Vai, meteorologi Liisa Rintaniemi on myös lennonjohtaja ja tuleva lääkäri!
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/984a7cd9-6ae4-4934-b8ca-87ef1b…
En tiennytkään, että Liisa on myös lennonjohtaja ammatiltaan, nyt opiskelee lääkäriksi. Vau mikä nainen!
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
"Perheellisenä ja asuntovelallisena ei ole ollut mahdollisuutta eikä haluakaan heittäytyä kokopäiväiseksi opiskelijaksi."
Siis miten hän aikatauluttaa työt ja opinnot, minä kun olen ymmärtänyt että lääkiksessä opiskelu nimenomaan on kokopäiväistä opiskelua, johan siellä on läsnäoloakin paljon vai olenko ymmärtänyt väärin?
Nimenomaan on hyvin koulumaista opiskelua ja läsnäolopakko tiukka.
eioohuhuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wau. Itse olen näin 33-vuotiaana ajattelut, että olisi jo ihan liian myöhäistä yrittää opiskella lääkäriksi, mutta näköjään sekin voisi onnistua.
Mun nuoren ope kertoi aikoinaan kaverista joka oli nelikymppisenä aloittanuyt lääkiksen ja valmistui hyvillä papereilla
Mun piireissä kerrotaan yleensä kavereista, jotka on aloittaneet nelikymppisenä lääkityksen tai saaneet mt-ongelmaisen paperit. Tasan ei mee nallekarkit.
Minä olin osa-aikaisesti töissä amistutkintoa opiskellessani ja siinäkin oli jo välillä hampaiden kiristelyä, väsymystä ja aikatauluongelmia.
Siispä omaan korvaan Liisan kombinaatio kuulostaa erittäin raskaalta, mutta toisaalta olenkin perusluonteeltani laiska ja saamaton.
Vierailija kirjoitti:
No tissejä ei sentään löydy yhtään, mikä on kyllä hyvin laiha lohtu tässä 😁
Laittaa sitten erikoistuessaan itselleen silarit.
Tosi TV-ohjelmassa olisi kiva nähdä. Tanssi- tai musiikkiohjelmassa, miksei jossain hurjassa seikkailu- tai sääohjelmassakin, vaikka Suomen sää ei ole siitä hurjimmasta päästä.
On sillä ainakin yksi lapsi, muistan kun oli raskaana. Mä on niin kade. Mun pää ei meinaa kestää edes yhtä ammatinvaihtoa eikä mulla ole lapsiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että ei se alanvaihto ole mikään autuaaksi tekevä asia. Välillä se on joku muu asia elämässä, joka kannattaa muuttaa mieluummin.
T: Pettynyt alanvaihtajaVoisi kuvitella että ihminen jolla jo on kaksi yliopistotutkintoa, menestynyt ura ja palkka kohdillaan, kaksi pientä lasta ja mies ei ihan tuosta vain mutulla päädy opiskelemaan lääkäriksi. Kyllä siinä tahto saa olla kova ja kiinnostus aiheeseen, voihan hän aina palata aikaisempaan uraansa jos ei miellytä uusi tai jatkaa vaikkapa kirurgiksi tai erikoistua muuhun, kuten suomalaiset lääkärit yleensä tekevät erikoistuvat johonkin, siellähän on vaikka kuinka paljon suuntauksia mihin erikoistua, joten tokkopa kyllästyy vai tiedättekö montakin lääkiksessä ollutta joka olisi vaihtanut alaa?
Mitkä kaksi yliopistotutkintoa hänellä jo on? Tutkinto meteorologiasta on, ja se on yliopistotutkinto. Jos lennonjohtajakoulutusta ajattelet, niin se ei ole yliopistollinen, vaan ammatillinen toisennasteen tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Eikö jo riittäisi? Vei joltain nuorelta opiskelupaikan.
Ihan hyvä niin, ärsyttää julkisissa kuunnella kun jotkut nuoret vouhkaa JOOH ZOMGONG KHOT PÄÄSEE HARCCAAA NIINQ TERKKAA OMG GRADU GRADU SITÄ GRADU TÄTÄ MEHILÄINBENB NOUNOU YXITYISELLE DUUNII ZOOMIII UUUUUUUUUH
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö jo riittäisi? Vei joltain nuorelta opiskelupaikan.
Liisasta tulee varmaan erinomainen lääkäri.
Sanoi siinä haastattelussa, että ehkä toimii valmistuttuaan lääkärinä ehkä ei. Ei ole siis välttämättä potilaan ilo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten voi olla hoikka tuossa iässä? ikä stressi, ferritiini,kaikki vaivaa
Tekee muutakin, kuin juo sidukkaa sohvalla.
😂
Terv. Sidukkaa sohvalla
Erikoinen oli hänen kommenttinsa että valmistuttuaan ei välttämättä työskentele lääkärinä. Vei sitten paikan joltain josta olisi oikeesti apua lääkäripulaan ja koulutus on kallis. En hyväksy tälläistä, meidän yhteisten rahojen väärinkäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten voi olla hoikka tuossa iässä? ikä stressi, ferritiini,kaikki vaivaa
Mette Mannonen on 47 tai 48 eikä esim Maija Lehmusvirtakaan mikään nuori enää ole. Hyvin on pysynyt kilot kurissa.
Mette on 46-vuotias ja Maija 50-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen oli hänen kommenttinsa että valmistuttuaan ei välttämättä työskentele lääkärinä. Vei sitten paikan joltain josta olisi oikeesti apua lääkäripulaan ja koulutus on kallis. En hyväksy tälläistä, meidän yhteisten rahojen väärinkäyttöä.
Jep, lääkäriksi opiskelu on aika kallis harrastus yhteiskunnalle... Jos ei niitä töitä sitten tulekaan tekemään.
Halusi näyttää vielä kyntensä. Eikö se ollut kynsiensä näyttämistä, kun valmistui meteorologiksi? Käsitykseni mukaan ei mikään läpihuutojuttu sekään koulutus. Vai oliko tämä joku silloin hakemispäätöksen aikaan ollut "kohta 40 v." -kriisi, joka sai hakeutumaan lääkäriopintoihin näyttämään, mihin hänestä on? Siltä se minusta kuulostaa, varsinkin kun saattaa työskennellä lääkärinä tai sitten ei. Jos lääkärin työ on oikeasti intohimo, niin ei kyseenalaistaisi. Ja johan hän tuossa haastattelussa kertoi työskentelevänsä unelma-ammatissaan tällä hetkellä. Miksi vaihtaisi siitä pois.
Hyvä että vei kalliin opiskelupaikan joltain nuorelta. Juuri tälläisten takia opiskelun tulisi olla omakustanteista ensimmäisen tutkinnon jälkeen.
lennonjohtoa opiskeleen vaikeampi päästä kuin lekuriopintoihin
Ei tuossa kyllä ole mitään järkeä kustantaa samalle henkilölle montaa pitkää tutkintoa, kun entisilläkin työllistyy. Pitäisi olla joku raja noihinkin. Itse maksaen toki.
Puheista ja koulutuksesta päätellen älyä on mutta ei niinkään viisautta.