Naisten vuoro kertoa: mitä pidätte hoikkana/normaalipainoisena/pyöreänä?
Aiheesta on käynnissä jatkuva tappelu, ja ainakin minulle on epäselvää mikä on naisten silmissä hoikka/normaalipainoinen/pyöreä?
Selventäkää asiaa kiitos.
Kommentit (113)
Pidän itseäni normaalina 168/62, hoikka olisin varmaan n. 56 kiloisena ja pyöreä +70kg
Normaalipainossa on nainen, jolla ei ole ylimääräistä rasvaa kehossaan tai sitä on vähän.
Bmi on ihan hyvä mittari.
Vierailija kirjoitti:
https://bmi.fi/
Sieltä löytyy normaalipaino, alle sen hoikka ja yli pyöreä.
No jos BMI on alle normaalin, ollaan jo laihoja. Hoikka on positiivinen sana, eli normaalin BMI:n alempi osuus. Pyöreä on sitten BMI 25 ja yli.
165 cm, 57kg, normaali ja hoikka olisin n.50-52kg.Yli 60kg pullero.
Olen 165/57. Olen omasta mielestäni normaalipainoinen. Jotkut kutsuvat minua hoikaksi, mutta en ole. Noin 5 kiloa hoikempana olisin hoikka. Olen keski-ikäinen, jos iällä tässä kyselyssä on merkitystä.
175/59,7 kg (Normaalipainoinen) Olen hoikka tällä painolla kun joku taas voi olla samalla painolla ei niin hoikka. BMI ei yksiselitteisesti kerro ruumiinrakenteesta mitään.
Jos esim. 160-senttinen nainen on 50-kiloinen, hän on hoikka. 55-kiloisena on normaalipainoinen ja 60-kiloisena pyöreä.
Toisessa ketjussa esitettiin väite:
"Ani harvalla naisella on geenejä joiden avulla vältetään lievä ylipaino (tai normaalin BMI:n yläraja) ilman jatkuvaa rääkkiä ja nälässä olemista".
Miten kommentoisitte tätä?
-eri (mies)
Sanoisin että nainen, jolla vyötärönympärys on yli 80cm on tanakka riippumatta siitä onko painonsa mukaan normaalibmi:n sisällä. Hoikka on se, jolla vyötärönympärys on 70 tai alle. Ihannehan on 90-60-90.
165/55 normaalipaino. Olin hoikka painaessani alle 50. Lihavuus alkaa mielestäni, jos paino nousee yli 60.
Hoikka on noin 50 kilo, normaalipainoinen 65 kiloa ja pyöerä on se noin suunilleen 80 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
"Ani harvalla naisella on geenejä joiden avulla vältetään lievä ylipaino (tai normaalin BMI:n yläraja) ilman jatkuvaa rääkkiä ja nälässä olemista".
-eri (mies)
Sanoisin että tuo on puppua. Sen sijaan jos on kerran laihduttanut merkittävän määrän kiloja pois, siihen pätee tuo että kroppa pyrkii koko ajan palaamaan lähtötilaan eli syöminen on pidettävä lopun iän todella pienenä etteivät kilot palaa. Eli paluuta "normaaliin" 1800-2000 kcal/pv ei enää voi tehdä, lihomatta.
Normaalipainoisia on esim j. hussi, bloggaajat xenia ja kalastajan vaimo ja useimmat uutisankkurit kuten ripsa koskinen tai piia pasanen
hoikkia esim metti forssell, maisa torppa ja maija lehmusvirta
pyöreitä esim kirsi alm-siira, jenni poikelus ja kerttu kotakorpi
Omalla kohdalla olin laiha 52kg, normaalipainoinen vielä 63kg ja nyt lihava 70 kg lihaksista huolimatta
Pituus 162cm
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoisia on esim j. hussi, bloggaajat xenia ja kalastajan vaimo ja useimmat uutisankkurit kuten ripsa koskinen tai piia pasanen
hoikkia esim metti forssell, maisa torppa ja maija lehmusvirta
pyöreitä esim kirsi alm-siira, jenni poikelus ja kerttu kotakorpi
Aika hyvä kuvaus. Juuri näin
Itse olen 161cm pitkä ja olen hoikka kun painan alle 50 kg, normipainoinen kun painan alle 60 kg ja pyöreä kun paino on alle 70 kg.
Nyt painan +80 kg ja olen selkeästi lihava. Onneksi paino alkoi tippua taas ja ensi kesänä en ole enää edes pyöreä.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että nainen, jolla vyötärönympärys on yli 80cm on tanakka riippumatta siitä onko painonsa mukaan normaalibmi:n sisällä. Hoikka on se, jolla vyötärönympärys on 70 tai alle. Ihannehan on 90-60-90.
Kyllä 70 cm vyötärö on jo aika paksu.
Kaikki BMI 39 ja sen alle ovat anorektikoita luukasoja.
Vierailija kirjoitti:
-eri (mies)
Niin että minulla on ihan dna testien mukaan alempi aineenvaihdunta kuin ihmisillä normaalisti eli ns läskigeeni ja kyllä pysyn normaalipainossa jos syön sen verran kuin muut syö dieetillä eli noin 800-1200kcl/vrk. Sillä pysyy paino painoindeksin yläpäässä.
https://bmi.fi/
Sieltä löytyy normaalipaino, alle sen hoikka ja yli pyöreä.