Olen vähentänyt hiilareita ja nyt on kamala päänsärky
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ruuat eilen
Aamulla marjasmoothieen ukkojuggella, lusikallinen tahinia
Lounas tonnikalasalaatti oliiviöljyllä, 1 munan munakas (olisi pitänyt olla 2)
Päivällinen kanasalaatti auringonkukansiemenillä, oliiviöljyä. 1 file
Illalla vielä 1 ruisleipäsiivu avokadolla, hummuksella ja tomaatilla.
Jo vuosia olen juonut suolavettä lasillisen päivässä koska verenpaineeni on niin alhaallaKovin vaikuttaa kituilulta ja välipalatyyppiseltä ratkaisulta. Rasvaa reippaammin ja kunnon ruokaa.
Sattuikin oudon salaattipainoinen päivä:) Rakastan lihaa mutta se ei ole välttämätöntä joka päivä. Unohdin salaateista fetajuuston.
Tänään sitten chorizopataa, kelpaako se ruuaksi?? Onhan siinäkin suurin osa kasviksia. Huomenna broileria ja kukkakaali-broccoligratiinia, äh - taas kasviksia;)
Öljyä saan tarpeeksi, eilen 3-4 rkl oliiviöljyä, tahinista myös ja broileri paistettu voissa. Avokadossa öljyä, jugurtti rasvaista. Mikä ongelma??
No jospa lisäist niitä hiilareita vähäsen. VHH voi olla vaikka esim. 100 g hiilareillakin/päivä. Ja sit vaikka pudotat pikku hiljaa haluamallesi tasolle. Lisää vaikka pieni hedelmä päivää kohti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt viikon ollut 50-80g hiilareilla ja olo on mahtava. Ummetus ja piereskely on loppu, turvotus poissa:) Pitäisi vain syödä enemmän määrällisesti, olen pieniruokainen ja huomaan että nyt voi syödä enemmän. Esim normi 1 munan munakkaan sijaan 2 kananmunaa. Päivässä syön 1 ruisleipäsiivun kuidun takia, huomenna kokeilen tehdä mantelileipää
Vielä vähän alemmas voisin päästä mutta en halua ketoosiin saakka
Saat 1 ruisleivän palasta noin 1-2g kuitua. Hyvä kuidunmäärä päivässä on 30g.
Hmm. Jotta saisi päivässä 30g kuitua, pitäisi syödä 30 palaa ruisleipää, joista saa yhteensä 2070 kcal. Eipä sitä päivään muuta mahdukaan kuin ruispalojen mussutusta ;D
Sadassa grammassa ruisleipää on kuitua 1,1 g, sadassa grammassa appelsiinia on kuitua tuplasti, vitamiineista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt viikon ollut 50-80g hiilareilla ja olo on mahtava. Ummetus ja piereskely on loppu, turvotus poissa:) Pitäisi vain syödä enemmän määrällisesti, olen pieniruokainen ja huomaan että nyt voi syödä enemmän. Esim normi 1 munan munakkaan sijaan 2 kananmunaa. Päivässä syön 1 ruisleipäsiivun kuidun takia, huomenna kokeilen tehdä mantelileipää
Vielä vähän alemmas voisin päästä mutta en halua ketoosiin saakka
Saat 1 ruisleivän palasta noin 1-2g kuitua. Hyvä kuidunmäärä päivässä on 30g.
Hmm. Jotta saisi päivässä 30g kuitua, pitäisi syödä 30 palaa ruisleipää, joista saa yhteensä 2070 kcal. Eipä sitä päivään muuta mahdukaan kuin ruispalojen mussutusta ;D
Laskelmasi kusee. Sitä paitsi muutenkin 30 g on liioittelua.
Kuitua saa halutessaan myös kuituvalmisteista esim Havitall.
Koska on ilmiselvää, että henkilö puhuu potaskaa. Ei ole olemassa sellaista tautia, joka vaatii ehdottomasti viljojen ja sokerin syömistä. Etkä sinä ole mikään ohis, olet juuri tuo sama potaskaa puhuva tyyppi, joka hädissään yrittää sössöttää jotain asian vierestä.