Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pääse yli, sekoilin humalassa niin pahasti

Vierailija
19.11.2019 |

Tiedän että muut ihmiset ovat tehneet pahempaakin, esim satuttaneet toisia pahasti tai tulleet raskaaksi. Mulla on takana kännikerta, jolloin vaan totaalisesti nolasin itseni täysin, siis käyttäydyin ihan hullusti, puhuin ihan päättömiä... En tiedä oliko se joku maaninen kohtaus, enemmän kuin pelkkää humalaa. Tuntuu, että joku ällöttävä ja kauhea persoonallisuus otti kehoni haltuunsa ja en pystynyt pysäyttämään itseäni.
Se mikä huolestuttaa on se oma maine. Tiedän, että suuri osa läsnä olleista ihmisistä oli minua vähemmän kännissä ja muistaa huomiota herättäneen käytökseni. Pelkään, että ensi kerralla mua katsotaan "toi on taas toi" tyyliin. Ja itsellä on vaan hatarat muistikuvat, mitä edes tapahtui.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kännäilijöistä on kokenut noin ainakin kerran ja sitten parantaa tapansa. Tuskinpa kaikki ehtivät niin paljon sinua miettiä, vaikka tuo kieltämättä vaikuttaakin kuvaan jostain vähän tuntemattomammasta ihmisestä. Mutta jos et tunne heitä niin kovin hyvin, niin eihän sillä niin paljon väliä ole. 

Persoonakysymys, miten paljon noita jää miettimään. Mietin itsekin yhtä vastaavaa, joka tapahtui yli 20 vuotta sitten, mikä oli paljon pahempaa, mitä nyt kerrot. Se auttoi, kun tiedostin, että loppujen lopuksi ei vaikuta elämääni, mitä he ihmiset ajattelevat minusta eivätkä tienneet, mitkä tekijät johtivat siihen, miten kävi niin kuin kävi. 

Parhaimmillaan tuo saa hillitsemään ja lopettamaan alkoholinkäytön.

Siinä oli paljon puolituttuja ihmisiä ja sellaisia, kenen mielipiteestä välitän. Just pahin tilanne. Jos olisi tapahtunut ihan tuntemattomien seurassa, ei haittaisi. Jos ystävien, vois keskustella ja saada toisten näkökulman siitä. Mutta joo, parasta kyllä etten toista kertaa tätä päästä tapahtumaan. Saisinpa jotenkin tekemättömäksi tämänkin kerran. Ap

Itselläni oli sama tilanne eli se sattui pahimmassa mahdollisessa paikassa. En pystynyt tuota korjaamaan, mutta jos itse pystyt eli näet heitä vielä, niin kyllähän se mitä tapahtui peittyy vähitellen normaalin sinun alle, kun olette tekemisissä. Ja jos ette ole tekemisissä, niin sitten on vain hyväksyttävä, että kourallinen tyyppejä on nähnyt sun mokaavan pahasti. Mutta eivät he sitä hirveästi mieti, koska heillä on muutakin miettimistä. Ja uskoisin, että valtaosa suomalaisista tietää, miltä susta tuntuu. Siis nekin, jotka näkivät.

Vierailija
22/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko varma, että joit vain alkoholia? Ei lääkkeitä tai huumeita?

Sinällään pahempiakin sekoiluja on koettu, mutta kuvauksesi kännistä tai sen jälkeisestä ajasta (kevyt euforia) kuulostaa hieman ekstaasin tms. Afterglow:lle.

Tätä multa kysyttiin silloinkin, kun olin niin "nopea". En ollut kuitenkaan ottanut muuta. Juomisen lopettamisen jälkeen 5 aikaan olo oli energinen eikä olisi tehnyt mieli mennä lepäämään. Voiko oma mieli vaan tehdä tällaista? Lisäksi muistan, kun istuin lopulta "rauhallisena" narikan vieressä. Yksi puolituttu katseli mua kauempaa jotenkin aprikoivan näköisenä. Sitten puhuin yhdelle uudelle kaverille, joka istui vieressä (baarissa tutustumalleni) että voisin vaikka riisua tän paidan, kun on estot muutenkin näköjään lähteneet kokonaan. Se vaan pudisteli päätään niin pidin sit onneksi vaatteet päällä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytös oli sellaista, että epäiltiin sinun ottaneen jotain, niin oletko varma, ettei kukaan laittanut jotain juomaasi?

Vierailija
24/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käytös oli sellaista, että epäiltiin sinun ottaneen jotain, niin oletko varma, ettei kukaan laittanut jotain juomaasi?

Mietin tätä vähän. Alkuillasta oli yksi tuntematon nainen ja tuntematon mies jotka jutteli mulle (eivät liittyneet toisiinsa). Olin tanssimassa tän naisen kanssa, sitten hetken päästä tää mies kysyi lähetäänkö tanssiin ja sanoin ei, ja se jäi vähän nyreissään väittää, että kyllähän äskenkin tanssit, jolloin sanoin suoraan et joo ei kiinnosta. Ap

Vierailija
25/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa niin minä sekoilen selvinpäin ja sekös vasta hävettääkin. Sitä kun ei voi viinan piikkiin laittaa!

Vierailija
26/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama oli minulla 6 viikkoa sitten. Tippaakaan ei ole tullut juotua sen jälkeen, ei vaan nappaa enää vaikka sitä ennen tuli otettua aika huolella ja usein.

Vierailija
27/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhtään lohduttaa niin minä sekoilen selvinpäin ja sekös vasta hävettääkin. Sitä kun ei voi viinan piikkiin laittaa!

Kyllä lohduttaa! Ap

Vierailija
28/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ollut kyllä mitään erityistä krapulaa, oksetusta tmv. Ap

Vierailija
29/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asiasta lienee kysymys kuin rähinäkännissä?

Menin itse myös nuorena muutaman kerran sellaiseen maaniseen tilaan.

Tietenkään teininä ei osannut arvioida rajojaan, oliko kyse rajun nousuhumalasta ja hirmuisten patoitumien purkautumisesta vai mistä?

Saatoin koheltaa tuntikausia ilman muistikuvia, puhua hölistä taukoamatta.

Ajoin kerran jopa 20km polkupyörällä ilman muistikuvia.

Morkkis tuollaisen sekoilun jälkeen oli ihan kauhea, sekavat muistikuvat aiheuttavat tuskaisia takautumia vieläkin, yli 30 vuotta tapahtuneen jälkeen.

Ei ole aikuisemmalla iällä tuollaisia sattunut, vaikka jossain juhlissa on lipsahtanut kaatokännin puolelle.

Vierailija
30/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Eri asiasta lienee kysymys kuin rähinäkännissä?

Menin itse myös nuorena muutaman kerran sellaiseen maaniseen tilaan.

Tietenkään teininä ei osannut arvioida rajojaan, oliko kyse rajun nousuhumalasta ja hirmuisten patoitumien purkautumisesta vai mistä?

Saatoin koheltaa tuntikausia ilman muistikuvia, puhua hölistä taukoamatta.

Ajoin kerran jopa 20km polkupyörällä ilman muistikuvia.

Morkkis tuollaisen sekoilun jälkeen oli ihan kauhea, sekavat muistikuvat aiheuttavat tuskaisia takautumia vieläkin, yli 30 vuotta tapahtuneen jälkeen.

Ei ole aikuisemmalla iällä tuollaisia sattunut, vaikka jossain juhlissa on lipsahtanut kaatokännin puolelle.

Joo, voi olla kyse nimenomaan stressistä ja patoutumien purkautumisesta. Ap

Vierailija
31/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ylös... Ap

Vierailija
32/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinällään pahempiakin sekoiluja on koettu, mutta kuvauksesi kännistä tai sen jälkeisestä ajasta (kevyt euforia) kuulostaa hieman ekstaasin tms. Afterglow:lle.

Tätä multa kysyttiin silloinkin, kun olin niin "nopea". En ollut kuitenkaan ottanut muuta. Juomisen lopettamisen jälkeen 5 aikaan olo oli energinen eikä olisi tehnyt mieli mennä lepäämään. Voiko oma mieli vaan tehdä tällaista? Lisäksi muistan, kun istuin lopulta "rauhallisena" narikan vieressä. Yksi puolituttu katseli mua kauempaa jotenkin aprikoivan näköisenä. Sitten puhuin yhdelle uudelle kaverille, joka istui vieressä (baarissa tutustumalleni) että voisin vaikka riisua tän paidan, kun on estot muutenkin näköjään lähteneet kokonaan. Se vaan pudisteli päätään niin pidin sit onneksi vaatteet päällä. Ap

Tau oletko juonut jonkun muun juomia tai jättänyt omasi vartioimatta?

Niin en osaa sanoa, periaatteessa kai jotkin kaksisuuntaisesta kärsivät ovat kuvanneet tilaansa vähän samoin ja miksi ei alkoholikin voisi sitä laukaista, joninlainen päihdepsykoosi tms.

Kiinnitti vain huonmiota kuvauksesi tilastasi. Vahva humala on itselleni ainakin sumuisempi ja "väsyneempi" kokemus: puhetta kuvaisi enemmän sellaiseksi tahdottomaksi ja hallitsemattomaksi mongerrukseksi kuin tajunnanvirraksi. Seuraavana päivänä saattaa olla vielä humalassa, jolloin on hyvä olo, mutta mieliala laskee melko nopeasti, enkä sanoisi että kyse on kuitenkaan euforiasta.

Sitten taas erilaiset tutkimuskemikaalit, stimulantit, mdma tms. Vaikuttavat jokseenkin kuvaamallasi tavalla, erityisesti alkoholin kanssa. Energisyys, tajunnanvirta, euforiset tuntemuksen (afterglow) vielä päiviä käytön jälkeen jne.

Tosin kaikki reagoivat yksilöllisesti alkoholiinkin.

Vierailija
33/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se huume teettää.

Vierailija
34/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekstaasista afterglow? Sehän aiheuttaa pikemminkin masennuksen ja tyhjyyden tunnettaxkäytön jälkeen? Ainakin itselläni.

Vierailija
35/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUULOSTAA ALKOHOLI PERÄISELTÄ PSYKOOSILTA oikea varoitus sinulle tiedän tyypin joka joutui psykoosiin ja sairaalaan ,juotuaan rankasti siis tyyppi jolla ei ongelmaa vaan oli joskus vkl juhlimas

onneksi tajusi ettei alkoholi sovi sen jälkeen ei juonut suosittelen samaa ei sovi kaikille alkoholi

Vierailija
36/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekstaasista afterglow? Sehän aiheuttaa pikemminkin masennuksen ja tyhjyyden tunnettaxkäytön jälkeen? Ainakin itselläni.

Riippuu kai ihmisestä ja siitä mitä siinä ekstaasissa on seassa. Puhdas mdma ainakin saattaa aiheuttaa afterglowta.

Tosin harvalle alkoholikaan aiheuttaa mukavia jälkitiloja. Ennemmin ahdistusta ja masennusta.

Vierailija
37/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se kertoo siitä että sulla on vielä omatunto tallella. Älä juo jos alat käyttäytymään oudosti. Alkoholi on hermomyrkky, ei se älykkyyttää nosta, päinvastoin...

Nostaa se mutta vain kohtuudella otettu pari annosta eli n. 4 dl olutta viiniä tai pieni lasi viinaa. Mutta siitä eteenpäin ollaan täysin sattuman varassa, sillä alkoholin liian nopea kerääntyminen elimistöön on erityisen vaarallista.

Varsinkin tequilatyyppiset juomat ovat kuuluisia siitä, että mitä vaan voi tapahtua.

Vierailija
38/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin alkoi käydä yhä useammin noin. Siksi lopetin alkohokin käytön kokonaan. 6v tipatonta takana. Paras päätös ikinä.

Vierailija
39/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän et nolottaa, mut tosiaankin, tuollainen menee häpeällä, ei tarvita esim. vankilaa tekojesi tähden.

Suosittelen pysymään alkoholista kokonaan erossa, jos on vaikea pysyä kohtuudessa.

Vierailija
40/45 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Minulle kävi nuorena monesti niin että menetin hallinnan. Kysymys - käytätkö e-pillereitä tai muita hormonituotteita? En ole ihan varma olet mies vai nainen, pahoittelen jos kysymys on outo (lukaisin julkaisusi nopeasti ja vähän huolimattomasti läpi ja en ole ihan täysin varma).

Itse yhdistän nuoruuden kännisekoilut e-pillereihin, varsinkin Marveloniin. Kun vaihdoin merkkiä sekoilu loppui kuin seinään, ja itkin helpotuksesta. Viimein pillereiden lopetus vei kaiken lopunkin turhan raivosekoilun ja pystyin alkaa pikkuhiljaa unohtamaan häpeät ja muut. Silti se yhtä nostavat välillä päätään (olen nyt 34).

Nykyään minulla pätkii aika helposti muisti vaikka en olisi kännissä, mutta sellaisessa ns. pikkujouluhiprakassa jossa päästää vielä itse kotiin, tehdään iltapala, pestään meikit ja mennään kiltisti nukkumaan. Aamulla herään ihan kohtuuhyvään olotilaan ,mutta muisti katkeaa taksimatkaan. Mies muistuttaa että tein uunissa lämpimiä voileipiä molemmille, et ollut liian sekaisin hänen mielestään, kävit suihkussa ja menit nukkumaan. Itsellä ei muistikuvia.

Tsemppiä, aikaa se voi ottaa mutta aika parantaa. Ole armollinen itsellesi. Ja jos käytät hormonaalista ehkäisyä (tai kasvuhormoneja tms) suosittelen lopettamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme