Olenko tyhmä?
Vai miksi en ole saanut opiskeltua itselleni mitään ammattia? Olen niin kovasti yrittänyt.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Käy kävelemässä ulkona. Tee päiväohjelma, ettei kaikki päivät mene täällä valittaessa.
Niin mä käynkin. Tiskaan, laitan ruuan ja lämmitän talon, siivoilen. Niin olen tehnyt vuosikymmenet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy kävelemässä ulkona. Tee päiväohjelma, ettei kaikki päivät mene täällä valittaessa.
Niin mä käynkin. Tiskaan, laitan ruuan ja lämmitän talon, siivoilen. Niin olen tehnyt vuosikymmenet.
Eikö se riitä työksi sinulle, jos muuta ei ole?
Mihin koulunkäyntisi kaatuu?
Olet ollut erityisamnattioppilaitoksessakin, eikö siellä väännetä ammatti ihmiselle vaikka väkisin?
Toki on olemassa väliinputoajaryhmä, heikkolahjaiset.
Heillä ÄO on yli kehitysvamman rajan, mutta alle sen, mitä menestyksekäs jatko-opiskelu vaatii.
He eivät saa eläkettä, koska ovat periaatteessa työkykyisiä, mutta nykyajan työelämässä on vähän töitä, joissa pärjäävät.
Heidät autetaan tukitoimin läpi peruskoulun ja erityisamiksen, mutta sitten ovat omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi vaihtoehto on kans lukea lähioitajaksi ja hakea päiväkotiin töihin.
Töitä riitää ja kyllä sillä palkalla ihan elää.
Laita verkkoja vesiin ja hae, katos uusi vuosi tuo uudet mahkut.
En pääse lähihoitaja koulutukseen. Ap
Mitä kaikkea olet yrittänyt elämässäsi sen asian eteen että jotain väylää aukenisi?
rekryn kautta voi tehdä sijaisuuksia, kunhan toimittaa rikosselvityslappusen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se riitä työksi sinulle, jos muuta ei ole?
Ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut erityisamnattioppilaitoksessakin, eikö siellä väännetä ammatti ihmiselle vaikka väkisin?
Heillä ÄO on yli kehitysvamman rajan, mutta alle sen, mitä menestyksekäs jatko-opiskelu vaatii.He eivät saa eläkettä, koska ovat periaatteessa työkykyisiä, mutta nykyajan työelämässä on vähän töitä, joissa pärjäävät.
Heidät autetaan tukitoimin läpi peruskoulun ja erityisamiksen, mutta sitten ovat omillaan.
Matemaattisiin asioihin. En pysty esim hahmottamaan ja ymmärtämään kirjanpitoa, en ymmärrä tietokoneista paljoa vaikka kuinka yritän, en osaa laittaa sanallista laskua numeraaliseen muotoon. Kaikkeen tällaiseen. Osaan kyllä hyvin lukuaineet. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä ÄO on yli kehitysvamman rajan, mutta alle sen, mitä menestyksekäs jatko-opiskelu vaatii.He eivät saa eläkettä, koska ovat periaatteessa työkykyisiä, mutta nykyajan työelämässä on vähän töitä, joissa pärjäävät.
Matemaattisiin asioihin. En pysty esim hahmottamaan ja ymmärtämään kirjanpitoa, en ymmärrä tietokoneista paljoa vaikka kuinka yritän, en osaa laittaa sanallista laskua numeraaliseen muotoon. Kaikkeen tällaiseen. Osaan kyllä hyvin lukuaineet. Ap
Vastaus otsikkosi kysymykseen. Olet tyhmä.
Minulla on tuttava, joka ei juurikaan osaa laskea, ei hahmota kelloa...
Työskenteli ennen tehtaassa, nyt on opiskellut raksapuolella ja tekee rakennusaputöitä, töitä tuntuu riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuttava, joka ei juurikaan osaa laskea, ei hahmota kelloa...
Työskenteli ennen tehtaassa, nyt on opiskellut raksapuolella ja tekee rakennusaputöitä, töitä tuntuu riittävän.
Niin, joku hahmotusvika tms tämä on. Mä haluaisin diagnoosin että mä saisin tavallaan tämän asian suhteen rauhan. Kyllä mä numerolaskut osaan laskea, siis peruslaskut mutta tuo sanallisesti numeromuotoon on vaikea. Kellon mä kyllä osaan ihan hyvin.
Ei kaikissa töissä tarvita tutkintoa että eiku kyselemään vaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla yleensä katkeaa opinnot aina kun pitäisi tehdä työssäoppimisia jossain työpaikassa.
Ei vaan nöyryys riitä siihen että pitäisi tehdä ilmaiseksi töitä.
Usein juuri paljastuu ettei sielä mitään mennä oppimaan tai tarjota opetusta vaan pelkkää halpatyövoiman käyttöä.
Jos alkaa kyselemään opintoja ajatellen, niin aletaan vain huutamaan päin näköä että ei meillä ole aikaa vastailla tuollaisiin kysymyksiin. Pitäisi tehdä töitä...
Kolmesti opinnot tökänneet näihin.
Ravintola-ala, puutarha-ala ja nyt näyttäisi tämä uusikin ala samalle.
Eli ei oikein kannata opiskella. Näissä palkatkin huitelee alle 10e tunti tienoilla.
Eli vähän sama kuin ei tekisi töitä ollenkaan.
Jos se on sama, niin älä opiskele. Älä kuitenkaan selittele, vaan ole rehellinen.
