Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten vuoro kertoa: mitä pidätte hoikkana/normaalipainoisena/pyöreänä?

Vierailija
18.11.2019 |

Aiheesta on käynnissä jatkuva tappelu, ja ainakin minulle on epäselvää mikä on naisten silmissä hoikka/normaalipainoinen/pyöreä?

Selventäkää asiaa kiitos.

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin mietin, että mainittu 80 cm on normaalipituisella (n. 160-180) kyllä aina pyöreä. Hoikka vyötärö on aina max pituus-110, muutoin on normaali tai pyöreä.

Eli 160 cm pitkän naisen vyötärö on 50 cm. Onnistuu vain korsetilla.

Tai tekemällä vatsalihasliikkeitä. Minulla ainakin on vyötärönympärys vähän alle tuon 160-pituisena ja olen nimenomaan hoikka. Jos olisin vähän pyöreämpi niin olisin varmaan normaali, en mikään paksukainen, mutten jaksaisi mainostaa itseäni hoikkana. Tietenkin suhteessa ylipainoisiin olisin vielä hoikahko.

Vatsalihasliikkeet eivät kavenna vyötäröä millään tavalla.

Vierailija
62/113 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoisia on esim j. hussi, bloggaajat xenia ja kalastajan vaimo ja useimmat uutisankkurit kuten ripsa koskinen tai piia pasanen

hoikkia esim metti forssell, maisa torppa ja maija lehmusvirta

pyöreitä esim kirsi alm-siira, jenni poikelus ja kerttu kotakorpi

Kirsi Alm ei kyllä ole pyöreä. Urheilullinen kyllä ja siksi ei ole mikään oljenkorsi (hän on myös tosi lyhyt). Mutta ei kyllä ole mitään ylimääräistä hänellä.

...Sikäli kun sillä on mitään väliä. Tai sikäli kun toisten vartioiden arviointi on asiallista. Minusta on ihan mielenkiintoista lukea miten eri tavoilla ihmiset määrittelevät hoikan, pyöreän jne.mutta itse kyllä jättäisin tunnettujen ihmisten painon kommentoinnin pois,on vähän junttia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalipaino naisella on vyötärönympärys alle 80 cm ja vyötärönympäryksen suhde pituuteen alle 0,48.

Pyöreä on lievästi ylipainoinen tai lähellä normaalipainon ylempää päätä.

https://thumbor.forbes.com/thumbor/960x0/https%3A%2F%2Fspecials-images…

vasemmalta oikealle: keskiverto pyöreä keskiverto/pyöreä keskiverto keskiverto/hoikka

https://cdn.newsapi.com.au/image/v1/ed56157b4c7bf73955e64d3933552ab7?wi…

vasemmalta oikealle: hoikka hoikka keskiverto/hoikka pyöreä+ylipainoinen hoikka hoikka

http://ibom.com.br/webpainel/cadNoticias/crop/temp/1556debora-foto-padr…

vasemmalta oikealle: keskiverto pyöreä hoikka pyöreä keskiverto/hoikka

https://empoderadxs.com.br/wp-content/themes/Empoderadx/timthumb.php?sr…

vasen laita pyöreä+normaalipainoinen, kaikki välissä keskivertojoa, oikea laita pyöreä ja normaali- ja ylipainon rajalla

Minä olen 172cm mies ja lähellä ylipainoisen rajaa. Vyötärönympärys (mittasin juuri) 84cm.

Minä olen 165 cm nainen ja vyötärönympärys saisi olla enintään 80 senttiä. Vastaa aiempaa vyötärönympäryssuositusta viskeraalirasvan suhteen terveyden näkökannalta.

Yksinkertaisinta on toki leikata oman pituutensa puolikkaan mittainen naru ja pitää sitä aina matkoillakin mukana. Sillä voi seurata painoaan ilman vaakaakin vaikka matkoilla. Itse asiassa joka-aamuinen mittaus olisi kaikista helpoin tapa seurata painoaan hormonivaihteluista ja suolan keräämästä nesteestä ahdistumatta.

Vierailija
64/113 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalipaino naisella on vyötärönympärys alle 80 cm ja vyötärönympäryksen suhde pituuteen alle 0,48.

Pyöreä on lievästi ylipainoinen tai lähellä normaalipainon ylempää päätä.

https://thumbor.forbes.com/thumbor/960x0/https%3A%2F%2Fspecials-images…

vasemmalta oikealle: keskiverto pyöreä keskiverto/pyöreä keskiverto keskiverto/hoikka

https://cdn.newsapi.com.au/image/v1/ed56157b4c7bf73955e64d3933552ab7?wi…

vasemmalta oikealle: hoikka hoikka keskiverto/hoikka pyöreä+ylipainoinen hoikka hoikka

http://ibom.com.br/webpainel/cadNoticias/crop/temp/1556debora-foto-padr…

vasemmalta oikealle: keskiverto pyöreä hoikka pyöreä keskiverto/hoikka

https://empoderadxs.com.br/wp-content/themes/Empoderadx/timthumb.php?sr…

vasen laita pyöreä+normaalipainoinen, kaikki välissä keskivertojoa, oikea laita pyöreä ja normaali- ja ylipainon rajalla

Kerrankin joku vastaa tällaiseen kyselyyn kunnon esimerkkien kanssa. Havainnollistaa tosi hyvin sitä, miten subjektiivista tämä loppupeleissä on.

Vierailija
65/113 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://bmi.fi/

Sieltä löytyy normaalipaino, alle sen hoikka ja yli pyöreä.

Olen 158cm ja tuon mukaan olisin normaalipainoinen vielä 62 kiloisena. Tosiasiassa olisin melkoinen pullukka ellei sitten olisi reilusti lihasmassaa.

Vierailija
66/113 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että nainen, jolla vyötärönympärys on yli 80cm on tanakka riippumatta siitä onko painonsa mukaan normaalibmi:n sisällä. Hoikka on se, jolla vyötärönympärys on 70 tai alle. Ihannehan on 90-60-90.

Kohtuuton vyötärövaatimus. Minulla on 72cm kun olen 57kg/175cm ja lantio on silloin 88cm. Rinnan alta on 75cm ja päältä 90cm. Täytyisi katkoa luita ja painaa 45kg jos alle 70cm haluaa vyötärön olevan.

Mun mitat kun olin 164 cm/52kg: 88-71-88. Olen aina ollut suoravartaloinen ja mulla on korkea rintakehä.

65 kiloisena mitat 95-81-95, bmi n 23 ja lihasta

Vierailija
67/113 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä! Elämä on muutakin kuin kilojen ja vatsanympäryksen vahtaamista. Minä rakastan hyvää ruokaa

ja herkkujakin tulee syötyä. Kyllähän se kropassani näkyy mutta mitä väliä? 

153/68

Vierailija
68/113 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että nainen, jolla vyötärönympärys on yli 80cm on tanakka riippumatta siitä onko painonsa mukaan normaalibmi:n sisällä. Hoikka on se, jolla vyötärönympärys on 70 tai alle. Ihannehan on 90-60-90.

Kohtuuton vyötärövaatimus. Minulla on 72cm kun olen 57kg/175cm ja lantio on silloin 88cm. Rinnan alta on 75cm ja päältä 90cm. Täytyisi katkoa luita ja painaa 45kg jos alle 70cm haluaa vyötärön olevan.

Kyllä tosiaan kovalta kuulostaa vyötärö tavoite, jopa tälläiselle 158 senttiselle. Itsellä lantio 89, rinnanympärys 90 ja rinnan alta 67. Vyötärönympärys 65. Painoa 53kg.

Vierailija
69/113 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://bmi.fi/

Sieltä löytyy normaalipaino, alle sen hoikka ja yli pyöreä.

Olen 158cm ja tuon mukaan olisin normaalipainoinen vielä 62 kiloisena. Tosiasiassa olisin melkoinen pullukka ellei sitten olisi reilusti lihasmassaa.

Painoindeksi on muutenkin vähän huono mittari ainakin siltä osin että se kuvaa hyvin tai edes kohtalaisesti vain ns.normaalipituisia. Yli 190cm tuttavani on bmi:n mukaan sairaalloisen lihava vaikka oikeasti on ihan normaali. On sillä pakkia,mutta ei todellakaan mitään joulupukkimahaa. Pulleahko ehkä mutta sairaalloisen lihava ei millään ilveellä, urheilullinen nuori mies. Mun eli 155 senttisen normaalipaino taas on bmi:llä mitattuna 44-60 kiloa. Olen painanut vähimmillään 46 kiloa ja silloin olin todella laiha, luut näkyi jne.

Vielä huonompi mittari on vyötärönympärys,ainakin tuolla -106/110 -kaavalla. Mun vyötärönympärys on 70cmja käytän kokoa 32/xxs ja olen mielestäni normaalipainoinen ja core on kunnossa. En vaan ole sen mallinen että vyötärön ja lantion välillä olisi iso ero. Pituus toki vaikuttaa mutta hei, jos mun vyötäröstä pitäis ottaa pois vielä 20-25cm niin tiukkaa tekis :D

Kaipa se on niin kuin joku tuossa sanoikin,ei ihmiskeho ole mikään matemaattisesti ratkottavissa oleva yhtälö.

Mun mielestä olennaisin mittari on ns hyvän olon paino eli se missä on hyvä olla ja jaksaa liikkua, maha ei ole tiellä jne JA jossa pysyy normaalilla hyvälaatuisella ja jaksamisen kannalta riittävällä ravinnolla. Itselläni se olisi noin 57-58 kiloa. Turhamaisuuksissani pidän painoni noin 50-51 kilossa (lihasta on) mutta mulla tämä vaatii runsaan liikunnan lisäksivähän kituuttelua ja ajoittaista nälkääkin.

Vierailija
70/113 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella näkyy olevan vaikeuksia erottaa laiha ja hoikka toisistaan. Laiha ja hoikka eivät ole sama asia.

Mun mielestä laiha=alipainoinen ja hoikka=normaalipainoinen, joka on sen skaalan pienemmässä päässä.

Vierailija
71/113 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

marjo rein hoikka

kirsi alm normaali

lexxxi luxe tukeva

Vierailija
72/113 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla olin laiha 52kg, normaalipainoinen vielä 63kg ja nyt lihava 70 kg lihaksista huolimatta

Pituus 162cm

Minä 52 kg ja 166 cm. Itse pidän itseäni melko laihana, voisi olla hieman enemmän lihaa luitten päällä.

Olen keski-ikäinen ja paino pudonnut nuoruuden painosta 4-5 kg, en tiedä miksi.

Olen aina ollut liikunnallinen ja harrastan paljon liikuntaa. Syön normaalisti mutta kasvispainotteisesti kuten aina olen tehnyt.

Lääkärin mukaan minun pitäisi nostaa 56 kiloon jotta olisin "turvallisessa painossa".  En tiedä miten. Mässäämään en ala. Sokerilla ja rasvalla painon nostaminen ei ole terveellistä. Joten näillä menen, terveellistä tai ei.

Itse en viihtyisi yli 60 kg painossa, alkaisin tuntea olevani pullea. 

Vierailija
73/113 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä nyt tässä pysty selittämään. Ihan katsomalla näkee miten lihavalta joku näyttää. 

Vierailija
74/113 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä! Elämä on muutakin kuin kilojen ja vatsanympäryksen vahtaamista. Minä rakastan hyvää ruokaa

ja herkkujakin tulee syötyä. Kyllähän se kropassani näkyy mutta mitä väliä? 

153/68

Ei minua ainakaan kiinnosta sun kilot. Ihmisten pitäisi keskittyä omaan elämäänsä. 

168/60

Vierailija
75/113 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otan omasta pituudesta ykkösen pois edestä ja lisään kymmenen kiloa, olisin pyöreä. Omasta pituudestani kun otan ykkösen pois edestä, olisin normaalipainon yläpäässä. Pituudesta kun miinustaa 110, olisin normaalipainoinen. Ja kun miinustaa siitä enemmän, alkaa mennä hoikan puolelle. 

Vierailija
76/113 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 162cm ja 64kg. Yläosat kokoa 34 ja housut 36-38. Oon liikunnallinen. Muut sanovat hoikaksi, mut on mulla muutama kilo ylimääräistä. Alle 56kg alan olla luiseva ja sillon käsketään syödä enemmän. Itellä paras olo on ollut 58-60kg painossa.

Vierailija
77/113 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voin numeroilla mitata näitä, riippuu niin monesta asiasta, esimerkiksi siitä missä se paino on.

Eikös nyt ole muutenkin muodissa sellainen "normaali paino" tai jopa yli muodokkaat reidet ja pakarat - tyyli, että naisten ei tarvitse enää panikoida näiden syömisjuttujen kanssa.

Vierailija
78/113 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisessa ketjussa esitettiin väite:

"Ani harvalla naisella on geenejä joiden avulla vältetään lievä ylipaino (tai normaalin BMI:n yläraja) ilman jatkuvaa rääkkiä ja nälässä olemista".

Miten kommentoisitte tätä?

-eri (mies)

Ikäsidonnainen juttu. Nuorena on helppoa olla hoikka. Keski-iässä on normaalia olla normaali. Vaihdevuosi-iässä ja sen jälkeen paras terveys on niillä, joilla on pikkuisen ylipainoa, mutta ei liikaa.

Jos yrittää tapella luontoa vastaan ja väkisin pitää itseään hoikkana liian pitkään, se on sitten sitä rääkkiä ja nälässä olemista. 

Vierailija
79/113 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 162cm ja 64kg. Yläosat kokoa 34 ja housut 36-38. Oon liikunnallinen. Muut sanovat hoikaksi, mut on mulla muutama kilo ylimääräistä. Alle 56kg alan olla luiseva ja sillon käsketään syödä enemmän. Itellä paras olo on ollut 58-60kg painossa.

Klassinen päärynävartalo ongelma.

Vierailija
80/113 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainossa on nainen, jolla ei ole ylimääräistä rasvaa kehossaan tai sitä on vähän.

Bmi on ihan hyvä mittari.

Määritä ylimääräinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi