Lapsettomien jouluun kuuluu varmaan paljon alkoholia.
Kommentit (64)
Mulla ei ole lapsia ja vietän joulun vanhempieni kanssa. Meillä on iät ja ajat juotu jouluaattona illallisella olutta tai viiniä. Minun valinta on olut. Isä tarjoaa kerran vuodessa konjakin, sen juon iltakahvilla.
Mitä Alkon myyntiin jouluna tulee, niin itse tapaan ostaa viinipullot ystäville lahjaksi. Eli ostan ehkä 5 pulloa punaviiniä, mutta itse en sitä juo.
Pitänee lopettaa tämä kamala ryyppääminen.
Minun lapsuuteni joulut (ja sama meno edelleen vanhemmillani) oli sitä, että ryypättiin ihan känniin saakka ja ei todellakaan mitään hyvää punaviiniä, vaan ihan kirkasta viinaa ja kaupan halvinta kaljaa. Todella junttia. Mieheni vanhemmilla taas juodaan ruuan kanssa lasillinen hyvää viiniä ja illalla snapsi likööriä tai terästetty glögi. Jälkimmäinen ei ole pahaksi lapsille, kun vanhemmat eivät ole humalassa ja se on sitä miten osataan fiksusti käyttää alkoholia. Minun perheeni toiminta on hyvin haitallista lapsille ja kyllä minulla on traumoja lapsuuden jouluista.
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin tuollainen "pari lasia viiniä iltaisin" -juominen on selvä alkoholismin merkki, jos ei niitä ilman pärjää on jossai pääkopassa vikaa.
Alkoholin suurkulutus ja alkoholismi eivät ole synonyymejä. Milloinkohan ihmiset oppisivat tämän?
Jouluna ei kuulu "ryypätä" toisin kuin vaikka juhannuksena voi hyvinkin ottaa alkoa.
Ei kuulu alkoholi, ei jouluna eikä muuten. En mene edes pikkujouluun.
Nope, ei kuulu. En oo koskaan tajunnut miksi joku dokaisi yksin, ei sillä että dokaisin muutenkaan nykyään. Yksin menee joulu kuten aina, kattelen leffoja ja sarjoja, nukun ja syön. Odotan malttamattomana että pääsee taas töihin niin on jotain "tekemistä."
Meillä on aina ollut tarjollä glögiä ja viiniä jouluna, silloin kun lapset olivat pieniä ja edelleen kun he tulevat aikuisina jouluksi.
Aloittaja, oletko joku raittius-seuran raivo raitis?
No niin. Olisiko sadastuhannes aloitus tästä "Lapsettomat" - aiheesta. Voin keksiä sinulle lisää aiheita, vaikka ensi viikolle:
- Lapsettomat syövät paljon kinkkua, vai mitä?
-Lapsettomat ovat kovia kiroilemaan
-Lapsettomat itkevät paljon
-Lapsettomat käyttävät paljon mustia vaatteita
Ole hyvä, saat käyttää.
Terveisin Lapseton, joka pukeutuu jatkuvasti mustaan, ryyppää rajusti ja itkeskelee yksinäisenä iltaisin lihapatojen äärellä.
Miten ihmeessä meillä suomalaisilla voikaan olla näin neuroottinen suhtautuminen alkoholiin. Sadan prosentin varmuudella tällaisia keskusteluja ei käydä missään muussa maassa. Kaikki julistamassa kurkku suorana omaa raittiuttaan. Tämän jutun on pakko olla syvällä kansakunnan sielussa, mutta miten trauna on kehittynyt ja milloin alkanut.
vo jeesus näitä provoja. Suomen wtlähiöiden ydinperheissä , eli apn perheeessa, sitä kuluu jouluna niin että poliisit saapuu
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tässä keskustelussa sanoo ettei juo. Kuitenkin joulu on alkon vilkkaimia myyntiaikoja. Juupa juu kaiken juo aina joku muu.
Niitä pulloja annetaan puolin ja toisin lahjaksi, ihan kaikkea joulun alla myytyä ei suinkaan juoda jouluna.
Miksi alkoholia tarvitsisi kuluttaa paljon,kohtujuominen ??
itsellä omat pojat jo aikuisia ja vanhimmalla myös täysi-ikäinen tyttöystävä joten viiniä,olutta ja siideriä menee ruuan kanssa.
Ei ainakaan mulla. En juo muutenkaan koskaan sairauteni ja lääkitykseni vuoksi niin miksi mä just jouluna alkaisin ryypätä?
En juo koskaan alkoholia, joten ei kuulu jouluunkaan.
Me ainakin vanhempien ja kahden lapsettoman sisarukseni kanssa ryypätään joulupyhät ihan tolkuttomasti. Ensin saunajuomat, sitten viiniä tai olutta ruuan kanssa ja vielä gölgitkin siihen päälle.
Meillä tarjotaan punaviinilaatikkoa, valkoviinilaatikkoa ja roseeviinilaatikkoa. Kinkku marinoidaan tietysti vodkalla ja on toki myös samppajalohta. Joulutortuissa rommitäyte ja pipareissa ginikuorrutus.
Ei kulu ollenkaan. Meidän suvussamme ei onneksi ole kuin aikuisia. Eipähän tarvitse lääkitä kakaroiden aiheuttamaa ketutusta alkoholilla.
No toki muutama pullo ostetaan ruuan kanssa nautittavaksi mutta meitä onkin pöydässä useampi niistä herkuista nauttimassa.
Humaltumistarkoituksessa ei juo kukaan vaikka viisi seitsemästä seurueeseen osallistujasta lapsettomia onkin :)
Ja itse ostan kyllä joulun alla eniten alkosta koska tykkään viedä hyviä viinejä lahjaksi. Ainakin oma "piikkini" selittyy pitkälti tällä.
Sulla on kyllä kieroutunut näkemys, varo ettet tartuta sitä lapsiisi. Jos alkoholista tekee tabun tai mörön, se on aina kiehtovampaa ja ongelmia luvassa. Se, että ottaa jouluna viiniä ruoan kanssa EI ole humalahakuista, ihan outo ajatuskin! On eri asia käyttää alkoholia ja ryypätä, kai sen tiedät?