä, ei kukaan.

Vierailija
132/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On mulla. Perintökin on yli miljoonan.

Ap

Sinulla ei ole sitä vielä. Perinnönjaon jälkeenkään rahaa ei ole ellet myy jotain. Et voi antas mitään mitä sinulla ei ole.

Vierailija
133/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti käyttäydyit huonosti ja vinguit usemman kerran että haluat kotiin täällä on tylsää väsyttää yääyyääyäy. Mutta ethän sinä kerro sitä koska se ei antaisi "hyvää kuvaa" sinusta.

Niin, entä sitten? Se on huonoa vanhemmuutta,jos siitä pitää suuttua autossa ja valehdella. Sellainen vanhempi ei rakasta lastaan. Hyvä vanhempihaluaa, että lapsellaan on kutsuilla kivaa ja olisi autossa kehunut, että jaksoit hyvin, mutta älä sano, että haluat kotiin, kun se voidaan tulkita arvosteluksi. Mutta ei, tämä loukkaa ja satuttaa OMAA lastaan!! Sain mä sanoa niin kuin mä sanoin!!!!!!! Mä OLIN LAPSI !!! Äidillä ei ollut MITÄÄN oikeutta satuttaa omaa lastaan. Ja VALEHDELLA, että olin loukannut jotakuta!!!! Etkö itse välittäisi siitä niin, ettet enää olisi oma itsesi kutsuilla? Hyi olkoon.

Ap

Vierailija
134/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset haaveilisi mielummun vaikka lastesi elättänisedtä. Siihen sinulla on pian varaa!

Vierailija
135/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tykkää kiristämisestä, ei kukaan.

Mun äiti tykkäs. Se nimenomaan oli KIRISTÄMISTÄ, että VALEHDELLAAN, että joku mukamas loukkaantui, kun lapsi väsyi kutsuilla ja sanoi haluavansa kotiin!!!! Mieti nyt, miten naurettavaa!!! SE OLI KIRISTÄMISTÄ. NYT SAA SEN TAKAISIN JA KORKOJEN KERA.

Ap

Vierailija
136/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, entä sitten? Se on huonoa vanhemmuutta,jos siitä pitää suuttua autossa ja valehdella. Sellainen vanhempi ei rakasta lastaan. Hyvä vanhempihaluaa, että lapsellaan on kutsuilla kivaa ja olisi autossa kehunut, että jaksoit hyvin, mutta älä sano, että haluat kotiin, kun se voidaan tulkita arvosteluksi. Mutta ei, tämä loukkaa ja satuttaa OMAA lastaan!! Sain mä sanoa niin kuin mä sanoin!!!!!!! Mä OLIN LAPSI !!! Äidillä ei ollut MITÄÄN oikeutta satuttaa omaa lastaan. Ja VALEHDELLA, että olin loukannut jotakuta!!!! Etkö itse välittäisi siitä niin, ettet enää olisi oma itsesi kutsuilla? Hyi olkoon.

Ap

Jos käyttäytyy huonosti, siitä saa palautetta. Vaikka olisi kuinka lapsi. Ja kun tietää kuinka sinä vähättelet omaa käytöstäsi ja pahentelet äitisi käytöstä, todennäköisesti olet saanut ihan asiallista palautetta huonosta käytöksestä.

Vierailija
137/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä tapahtui 70-luvulla ja jauhat edelleen.

Itse kohtelet lapsiasi vielä paljon pahemmin. Niitä epäviihdyttäviä kummajaisia.

Vierailija
138/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti vielä katuu ja itkee veloissaan kun mä en s**tana auta!

Ap

Vierailija
139/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap:lta voisi ottaa lapset pois.

Toivon että sillä ei ole lapsia...tämä on ihan kauheaa

Muistakaa Vilja Eerikaa

Eikö ylläpito voi tehdä mitään???

Vierailija
140/211 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos käyttäytyy huonosti, siitä saa palautetta. Vaikka olisi kuinka lapsi. Ja kun tietää kuinka sinä vähättelet omaa käytöstäsi ja pahentelet äitisi käytöstä, todennäköisesti olet saanut ihan asiallista palautetta huonosta käytöksestä.

Enhän saanut asiallista palautetta!!!! Onko sinusta autossa raivoava huutaminen asiallista, häh?

Entä se, että valehdellaan sanojen vakuudeksi?

Mun äiti saa sinun takiasi nolla euroa minulta ikinä,koska sä puolustat sitä! En anna sille koskaan anteeksi, koska olit tuota mieltä hänestä, etkä tue minua! Tee se äidilleni, et säkään halua, että se saisi rahaa ja apua!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi