Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun isä haukkuu äitiä lapsen edessä

Yh kohtako
19.11.2019 |

Mieheni on tulinen tempperamentiltään. Oikein hyvä mies, ja isä, useimmiten. Meillä on 1,5v. tytär jonka vuoksi olen ajatellut tsempata perheenä, mutta alkaa jo tuntua siltä että elämä olisi helpompaa kahdestaan tytön kanssa. Mies ei ole ikinä käyttänyt fyysistä väkivaltaa, mutta sanallista kyllä. Tässä esimerkiksi aamusta:
Isän piti viedä tyttö päiväkotiin pyörällä. Itsellä Oli etäpäivä jolloin teen töitä kotona. Pakkasin kaikki tavarat mukaan ja hyvästelin ovella,kaikki hyvin. Kunnes pari minuuttia myöhemmin tulevat takaisin sisään, lapsi itkee koska pyöräilykypärän lukko on nipistänyt leukaan. Mies paiskoo kypärän lattialle, huutaa ja kiroilee minulle että olen tyhmä ja jälkeenjäänyt,(koska en ollut säätänyt kypärää sopivaksi etukäteen?) Kaikki tämä itkevän lapsen edessä. Vien lapsen itse päiväkotiin, palaveri jää välistä ja en pysty keskittymään työntekoon koska mielessä vaan ero. Ylireagoinko?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän nyt. Kyllä se siitä sitten taas rauhottuu ja on taas se ihana ja ystävällinen mies, jota hän oli ennen perheen perustamista.

Vierailija
2/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, kirjoititko oikein hyvä mies? Sillälailla. Mitäs itse tuumaat miehesi käytöksestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, kirjoititko oikein hyvä mies? Sillälailla. Mitäs itse tuumaat miehesi käytöksestä?

Hei, kerta sinne tai tänne.

Vierailija
4/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa primitiivinen reaktio mieheltäsi.

Vierailija
5/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mies ostaa uuden kypärän rikkomansa tilalle? Paiskottu kypärä ei enää suojaa. Jos tuollainen on toistuvaa, eikä täysi poikkeus, niin tiedät kyllä itsekin vastauksen

Vierailija
6/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei h*lvetti ei ole normaalia tuollainen käytös, oli lapsi näkemässä tai ei.

Joudut luultavasti eroamaan turvakodin kautta.

Vierailija
7/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaako tämä teistä narsistiselta käytökseltä? Siis se, että hän aina kääntää kaikki minun syyksi. Vaikuttaa kyllä jo itsetuntoonikin. Nytkin mietin että olisi pitänyt laittaa se kypärä itse valmiiksi. Toisaalta tiedän, että raivoamiselle olisi löytynyt joku muu syy. Aina löytyy.

Vierailija
8/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A p kirjoitti:

Kuulostaako tämä teistä narsistiselta käytökseltä? Siis se, että hän aina kääntää kaikki minun syyksi. Vaikuttaa kyllä jo itsetuntoonikin. Nytkin mietin että olisi pitänyt laittaa se kypärä itse valmiiksi. Toisaalta tiedän, että raivoamiselle olisi löytynyt joku muu syy. Aina löytyy.

Meinaat että kaikki menisi hyvin jos sä vain olisit tarpeeksi hyvä etkä ärsyttäisi miestä...? Avaa nyt silmäsi hyvä ihminen!

Vierailija
9/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein. Normaalisti, huono päivä ei ilmene tuolla tavalla, koskaan.

Ansaitset parempaa ja tyttösi myös.

Vierailija
10/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on myös tällainen. Ihan hyvä tyyppi, mutta lyhyt pinna (varsinkin väsyneenä/stressaantuneena/kiireessä) ja äkkipikaistuksissaan pimahtelee. Yhtä nopeasti tosin leppyykin ja pyytää anteeksi käytöstään.

Voi olla raivoissaan jopa kovakourainen. Ei ole lyönyt ikinä, mutta tosiaan voi paiskoa/repiä tavaroita ja rikkoa ne. Sitten harmittelee, kun hajosi.

Itse olen hitaasti suuttuvaa lajia, mutta erittäin pitkävihainen ja kunnolla loukkaantuessani voin olla hiljaa vaikka viikon, jos tarpeen ja miettiä katkerana mustia asioita. En tiedä, onko tämä nyt sitten parempi?

Olen yrittänyt kasvattaa häntä kuin pikkulasta, eli toppuuttelen häntä raivotilassaan, että ”Mieti seurauksia”/ ”Hallitse hermosi, olet aikuinen!”. Kun mies on normaalitilassa, otan asiat puheeksi ja kerron, miltä tuollainen vaikuttaa 2-vuotiaan lapsen silmissä ja haluaako, että häntä pelätään?

Epäilen, että tämä johtuu siitä, että hänen oma isänsä oli samanlainen raivohullu, jota he lapsena pelkäsivät. Riitelyn malli kuulemma opitaan kotoa.

Vierailija
11/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A p kirjoitti:

Kuulostaa narsistiselta, mutta voi olla myös jo lapsena opittu malli.

Syy on aina muissa, ei minussa.

Pikkulapsi väittää näin eikä ota vastuuta.

Vierailija
12/12 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A p kirjoitti:

Jos syyttelee sinua, niiin sano AINA suoraan, kuinka asia oli. Esim. Mies olisi voinut ja osannut säätää kypärän itsekin. Mitäs lähti niin viime hetkellä, ettei ollut aikaa tuohon.