Kun kolmannen kerran opinnot tyssää työssäoppimiseen, niin oisko aika kääntää katse itseensä eikä etsiä muita syyllisiä. Miten ne muut opiskelijat tekee nuo harjoittelut ilman palkkaa? Jos tulee konflikti, niin miksei sitä ole selvitetty? Ei harjoittelija ole vielä ammattilainen. Edes valmistunut ei ole, se ammatti-identiteetti tulee vuosien työnteon kautta.
Tunnen yhden nuoren miehen, jonka koulut keskeytyvät aina siihen, että opettajat ovat kusipäitä.
Poika on yrittänyt välillä olla minulla töissä, mutta yleensä työt katkeavat ensimmäiseen tiliin.
Töihin tulisi takaisin sitten, kun rahat loppuvat.
Tavaton lyhytjänteisyys ja kyvyttömyys kestää epämukavuutta estää tämän hepun koulunkäynnin ja säännöllisen työnteon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla yleensä katkeaa opinnot aina kun pitäisi tehdä työssäoppimisia jossain työpaikassa.
Ei vaan nöyryys riitä siihen että pitäisi tehdä ilmaiseksi töitä.
Usein juuri paljastuu ettei sielä mitään mennä oppimaan tai tarjota opetusta vaan pelkkää halpatyövoiman käyttöä.
Jos alkaa kyselemään opintoja ajatellen, niin aletaan vain huutamaan päin näköä että ei meillä ole aikaa vastailla tuollaisiin kysymyksiin. Pitäisi tehdä töitä...
Kolmesti opinnot tökänneet näihin.
Ravintola-ala, puutarha-ala ja nyt näyttäisi tämä uusikin ala samalle.
Eli ei oikein kannata opiskella. Näissä palkatkin huitelee alle 10e tunti tienoilla.
Eli vähän sama kuin ei tekisi töitä ollenkaan.
Jos se on sama, niin älä opiskele. Älä kuitenkaan selittele, vaan ole rehellinen.
Kun kolmannen kerran opinnot tyssää työssäoppimiseen, niin oisko aika kääntää katse itseensä eikä etsiä muita syyllisiä. Miten ne muut opiskelijat tekee nuo harjoittelut ilman palkkaa? Jos tulee konflikti, niin miksei sitä ole selvitetty? Ei harjoittelija ole vielä ammattilainen. Edes valmistunut ei ole, se ammatti-identiteetti tulee vuosien työnteon kautta.
Lisään tähän vielä. Tarkoitin viimeisellä lauseella sitä, että miksi pitäisi maksaa palkkaa, jos ei ole ammattia?
Mua ärsyttää suunnattomasti tämä tilanne. Mitä tästä elämästä tulee jos on vuodesta toiseen taakkana perheelleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin yritin aikani erilaisia tehdä erilaisia asioita. Olin ensin työtä, sitten sairaslomalla, seuraavaksi kuntoutustuella vuosia ja lopuksi sain eläkkeen. Oletko sairas ja työtön?
Joo mutta mä haluaisin tietää, miksi mulle tietyt asiat opiskeluissa on niin vaikeita etten saa tutkintoa suoritettua? Ja olen kyllä aina lukenut paljon, tehnyt ylimääräisiä tehtäviä ja käynyt tukiopetuksessa. Ap
Oletko koskaan käynyt missään tutkimuksissa? Mitä ne tukiopettajat ja opinto-ohjaajat ym. on olleet mieltä?
Eipä tuo älykkyydestä kerro mitään, yleensä ammatti opiskellaan töitä varten, siitä sitten oravanpyörään. Kaikki eivät oravanpyörään halua, älykkäilläkin on monesti parempaakin tekemistä.
"Tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin yritin aikani erilaisia tehdä erilaisia asioita. Olin ensin työtä, sitten sairaslomalla, seuraavaksi kuntoutustuella vuosia ja lopuksi sain eläkkeen. Oletko sairas ja työtön?
Joo mutta mä haluaisin tietää, miksi mulle tietyt asiat opiskeluissa on niin vaikeita etten saa tutkintoa suoritettua? Ja olen kyllä aina lukenut paljon, tehnyt ylimääräisiä tehtäviä ja käynyt tukiopetuksessa. Ap
Oletko koskaan käynyt missään tutkimuksissa? Mitä ne tukiopettajat ja opinto-ohjaajat ym. on olleet mieltä?
Ei ole tukiopettajat tai opinto-ohjaajat sanoneet mitään. Ammatinvalintapsykologit ovat suositelleet aina kaupallista alaa eli entistä kauppaoppilaitosta vaikka en pärjää kirjanpidossa yms. Ehkä ovat fyysisten sairauksien takia suositelleet, koska en niiden takia fyysisiin töihin pysty. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tukiopettajat tai opinto-ohjaajat sanoneet mitään. Ammatinvalintapsykologit ovat suositelleet aina kaupallista alaa eli entistä kauppaoppilaitosta vaikka en pärjää kirjanpidossa yms. Ehkä ovat fyysisten sairauksien takia suositelleet, koska en niiden takia fyysisiin töihin pysty. Ap
Eivätkö ammatinvalintapsykologit ole tehneet mitään palikkatestiä tuon matematiikkapuolen suhteen?
Jos sinulla on fyysisiä rajoitteita mm. kaupan työt lienevät pois suljettu, jäljelle jää kirjanpito/taloushallinto, ja siellä paljolti jyräävät tradenomit nyt.
Ei tietenkään kukaan herkkuja syö, ruohoa se olla pitää suussa. Ruoho voi tehdä vihreäksi kateudesta.