Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vähentänyt hiilareita ja nyt on kamala päänsärky

Vierailija
20.11.2019 |

Onko normaalia?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerien vieroitusoireita.

Helpottaa muutamassa päivässä, kun kehosi irtautuu sokerikoukusta.

Vierailija
2/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja ei. Voihan tuo aiheuttaa päänsärkyä, mutta se on merkki, ettei elimistö toimi normaalisti. Jos olet tosi vähillä hiilareilla, niin syö vaikka ruisleipä tai keitä kaurapuuroa ja kokeile auttaako. Olethan juonut riittävästi?

Vierailija
4/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt viikon ollut 50-80g hiilareilla ja olo on mahtava. Ummetus ja piereskely on loppu, turvotus poissa:) Pitäisi vain syödä enemmän määrällisesti, olen pieniruokainen ja huomaan että nyt voi syödä enemmän. Esim normi 1 munan munakkaan sijaan 2 kananmunaa. Päivässä syön 1 ruisleipäsiivun kuidun takia, huomenna kokeilen tehdä mantelileipää

Vielä vähän alemmas voisin päästä mutta en halua ketoosiin saakka

Vierailija
5/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nyt viikon ollut 50-80g hiilareilla ja olo on mahtava. Ummetus ja piereskely on loppu, turvotus poissa:) Pitäisi vain syödä enemmän määrällisesti, olen pieniruokainen ja huomaan että nyt voi syödä enemmän. Esim normi 1 munan munakkaan sijaan 2 kananmunaa. Päivässä syön 1 ruisleipäsiivun kuidun takia, huomenna kokeilen tehdä mantelileipää

Teepäs niitä juustoleipäsiä, mies ei enää muuta leipää huolikaan, vaikka syökin yleensä kaikkea.

Vierailija
6/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. kestää max 2 vrk. Sitten helpottaa

mies51v

Vierailija
7/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lusikallinen hunajaa.

Vierailija
8/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite kokeilin aikoinaan, ei hellittäny koskaan ja krooninen suolistosairaus paheni ja olo ihan kamala

Vierailija
9/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan riittävästi suolaa? Kun karsii hiilareita tulee myös karsittua huomaamatta suolaakin. Se aiheuttaa päänsärkyä. Ja muista juoda vettä. Vissyä vaikka.

Vierailija
10/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilariton ei todellakaan sovi kaikille. Itse en usko että se on kenellekään paras vaihtoehto, lukuun ottamatta harvoja perinnöllisiä sairauksia joissa ketoosi välttämätön selviytymiselle. Aivot ja lihassolut tarvitsevat glukoosia, koska se on niiden polttoainetta. Hiilarittomuus aiheuttaa itsellekin kamalan päänsäryn, pahoinvoinnin ja heikotuksen. En pystynyt jatkamaan ketodieettiä edes viikkoa kun olo meni niin pahaksi, että pystyin vain itkemään tuskasta ja kierimään sängyssä. Kesti myös yllättävän pitkään toipua ketoosista, meni ainakin viikko että tunsin verensokerin jälleen olevan normaali ja ketoosioireiden hävinneen. Kamala olo kun leivän tai puuronkaan mättäminen ei helpottanut päänsärkyä ja koko kroppa tärisi päivätolkulla. Olen siis kokeillut vähähiilarista ja ketoosia erään sairauden vuoksi, johon nykyään ylistetään ketoosia ratkaisuksi. P-skanmarjat se mikään ratkaisu on, melkein tappoi minut. 

Vierailija
11/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH sopii kaikille, jos ei pelästy hiilarien vähentämisen aiheuttamia vieroitusoireita (pahin vaihe kestää vain pari päivää) ja muistaa syödä riittävästi rasvaa. Yleisin virhe on nimenomaan liian vähäinen rasva ja sitä kautta kalorivaje.

Vierailija
12/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

varttitunti ilman suklaata ? vai puol tuntia?

kohta takas ahmimaan kun ei kestä enää

Vierailija
13/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VHH sopii kaikille, jos ei pelästy hiilarien vähentämisen aiheuttamia vieroitusoireita (pahin vaihe kestää vain pari päivää) ja muistaa syödä riittävästi rasvaa. Yleisin virhe on nimenomaan liian vähäinen rasva ja sitä kautta kalorivaje.

