Miesystäväni ei ole käynyt armeijaa
Eikä sivarissakaan ole tarvinnut olla. Mitään fyysistä haittaa ole. Ei kertonut tarkemmin minkä takia ei ole tarvinnut käydä.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Onko hän trans??
On melko epätodennäköistä, ettei asia olisi selvinnyt, jos kyseessä on pitkälle edennyt suhde, jossa todennäköisesti ollaan oltu sängyssä. Muuten kyllä olisin itsekin veikannut sitä.
Miksei muuten ap itse kysy asiaa häneltä? Ja miksi asia toisaalta on edes tullut puheeksi?
Miksi haluaa salata asian, se on huolestuttavaa jos ei syytä kerro.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä sitä, että AP haluaa tasa-arvoa silloin kun se on naisten etu, mutta naisille erioikeuksia silloin kun "tasa-arvo" edellyttäisi miesten aseman parantamista tai naisten aseman huonontamista.
Mitäs mieltä AP olisi, jos tästä lähtien asevelvollisuus olisi kaikille vapaaehtoista, mutta vain armeijan käyneillä olisi äänioikeus? Tai siten, että armeijan käyneillä olisi kaksi ääntä ja sivareilla yksi?
Tämä! Naiset ajattelevat tasa-arvoasioissa vain omaa etua. Miehet he haluavat pitää ahtaassa muotissa ja pelkkinä maksumiehinä ja palvelijoina. Jos joku mainitsee synnytystalkoista nii heti alkaa naisten puolelta huuto että tämä on naisvihaa mutta itse vaativat mieheltä armeijan käyntiä.
Jos saa paperit ettei tarvitse suorittaa armeijaa niin tarkoittaako se myös että on vapautettu siviilipalveluksesta?
Vierailija kirjoitti:
On suomalainen eikä ole jehova. Fyysisesti ei mitään asiaan vaikuttavaa ole. Ap
Kuka mies muka sut haluaa,,kun et ole käynyt itse armeijaa, senkin pelkuri.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Mua ainakaan kiinnosta tippaakaan onko mies käynyt armeijan vai ei.
Toisaalta onhan tällä nyt jotain merkitystä. Aloin itsekin pohtia mistä on kyse, kun puhtaan kuitenkin poliisiasiasta.
Vierailija kirjoitti:
Olisit kai huomannut, jos hän olisi transtaustainen. Ehkä ollut linnassa tai väittänyt olevansa homo tai ollut mielenterveysongelmainen?
Transkin voi käydä armeijan. Homous ei myöskään ole este.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko olla vaikka heteromies, joka tykkää erilaisuudesta kumppanissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit kai huomannut, jos hän olisi transtaustainen. Ehkä ollut linnassa tai väittänyt olevansa homo tai ollut mielenterveysongelmainen?
Transkin voi käydä armeijan. Homous ei myöskään ole este.
Voi, mutta pointti oli se, että transmies olisi juridisena naisena välttänyt kutsunnat. Ja homo olisi voinut väittää ahdistuvansa asiasta ja saada (ehkä?) vapautuksen.
Vierailija kirjoitti:
Jos saa paperit ettei tarvitse suorittaa armeijaa niin tarkoittaako se myös että on vapautettu siviilipalveluksesta?
Tarkoittaa. Jos armeija ei huoli sinua niin se on sillä selvä.
Siviilipalvelukseen määrätään ainoastaan henkilö joka olisi fyysisten ja henkisten valmiuksiensa puolesta voinut palvella puolustusvoimissa mutta ei halua syystä tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa naisesta velton kuvan jos vaatii mieheltä armeijan käyntiä mutta itse ei tee maansa eteen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä viestissä ap muuten mainitsi, ettei ole käynyt?
Eikö tullut mieleen muuta kuin fyysinen haitta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa naisesta velton kuvan jos vaatii mieheltä armeijan käyntiä mutta itse ei tee maansa eteen mitään.
Enpä viitsi tässä mainita millaisen kuvan miehestä antaa, jos vaatii naiselta armeijan käyntiä. Varmaan myös pitkä ja lihaksikas olisi hyvä olla ja ehkä peniskin olisi plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. C-paperit vapauttaa kaikesta rauhan ajan palveluksesta. Tämä ei vapauta kriisin aikana määräyksestä liittyä taistoon, toisin kuin sivareiden, totaaleiden ja täydennyskoulutettujen kohdalla, joita ei kansainvälisten sopimusten ja Suomen lain mukaan aseistakieltäytyjinä voida velvoittaa puolustusvoimain palvelukseen. Toki voidaan määrätä kotirintaman siviilityöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta kuin synnyttää ne lapset, joita yhteiskunta tarvitsee.
Ap:han ei ole vaatinut mitään vaan aidosti ihmetellyt miten joku on välttänyt lakisääteisen asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta kuin synnyttää ne lapset, joita yhteiskunta tarvitsee.
Tilastojen perusteella eivät tee sitäkään.
Intistä saa vapautuksen aika helposti, Käy juttelemassa sopivalle psykiatrille ja sieltä saa kyllä lapun kouraan. Syitä voi olla monia, esimerkiksi auktoriteettiongelmat, muut mielenterveydelliset ongelmat tai laittomien päihteiden käyttö.
Mikäli näet tämän jotenkin huonona asiana, niin mene itse sinne. Tasa-arvoisessa maassa ei tällaista toista sukupuolta sortavaa käytäntöä olisi.
Mitä väliä? Mua ainakaan kiinnosta tippaakaan onko mies käynyt armeijan vai ei.