Mies ei suostu siihen, että suorittaisin työharjoittelun ulkomailla
Opiskelen siis ja ensi kesänä olisi kuukauden mittainen työharjoittelu edessä. Sen olisi mahdollista suorittaa myös ulkomailla. Innostuin asiasta tosi paljon mutta mies tyrmäsi idean jo heti alkujaan. Ei kuulemma missään nimessä suostu olemaan muksujen kanssa kuukautta. Lapsia kolme (3v. 9v. ja 13v.). Tästä ollaan saatu muheva riita aikaiseksi. Tuo työharjoittelu näyttäisi hyvältä cv:ssä, jossa muutenkin on vuosien aukko lasten takia.
Mitä tässä pitäisi tehdä? Annanko vain olla ja nielen pettymyksen vai alanko sopia koulun kanssa harjoitteluun liittyvistä asioista?
Kommentit (191)
Jos lähdössä olisi mies, mikään ei estäisi.
Mielenkiintoinen keskustelu. Äiti ei voi lähteä edes kuukaudeksi työharjoitteluun. Sen sijaan, jos mies olisi lähdössä kehittämään itseään ammatillisesti ulkomaille, kaikki kannustaisivat, vaikka nainen itse ei olisi asiasta innostunut. Jos tuollaisen jakson toteuttaminen on perheelle taloudellisesti mahdollista niin miksei? Kellään ei ole käynyt mielessä, että ap:n perheellä voi olla säästöjä tai ap on ottanut opintolainaa. Eikä miehen tarvitse olla koko aikaa ulkomailla, vaan esimerkiksi pari viikkoa, jotta saisi pienen irtioton.
Ex-mieheni ja lasten isä jaksoi aina muistuttaa miten pienten lasten äidit eivät tee sitä, tätä eivätkä tota. Elämäni sisällöksi olisi pitänyt riittää koti ja työ. Lisäkoulutus ei ollut mahdollista, koska se olisi rajoittanut miehen elämää. Harrastukset ja vapaa-aika olisi pitänyt tapahtua kotona ja mieluiten siten ettei ne vaikuttaisi mieheen. Jälkikäteen tajusin, että mies halusi pitää minut jatkuvasti hälytysvalmiudessa siltä varalta, että hän keksii yhtäkkiä jonkin menon itselleen. Otin eron, kun aloin miettimään millaisen kuvan perhe-elämästä ja naisen osasta antaisin tyttärilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ottaisit vanhimman mukaasi? Siitähän voisi jo olla apua miehellesi.
Ei se ulkomaan harjoittelu näytä yhtään hienommalta CV.ssä. Voisi herättää päin vastoin ihmetystä kolmen lapsen äidistä.Ei herranjestas. Onko vuonna 2019 vielä ajatus, ettei äiti saa tehdä mitään muuta kuin elää lapsilleen? 😂😂
mitä vuosiluvulla on asian kanssa tekemistä?
Ei tarvitse kovinkaan montaa vuosikymmentä mennä taaksepäin, kun roolijako oli aika erilainen.
ei historia ole lineaarinen. 100 vuoden päästä finlanistan nimisessä kàlifikunnassà on taas eri meininki.
Näet tuollaisen tulevaisuusvision ja tiedät itsekin miksi: ei teistä suomalaisista vellihousuista ole tätä maata puolustamaan. Valittaa osaatte, ette mitään muuta.
Jos kyse olisi oikeasti jostain uran kannalta tärkeästä työprojektista ulkomailla, niin tottakai. Siitä saa päivärahat ja uran kannalta se vie eteenpäin.
Mutta.
Tässä oli nyt kyse vartijaksi opiskelevan naisen palkattomasta työharjoittelusta ja mies on työtön.
Näillä spekseillä pitäisi nyt miettiä vähän fiksummin sitä tulevaisuutta.
Älkää nyt ainakaan lainarahalla lähtekö reissuun! Vartijoilla on niin huonot liksat, että ette selviä veloista ikinä. Millainen rahatilanne teillä on?
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Kakkahattutäti kirjoitti:
Jos kyse olisi oikeasti jostain uran kannalta tärkeästä työprojektista ulkomailla, niin tottakai. Siitä saa päivärahat ja uran kannalta se vie eteenpäin.
Mutta.
Tässä oli nyt kyse vartijaksi opiskelevan naisen palkattomasta työharjoittelusta ja mies on työtön.
Älkää nyt ainakaan lainarahalla lähtekö reissuun! Vartijoilla on niin huonot liksat, että ette selviä veloista ikinä. Millainen rahatilanne teillä on?
Vartijakin hyötyy siitä, että suorittaa harjoittelunsa ulkomailla. Ihan jokainen hyötyy siitä, ja varsinkin tällaisen perheen lapset, jotka todella tarvitsevat esimerkin ns. normaalista elämästä (kuntouttava työtoiminta ja iskä, joka ei pysty lastenhoitoon kuukauden ajan ei ole sitä normaalia, mitä tässä haen, vaan päinvastoin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok eli ap haluaa siis mennä panemaan ulkomaille ja saada kuukauden loman perheestään. Sen verran tuli tekosyitä miksi muu perhe ei voi millään tulla mukaan.
Ps. Kuntouttavassa toiminnassakin oleva on oikeutettu lomaan/vapaaseen. Että seliseli.
Lähtökohtaisesti kuntouttavassa työtoiminnassa ei saa pitää taukoja. Toki ainahan voi kysyä, kunhan on tarpeeksi hyvä syy.
Kyllä ainakin omalla paikkakunnalla onnistui. Normi päivärahan sai siltä ajalta. 9e tosin ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ulkomaan harjoittelu näytä yhtään hienommalta CV.ssä. Voisi herättää päin vastoin ihmetystä kolmen lapsen äidistä.Ei herranjestas. Onko vuonna 2019 vielä ajatus, ettei äiti saa tehdä mitään muuta kuin elää lapsilleen? 😂😂
Ei tarvitse kovinkaan montaa vuosikymmentä mennä taaksepäin, kun roolijako oli aika erilainen.
ei historia ole lineaarinen. 100 vuoden päästä finlanistan nimisessä kàlifikunnassà on taas eri meininki.
Näet tuollaisen tulevaisuusvision ja tiedät itsekin miksi: ei teistä suomalaisista vellihousuista ole tätä maata puolustamaan. Valittaa osaatte, ette mitään muuta.
puolusta itse tätä maata. miksi minä puolustaisin tämän hetkistä femisti-suomea? onpas sakea ajatus, että pitäisi hengelläni puolustaa feministien noitavoimailuja.
Eihän siinä mitään, jos itse viihtyisit sen valloittajamaan alaisuudessa.
Olenko todella ainoa nainen, joka ei ihan niin vain suostuisi siihen, että mies ottaa parisuhteesta kuukauden loman ja lähtee ulkomaille?
Siis tietenkin jokainen on yksilö, ja jokainen yksilö tekee omat päätöksensä. Mutta ei se nyt ainakaan minulla mene niin että toinen huikkaa ovelta että meitsi lähtee, terppa! En minä istu kotona itsestään selvyytenä odottelemassa että toinen tulee reissultaan takaisin.
En siis ikinä myöskään seurustelisi reissutyötä tekevän ihmisen kanssa. Olen sitten varmaan "huonosti koulutettu" ja "juntti" ja "sovinisti" ja mitä näitä nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
puolusta itse tätä maata. miksi minä puolustaisin tämän hetkistä femisti-suomea? onpas sakea ajatus, että pitäisi hengelläni puolustaa feministien noitavoimailuja.
Niin puolustankin, viimeiseen hengenvetoon.
Sinä sen sijaan jäät siellä kalifaatissasikin ilman naista.
Vierailija kirjoitti:
Kakkahattutäti kirjoitti:
Mutta.
Älkää nyt ainakaan lainarahalla lähtekö reissuun! Vartijoilla on niin huonot liksat, että ette selviä veloista ikinä. Millainen rahatilanne teillä on?Vartijakin hyötyy siitä, että suorittaa harjoittelunsa ulkomailla. Ihan jokainen hyötyy siitä, ja varsinkin tällaisen perheen lapset, jotka todella tarvitsevat esimerkin ns. normaalista elämästä (kuntouttava työtoiminta ja iskä, joka ei pysty lastenhoitoon kuukauden ajan ei ole sitä normaalia, mitä tässä haen, vaan päinvastoin).
Helpoo varmaan ilkkua naisena kuntouttavassa työtoiminnassa olevalle miehelle. Helppoa se teille naisille on kun työpaikat kannetaan tarjottimella eteen ja miesvaltaiset työt katoavat kiinaan.
Vierailija kirjoitti:
Olenko todella ainoa nainen, joka ei ihan niin vain suostuisi siihen, että mies ottaa parisuhteesta kuukauden loman ja lähtee ulkomaille?
Siis tietenkin jokainen on yksilö, ja jokainen yksilö tekee omat päätöksensä. Mutta ei se nyt ainakaan minulla mene niin että toinen huikkaa ovelta että meitsi lähtee, terppa! En minä istu kotona itsestään selvyytenä odottelemassa että toinen tulee reissultaan takaisin.
En siis ikinä myöskään seurustelisi reissutyötä tekevän ihmisen kanssa. Olen sitten varmaan "huonosti koulutettu" ja "juntti" ja "sovinisti" ja mitä näitä nyt on.
Minä ajattelen niin, että tuntuisi kurjalta seisoa toisen toiveiden edessä. Että yhden kuukauden tähden vaatisin toista ihmistä luopumaan haaveistaan ja siitä kokemuksesta, mitä ulkomailla olo tuo.
Se on sinun valintasi, että et ole reissutyötä tekevän miehen kanssa. Oma mieheni vaihtoi työpaikkaa lasten ollessa pieniä, ja vaihtoi reissutyöhön. Palkka on huikea, ja välillä käyn moikkaamassa häntä yksin (viimeksi Shanghaissa) ja välillä lasten kanssa. Se aika kun ollaan koko perhe kotona, on ihanaa. En valita, sillä miehen ollessa Suomessa minulla on kaikki aika ja "valta" tehdä niitä omia juttujani. Ja nyt kun lapset on isompia, ei mikään ole oman harrastuksen tiellä.
Sinä katkera ulisija, hanki elämä.
Vierailija kirjoitti:
Et seurustelisi miehen kanssa vaikka hän olisi hyvässä asemassa oleva it-johtaja joka tienaa 160 000€/vuosi??
Epäilenpä että tuossa vaiheessa ei enää merkitsisi mitään se että mies on 3-5pv/kk reissussa:D
Minä olen ainakin selvinnyt aina kotitöistä ja lapsista ihan ilman miestänikin, en ole riippuvainen hänen läsnäolostaan. Ihanaa kun tulee kotiin mutta en itke ikävöimässä. Eikä hänkään minua kun olen poissa 3-14pv omilla työ- ja lomareissuillani. Kumpikin nauttii siitä että saa huusholleerata ihan itsekseen, tehdä omia lempiruokia (tai olla tekemättä) ja katsoa tv:stä mitä haluaa. Päivähoito-, harrastus- ja koulukuljetukset tms ei ole mikään rasite.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainut nainen. Samaa mieltä.
Vuosien aukko cv:ssä lasten takia? Eli olet ollut lasten takia kotona vuosia ja mies ei voi olla kuukautta? Rrright, minä miettisin kyllä hieman harjoittelua radikaalimpia vaihtoehtoja. Siis se on vain kuukausi ja iso miesvauva kiukuttelee ja pelkää, vaikka muuten makaa jo päivät kotona? Jeesus sentään mitä naiset katselevatkin..
Jos mies ei tuo leipää pöytään niin turha märistä jos toinen edes yrittää tehdä uraa.
Jos mieheni joutuisi kuntouttavaan työtoimintaan/olisi varaton niin itse varmaan lähtisin vaikka arabiemiraatteihin töihin tienaamaan leipää perheelle.
Haluaako miehesi kenties että olette köyhiä lopun elämän?
Vierailija kirjoitti:
Todellako olisit sitä vastaan, jos miehesi saisi jonkun hienon mahdollisuuden toiteuttaa unelmaansa, kouluttautua paremmin tms ja pesti olisi yhden (!) kuukauden ulkomailla? Et suostuisi? Koska eihän tässäkään ole kyse siitä että "noin vain" suostuisi, vaan että jos toinen kokee saavansa uralleen pontta ja uusia mahdollisuuksia, asiasta puhutaan ja koitetaan keksiä ratkaisu, miten sen voi toteuttaa. Ihan hullu ajatus että mun mies ei suostuisi, tai etten itse suostuisi edes asiasta puhumaan, niin kuin apn tapauksessa.
Ei mekään istuta kotona idlaamassa, sehän tässä on koko juttu. Eletään yhdessä ja erikseen, mutta ei laitta kapuloita rattaisiin.
Vartijat pysykööt lestissään, ja Suomen kamaralla. Kamalaa, jos meinaatte mennä jonnekin muuhun maahan kokeilemaan sitä vartioimista. Ei sitä tehdä missään eri tavalla. Kaikki menee saman kaavan mukaan joka paikassa. Tai oikeastaan vain Suomessa on hienoa, paitsi tuottavan työn tekijöillä, joilla ei saa olla mitään kivaa koskaan.
Alat, joista saa lähteä ulkomaille: oikeustiede, lääketiede.
Ei muut.
Kuukausi on todella lyhyt aika. Käytä tämä tilaisuus hyväksesi, sillä vastaavaa tuskin on tarjoutumassa.