Älä levitä valheita, ei sovi kaikille. Kerroin yllä oman kokemukseni enkä ole mikään pelästyjä tyyppinen ihminen, olen kokeillut elämäni aikana monenlaisia dieettejä ja paastonnutkin aikoinaan kaksi viikkoa pelkällä vedellä. Sairaan ihmisen keho ei kuitenkaan kestä ihan mitä tahansa, ja VHH/keto on juuri sellainen asia joka ei sovi kaikille terveysongelmista kärsiville. Ravitsemus on tuttu aihepiiri minulle ja pääsin ketoosin helposti, sillä noudatin kaikkia sääntöjä millin tarkasti. En syönyt liian vähän enkä liian paljon, rasvaa suorastaan kittasin kaksin käsin, mutta olo tuli silti aivan hirveäksi eikä se ollut mitään pientä päänsärkyä, vaan sellainen olo että kuolen jos jatkan tätä. Kestin ketoosioireissa kitumista kolme vuorokautta (yht. 6 vrk ketodieetillä) ja olin täysin toimintakyvytön. Yleisvointini heikentyessä oli lopulta pakko luovuttaa ja ottaa järki käteen, ja se oli paras päätös jonka tein koko typerän dieetin aikana. Älkää siis kritiikittä suositelko näitä hulluja dieettejä sairaille ihmisille jonakin ratkaisuna kaiken maailman kremppoihin!

Vierailija
14/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

varttitunti ilman suklaata ? vai puol tuntia?

kohta takas ahmimaan kun ei kestä enää

Ns. asiantuntijat kieltää sokeriaddiktion, mutta jokainen voi miettiä vaikka lasten käytöstä kaupassa. Pyöriikö ne voi- tai öljyhyllyn edessä vai makeutettujen tuotteiden ympärillä?

Vierailija
15/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat 1 ruisleivän palasta noin 1-2g kuitua. Hyvä kuidunmäärä päivässä on 30g.

Vierailija
16/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä levitä valheita, ei sovi kaikille. Kerroin yllä oman kokemukseni enkä ole mikään pelästyjä tyyppinen ihminen, olen kokeillut elämäni aikana monenlaisia dieettejä ja paastonnutkin aikoinaan kaksi viikkoa pelkällä vedellä. Sairaan ihmisen keho ei kuitenkaan kestä ihan mitä tahansa, ja VHH/keto on juuri sellainen asia joka ei sovi kaikille terveysongelmista kärsiville. Ravitsemus on tuttu aihepiiri minulle ja pääsin ketoosin helposti, sillä noudatin kaikkia sääntöjä millin tarkasti. En syönyt liian vähän enkä liian paljon, rasvaa suorastaan kittasin kaksin käsin, mutta olo tuli silti aivan hirveäksi eikä se ollut mitään pientä päänsärkyä, vaan sellainen olo että kuolen jos jatkan tätä. Kestin ketoosioireissa kitumista kolme vuorokautta (yht. 6 vrk ketodieetillä) ja olin täysin toimintakyvytön. Yleisvointini heikentyessä oli lopulta pakko luovuttaa ja ottaa järki käteen, ja se oli paras päätös jonka tein koko typerän dieetin aikana. Älkää siis kritiikittä suositelko näitä hulluja dieettejä sairaille ihmisille jonakin ratkaisuna kaiken maailman kremppoihin!

Mikä oire oli kestämätön?

Vierailija
17/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota silmä käteen ja lue. Minulla on sellainen sairaus, jonka kanssa ei sovi yhteen mitkään ketoosit tai VHH:t.

Vierailija
18/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota silmä käteen ja lue. Minulla on sellainen sairaus, jonka kanssa ei sovi yhteen mitkään ketoosit tai VHH:t.

Mikä sairaus?

Vierailija
19/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti olemassa sairaus, jonka hiilihydraatit parantavat, niin se olisi hyvä kirjoittaa selkeästi, eikä vihjailla.

Vierailija
20/65 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on oikeasti olemassa sairaus, jonka hiilihydraatit parantavat, niin se olisi hyvä kirjoittaa selkeästi, eikä vihjailla.

Mitä se sinulle kuuluu? Terveystiedot ovat salassa pidettäviä tietoja, ei niitä tarvitse jokaiselle kysyvälle kertoa. Alapeukuttamisesi ei myöskään muuta sitä faktaa että VHH tai keto ei sovi kaikille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi