Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syistä sait lapsena piiskaa/luunappeja/tukkapöllyä?

Vierailija
19.11.2019 |

Voit mainita myös syntymävuotesi. Itse olen 88 ja sain kaksi kertaa vyöstä takapuolelle. Toisen kerran kun pudotin vahingossa videokameran, jolla kuvasin (ironista kyllä) omia 5v syntymäpäiviäni. Toisen kerran kun heitin voileivän päin isän naamaa.

Tukkapöllyä äidiltä joskus, jos en yhtään kuunnellut.

Eipä näistä ole mitään traumoja jäänyt mutta omia lapsiani en kykenisi satuttamaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikkutenavana sain koivunvitsasta säärille, kun olin mennyt vaaleat vaatteet päällä pomppimaan kuralätäkköön, ketasin sinne kyljelleni ja olin tukkaa ja korvia myöten savessa.

Vierailija
22/26 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö -95

Meillä nyt sai tukkapöllyä, luunappeja, lyöntejä, potkuja, tavaroilla heittelyä yms. milloin mitäkin syystä

Toisinaan saatettiin syyksi sanoa vain "koska olet olemassa". Joskus kävelin väärällälailla tai naamani ärsytti toista. Saatoin olla tietokoneella (omalla vuorollani) tai olin vain muuten "ärsyttävä,.

Kerran jopa kuristettiin tajuttomaksi, koska "testi" ja joskus poltettiin tulikuumilla neuloilla käsiäni.

Fyysisen väkivallan lisäksi kotonani oli myös paljon henkistä väkivaltaa ja myös seksuaalisesti minuun kajottiin. Olin 8-vuotias, kun ensimmäisen kerran pakotettiin suutelemaan ja 10-vuotias, kun ensimmäisen kerran sormin tunkeuduttiin sisälleni jne.

Olin aivan äärettömän onnellinen, kun sain ensimmäisen oman kodin 18-vuotiaana ja sain olla turvassa kotonani. Vuosi siinä meni ennen kuin aloin luottamaan ihmisiin ja ymmärsin kelpaavani tällaisena (ymmärsin, että asiat mitä minusta oli lapsena sanottu, niin olivat valetta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-81.

Äksyilystä, kiukuttelusta, huonosta käytöksestä ja vastustelusta sain luunappeja ja tukkapöllyä.

Valehtelusta äiti löi kerran jatkojohdolla.

Ihme kyllä, kolttosista tai tihutöistä ei juuri rangaistu.

Vierailija
24/26 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lähti ääntä.

Vierailija
25/26 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luunappi tai tukasta nappaaminen saattoi tulla, jos tein jotain tyhmää mikä oli erikseen kielletty. Kerran en meinannut millään syödä ja pyörittelin vain jogurttia purkissa, jolloin äiti tulistui ja löi mattopiiskalla pöytään niin, että siihen jäi mattopiiskan kuva. :D Tällaiset rangaistukset menivät vielä lapsen oikeustajuun ja tuntuivat ihan aiheesta saaduilta.

Sitten taas fyysinen kurittaminen vahingoista (maitolasi kaatui, ruokaa tipahti housuille, pieru väärässä paikassa, kaaduin juostessa, you name it) tuntuivat pahasti epäreiluilta. Olimme isän kanssa usein törmäyskurssilla, koska "isän sana on laki!" ei mennyt minun kurkustani alas. Mitään ei olisi saanut tehdä omalla tavalla, koska vain isän tapa oli oikea. Isältä ei kuitenkaan saanut kysyä neuvoa mihinkään, koska silloin oli tyhmä ja toistaitoinen, ainainen kyselijä. Ah. :D Olen syntynyt -97.

Vierailija
26/26 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-99

Ei koskaan mitään fyysistä, ei uhkausta tai edes pelkoa. Ihanaa olla nuori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan