Lapsettomien jouluun kuuluu varmaan paljon alkoholia.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kokenut alkoholia osaksi joulua vaikka sitä muuten käytän. En myöskään pidä viinistä. Mukillisen Lignell & Piispasen glögiä saatan juoda hyvän jouluaterian päätteeksi vaimon kanssa illalla piparin kera.
Vaimon pipari menee ilman glögiäkin.
Riippuu varmaan ihan ihmisistä. Meillä ei kulu, olemme molemmat absolutisteja.
En myöskään juuri juo alkoholia. Laskin tämän vuoden aikana juoneeni yhdessä asiakastilaisuudessa tervetuliaismaljan (jotain kitkerää kuplivaa juomaa), mutta siinäpä se sitten olikin. En usko, että jouluksikaan tulee hankittua, meillä on kuitenkin noita tuliaisina saatuja punaviinipulloja kaapeissa useampiakin kun ei ne vaan mene. Jos alkaa jouluruuan kanssa jostain syystä tekemään mieli punaviiniä, niin ei tarvitse lisätä edes Alkon myyntiä. Tosin yleensä avatuista pulloista menee aina lopulta osa viemäriin kun se loppupuolikas jää juomatta.
Ei kaikki lapsettomat tosiaankaan juopottele.
Joulu ei eroa millään tavalla tavallisesta päivästä. Juon viiniä jos tekee mieli. Jos ei tee, en juo. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tässä keskustelussa sanoo ettei juo. Kuitenkin joulu on alkon vilkkaimia myyntiaikoja. Juupa juu kaiken juo aina joku muu.
Lapsiperheellisethän ei osta, eihän...
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tässä keskustelussa sanoo ettei juo. Kuitenkin joulu on alkon vilkkaimia myyntiaikoja. Juupa juu kaiken juo aina joku muu.
Kyllä minä ainakin voin myöntää, että meillä juodaan alkoholia jouluna. Ei tietenkään missään ympärikännissä olla, niin kuin ei olla muulloinkaan, mutta muutama viinipullo ostetaan ja niistä nautiskellaan ruuan ja takkatulen ääressä.
Menen joulunpyhiksi iäkkäiden vanhempieni luo. Saunan jälkeen saatan ottaa sidukan, jouluruoan kanssa viiniä ja ehkä jonain iltana mukillisen glögiä. Eli ihan spurgu olen😀
Itse asiassa meillä ei juoda alkoholia ollenkaan. Ikinä.
Ruoan kanssa vähän viiniä, illalla yksi laadukas gt. Joskus ei sitäkään. Kyllä mun ystäväpiirissä lapselliset on ne jotka ottaa jouluna eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin voin myöntää, että meillä juodaan alkoholia jouluna. Ei tietenkään missään ympärikännissä olla, niin kuin ei olla muulloinkaan, mutta muutama viinipullo ostetaan ja niistä nautiskellaan ruuan ja takkatulen ääressä.
Minä en "myönnä". Kyseessä ei ole rikos vaan normaali asia. Vain alkoholisteja ahdistaa.
Viime joulun olin töissä ja kun työkseni autoilen, niin juu ei, ei tullut edes sitä viinilasillista otettua. En muutenkaan nauti alkoholia joka kuukausi, vaikken nyt ihan raivoraitiskaan ole.
Jos ei ole työpäivä seuraava päivä, niin saatan jonkun glögin ottaa.
Jossain määrin kyllä kuuluu, ainakin meillä. Jos lapsia olisi, olisivat myös juodut määrät huomattavasti pienempiä. Mikään kännäysjuhla tuo joulu ei minulle kuitenkaan ole. Hyvä ruoka ja juoma kuuluvat yhteen :)
Ei ole tullut juotua jouluna ainakaan viimeiseen kymmeneen vuoteen. Normaalisti ollaan jossain päin maailmaa matkoilla eikä juoda, mutta ei olla kyllä juotu niinä harvoina kotijouluinakaan.
Uutenavuotena juodaan sampanjaa ja silloin voi mennä myös pullo valkkaria.
Olen lapseton ja absolutisti eli en käytä alkoholia ollenkaan. Joten ei kuulu jouluun. Joulua en muutenkaan erityisesti vietä, sillä ei ole minulle kovin paljoa merkitystä.
Aivan sama mitä lapsettomat aikuiset tekevät, vaikka kittaisivat 5 pulloa kossua. Surullista on se, että moni lapsellinen vetää pään täyteen jouluna... Minä en lapsuuteni jouluista muista oikein muuta, kuin sen, että isällä narahti korkki jo heti aamusta ja örvelsi kännissä iltaan saakka.
Ei kuulu tippaakaan. Vietän jouluni perheen parissa, ja mukana on myös siskon lapset. Pitää ajaa autolla paikasta toiseen.
Itse olen juuri viimeisilläni ja esikoinen syntyy ennen joulua. Meillä ei todellakaan juoda alkoholia lasten läsnä ollessa. Aijon tämän opettaa omille lapsilleni myös. Lapsuudenkodissa ei ikinä juotu jouluna ja äitini paheksuu niitä jotka niin teekee, esimerkiksi siskoni meni jouluna erääseen kuppilaan niin äitini kertoi suoran mielipiteensä monta kuukautta vielä sen jälkeen.
39/39 jatkaa, en siis ole mikään uskovainen. En kuulu kirkkoon enkä muihin. En vain pidä siitä että lapset näkee omien vanhempien juovan humalahakuisesti. Ruoalla ruoan yhteydessä juotu lasillinen on ok mutta ei mikään pari lasia muutenvaan illalla salkkareita katsoessa ole ok lasten läsnäollessa. Muutenkin tuollainen "pari lasia viiniä iltaisin" -juominen on selvä alkoholismin merkki, jos ei niitä ilman pärjää on jossai pääkopassa vikaa.
Niin sanoin, että en juo. Mutta ostamisesta ei nyt puhuttu mitään. Osta esim. viinejä ja glögejä joululahjaksi. esim. viime jouluna n. 50 kpl työporukalle ja sukulaisille n. 20kpl.