Luulin ja uskoin pitkään, että Jumala vastaa rukouksiin. Nyt 40 v ikäisenä on myönnettävä, ei kuule eikä vastaa.
Parempi kun ei usko mihinkään vaan tekee työtä ja toimii asioiden eteen.
Kommentit (477)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on semmoinen mielikuvituskaveri. Sille voi kyllä jutella, mutta ne vastaukset pitää itse keksiä. 🙂
Todista se, että Jumalaa ei ole olemassa. Todisteeksi ei riitä se, että sinä et itse usko.
Tähän olisikin aika mielenkiintoista saada todistusaineisto :D
Vakavasti sairaat pienet viattomat lapset.
Ei riitä todisteeksi. Kristinuskon mukaan maailma on pahan ja synnin vallassa ja täällä on sairauksia, myös lapsilla. Ja jos se sairas ja viaton lapsi kuolee, niin se menee sen jälkeen taivaaseen, jossa sillä on hyvä olla.
Mutta kukaan ei ole viaton, vaan olemme kaikki perisynnin alaisia.
Jeesushan kuulemma sovitti kaikki synnit, mutta sitä ei lasketa.
Kristinuskon mukaan ihminen syntyy syntisenä tähän maailmaan ja myös kuolee syntisenä. Tosin Jeesukseen uskomalla synnit saa anteeksi ja pääsee taivaaseen kuoleman jälkeen. Ne jotka eivät syntejään kadu eivät niitä anteeksi saa, joutuvat Helvettiin .
Näin olen asian käsittänyt. En ole itse uskossa, mutta noin on opetettu. Joku uskovainen varmaan korjaa, jos olen väärässä.
Tuohan on täysin väärin ja epäoikeudenmukaista. Kuka järkevä haluaa edes sellaiseen taivaaseen ikuisuudeksi mennä kumartamaan jotain noin epärationaalista ja epäreilua jumalaa?
Miten se uskominen tai uskomaan pystymättömyys muka voi määrittää sen onko ihminen hyvä tai paha?
Eihän uskomisella ole mitään tekemistä ihmisen hyvyyden kanssa?
Minusta tuohon vapaalippupaskaan uskovat ihmiset ovat raukkamaisia ja en voi heitä kunnioittaa aidosti, kun ovat valmiita teoriankaan tasolla ottamaan vastaan ikuisen taivaassa löllimisen niiden nenän edestä jotka ovat olleet heitä parempia ihmisiä, mutteivat pysty uskomaan satuihin.
Mahtaa heillä olla kiva toistensa seurassa siellä taivaassa. Vapaalippuporukan kesken, samalla kun ihan kiltit ja hyväsydämiset uskonnottomat ovat helvetissä.
Raamatun mukaan jokainen ihminen on paha ja syntinen, myös sinä. Vaikka et sitä olisikaan omasta mielestäsi. Joten siksi ne synnit täytyy saada Jeesukselta anteeksi.
Niin, mutta miksi? Mieti nyt, Jumala on luonut kaiken, keksii että on olemassa syntejä, tekee ihmisistä sellaisia että ovat syntisiä vaikkeivat ole tehneet vielä muuta kuin syntyneet, pakottaa kaikki uskomaan itseensä vaikkei tarjoa minkäänlaisia todisteita, ja jos et usko, laittaa sut ikuiseen kadotukseen, jossa kiduttaa sua helvetin tulessa ikuisesti. Tosi tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on semmoinen mielikuvituskaveri. Sille voi kyllä jutella, mutta ne vastaukset pitää itse keksiä. 🙂
Todista se, että Jumalaa ei ole olemassa. Todisteeksi ei riitä se, että sinä et itse usko.
Ei riitä todisteeksi. Kristinuskon mukaan maailma on pahan ja synnin vallassa ja täällä on sairauksia, myös lapsilla. Ja jos se sairas ja viaton lapsi kuolee, niin se menee sen jälkeen taivaaseen, jossa sillä on hyvä olla.
Ei mene ,jos ei ole kastettu. Johtuu perisynnistä.
Menee pir.un grilliin kebaabiksi.
Menee taivaaseen, Raamatun mukaan kaikki pienet lapset on uskossa. Se usko menee vanhempana, kun ihminen ei enää usko tai Saatana houkuttelee hänet pois Jumalan luota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa Riitta Ahon kertomus YouTubesta. Oli 10 vuotta pyörätuolissa, jalkapohjista puuttui "lihat". Parani rukouksella viime talvena. Niskassa oli 2 cm kyhmy, nikama pois paikoiltaan. Parani rukouksella viime talvena. Ynnä muuta, koskettava kertomus! Olen tavannut tämän ihmisen livenä.
Ja saisiko Riitan potilaskertomuksen ja lääkärin lausunnon?
Ahaa, sinä olet sama henkilö joka viime ketjussa kertoi Sen olevan todistus jumalasta jos lääkäri kirjoittaa paperille ”jumala pelasti hänet” :,D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 30 vuotias mies, sukuni on pääasiassa uskovaista. toinen puoli on ev.lut ja toinen ortoja. Isäni kuoli kaksi vuotta sitten aivoveren vuotoon ja keuhkosyöpään, äitini pitkälle edenneeseen rintasyöpään, jota ei hoidettu vaikka hän alusti asti kävi lääkäreillä! Ja nyt minulla on suolistosyöpä..ensin hoidin molempia vanhempiani lähihoitajana. Nyt kukaan ei hoida minua, koska en halua siskoiltani ja veljeltäni sääliä tai apua.
On teillä rakastava jumala..minä siis kärsin Aatamin takiaUSKO JEESUKSEEN KRISTUKSEEN.ELI KÄYTÄNNÖS TAPAHTUU NIIN ETTÄ TOSISSASI SANOT EETÄ JEESUS OLEN SYNTIÄ TEHNYT ANNA MINUN SYNTINI ANTEEKSI JEESUKSEN NIMESSÄ JA VERESSÄ JA TULE MINUN SYDÄMMEENI ASUMAAN AAMEN MUUTA EI TARVITA JA VOIN VAKUUTTAA ETTÄ SE TOIMII KUN SYDÄMMESTÄÄN TEKEE NÄIN.ITSE EN KUULU EDES EV.LUTERILAISEEN KIRKKOON,VAAN KUULUN VAIN VÄESTÖREKISTERIIN,MUTTA OLEN SAANUT TULLA USKOON MUUTAMA VUOSI SITTEN,JUST NÄIN EDELLÄ MAINITULLA TAVALLA.EI ELÄMÄSI MUUTU NS.RUUSUISEKSI MUTTA VOIT OLLA VARMA ETTÄ OLET MATLALLA TAIVAASEEN.KUN SINULLA VAIKEUKSIA,SAIRAUKSIAYM,NIIN SINULLA RINNALLA KULKIJA JA SINULLA AIVAN ERIL.VOIMA KESTÄÄ NÄMÄ KAIKKI.PUHUN KAIKEN TÄMÄN OMASTA KOKEMUKSESTANI.KOKEILKAA JEESUSTA,ETTE PETY,KAIKKI MUU TEILTÄ VOIDAAN VIEDÄ MUT EI JEESUSTA..
Kaikkihan tietää että mikä kirjoitetaan ISOILLA KIRJAIMILLA on aina täyttä faktaa ja varteenotettavaa tietoa. Uskottavuus on huipussaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene ,jos ei ole kastettu. Johtuu perisynnistä.
Menee pir.un grilliin kebaabiksi.
Kristus sovitti kaikki synnit. Kastamatonkin voi päästä taivaaseen, siitä on ihan mustaa valkoisella Raamatussa. Muista Kristuksen sanat sille katuvalle rosmolle joka oli yhtäaikaa ristii-nnaulittuna.
Jos lasta ei ole kastettu..niin h.elvetti odottaa.
Jeesus kortti kuuluu vain kastetuille.No kun ei pidä paikkaansa. Lue Raamattu.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
23Mutta kun hän nyt on kuollut, niin mitä minä enää paastoaisin? Enhän minä enää voi palauttaa häntä. Minä menen hänen tykönsä, mutta hän ei enää palaja minun tyköni."
---
Sitten Daavid meni lepoon isiensä tykö, ja hänet haudattiin Daavidin kaupunkiin.
---
Jos nyt pinnistät päättelykykysi äärimmilleen niin minne arvelet tämän Daavidin kuolleen lapsen joutuneen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä löytynyt sitä uskovaista joka osaisi selittää mitä tekemistä sellaisella jumalalla on rakkauden kanssa, joka uhraa oman poikansa itselleen, ettei itse "tarvitsisi" tuomita kaikkia ihmisiä helvetin liekkeihin, vaan vain ne jotka eivät usko että hän tapatti oman poikansa oman itsensä tuomitsevuuden ja kostonhimon vuoksi?
Eipä osaa uskovaiset selittää, miten tuo olio on muka suurin maailmankaikkeuden "rakkaus", kun vaatii ihmisiä uskomaan ilman todisteita tuohon juttuun, ja jos EI PYSTY uskomaan, niin ikuinen kidutus.
Ei tule selitystä miksi se poika piti kiduttaa? Kenelle se uhrattiin? Jumalalle itselleen? Saatanalle? Mille?
MIKSI? Oliko ihan pakko?
Voin avittaa vähäsen, ja selittää että järkevämpi ja rakkaudellisempi jumala käyttäisi sielunvaelluksen mahdollisuutta ja oikeudenmukainen jos haluaisi olla, niin karma on aika hyvä. Ei mikään vapaalippu jokaiselle ihmishirviölle pelkän uskomiskyvyn mukaan.
Uskomiskyky ja tiettyyn uskonlahkoon syntyminen kun ei ole mikään hyvyyden mittari. Miksi maailmankaikkeuden viisain ja rakkaudellisin olento käyttäisi ihmisen mittarina jotain noin TYPERÄÄ?
Ja millainen ihminen hyväksyy tuollaiset epäreilut, sairaat ja rumat opit?
Juurikin näin, oon aina ihmetellyt, että jos todella se Raamatun Jumala olis olemassa, olisin aivan valtavan PETTYNYT, että niin surkean inhimillinen, ahdasmielinen, vihamielinen, kostonhimoinen, pikkumainen ja ylpeä olento olisi se "kaikkivaltias". Järkyttävää miten ihmiset ei nää Raamattu on kirjoitettu hallitsemaan massoja ja ohjaamaan ihmisiä, kuinka Mooses oli pikkumaisin ja ylimielisin ihminen ikinä jne. Ihan naurettavaa tekstiä.
Pari otetta Raamatusta:
"Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä."
"17 Yhden ihmisen rikkomus aiheutti sen, että kuolema pääsi hallitsemaan tämän yhden vuoksi. Paljon ennemmin tulevat ne, jotka saavat omakseen vanhurskauden ylenpalttisen armon ja lahjan, elämään ja hallitsemaan yhden ainoan ansiosta, Jeesuksen Kristuksen.
18 Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän."
Kyseessä oli siis vaihtokauppa. Jumala antoi osan itsestään - siis elämästään - meille. Ja se osa riittää ikuisuudeksi, kun otamme sen vastaan. Mitään tekoja ei vaadita pelastumiseen, vain usko joka myös näkyy elämässämme ja sydämessämme. Tekoja ei vaadita, koska emme osaisi täyttää niitä niinkuin täytyy. Silloin kukaan ei pelastuisi, jos usko olisi teoista kiinni. Siksi vaaditaan uskoa, koska ihminen on ajautunut Jumalasta poispäin, vieraantunut totuudesta. Tämä näkyy tekoina. Lue vaikka uutisia niin huomaat että maailma on epätasapainossa ja ihmiset hukassa. Jumala käytti ristinkuolemaa todistaakseen meille, että meidän oikeudentuntomme on ihan pielessä emmekä me tiedä mikä on hyvä ihminen. Me tuomittiin ihminen, joka ei edes tehnyt mitään väärin. Paransi vain sairaita. Siksi Jumala lähetti Poikansa, koska Hän oli ainut, joka pystyi olemaan esimerkkinä tuossa.
Lyhyesti:
-Maailma saastui synneistä yhden ihmisen teon takia (jos tuntuu mahdottomalta, mietippä tsernobylia - sekin yksi pieni virhe).
- synnin luonnollinen seuraus on kuolema. Synti = teko joka erottaa ihmisen Jumalasta. Vie siis pois Elämän lähteestä, jonka ansioista me kaikki elämme.
- Ihminen täynnä Jumalan rakkautta uhraa ITSE itsensä, jotta efes yksi täyttäisi lain vaatimukset = saisi ihmiskunnan takaisin oikealle polulle.Jeesus täytti myös profetiat... eli kyse oli myös siitä. Kuolema oli edessä ihmiskunnalla joka tapauksessa, mutta kääntöliikettä ei voinut tehdä kukaan muu kuin sellainen joka on puhdas. Jeesus puhuu puolestamme, Hän on Puolustajamme synnin edessä.
Eka jae on Room. 5:12 ja nuo muut siis samasta luvusta 5:17-18. Unohdin laittaa tuohon. En laittanut kaikkia jakeita, mitkä olisin voinut laittaa. Nuo siis vastaavat kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä löytynyt sitä uskovaista joka osaisi selittää mitä tekemistä sellaisella jumalalla on rakkauden kanssa, joka uhraa oman poikansa itselleen, ettei itse "tarvitsisi" tuomita kaikkia ihmisiä helvetin liekkeihin, vaan vain ne jotka eivät usko että hän tapatti oman poikansa oman itsensä tuomitsevuuden ja kostonhimon vuoksi?
Eipä osaa uskovaiset selittää, miten tuo olio on muka suurin maailmankaikkeuden "rakkaus", kun vaatii ihmisiä uskomaan ilman todisteita tuohon juttuun, ja jos EI PYSTY uskomaan, niin ikuinen kidutus.
Ei tule selitystä miksi se poika piti kiduttaa? Kenelle se uhrattiin? Jumalalle itselleen? Saatanalle? Mille?
MIKSI? Oliko ihan pakko?
Voin avittaa vähäsen, ja selittää että järkevämpi ja rakkaudellisempi jumala käyttäisi sielunvaelluksen mahdollisuutta ja oikeudenmukainen jos haluaisi olla, niin karma on aika hyvä. Ei mikään vapaalippu jokaiselle ihmishirviölle pelkän uskomiskyvyn mukaan.
Uskomiskyky ja tiettyyn uskonlahkoon syntyminen kun ei ole mikään hyvyyden mittari. Miksi maailmankaikkeuden viisain ja rakkaudellisin olento käyttäisi ihmisen mittarina jotain noin TYPERÄÄ?
Ei tule koskaan löytymäänkään. Kukaan uskova ei ole edes miettinyt asiaa, koska he papukaijana hokevat mitä heille on papukaijoina hoettu: "jumala on niin paljon ihmisiä rakastanut että antoi oman poikansa"
Tuota he jankuttavat, mutta eivät osaa selittää mitä tekemistä tuollaisella on rakkauden kanssa tai miksi kaikkivaltias itselleen uhraisi oman poikansa.
Uskovaiset osaavat toistella oppimiaan mantroja ja kun niihin kyllästyvät, niin sitten aloittavat toisen osaamansa asian; uhriutumisen. Heitä vainotaan tai pilkataan. Vaino/pilkka kortin pelaamisen ohessa he myös saattavat joskus pelata "olet vain tyhmä ja ymmärtämätön ateisti" kortin, jonka mukaan pitäisi toisen vain lukea enemmän raamattua ja "sydämellään" ymmärtää nuo sadut.
Tai sitten kolmantena vaihtoehtona on se, että menee usko. Minun kohdallani niin on ainakin osittain käynyt.
Ateistien ongelma taas on liian usein se, että mitään ei suostuta uskomaan. Vaikka niistä yrittäisi ihan järkevästi keskustella. Minulla on esim. ollut elämäni aikana yliluonnollisia kokemuksia, mutta en ainakaan tällä vauvapalstalla niistä puhu kun heti saa vastauksen tyyliin " Pelkkää mielikuvitusta!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu minulla. Olin ennen syvästi uskovainen ja nyt mietin joskus onko Jumalaa edes olemassa. Toki rukouksiini on joskus myös vastattu, mutta kun olen vuodesta toiseen rukoillut tiettyjen isojen asioiden puolesta, niitä en ole saanut. Vaikka kysymys on ollut loppujen lopuksi ihan tavallisista asioista kuten perheestä, työstä, terveydestä jne.
Minulle on tosin lapsesta saakka aika naivisti opetettu, että Jumala antaa vaikka puolison ja lapset. Ihan kuin sen eteen ei tarvitsisi mitään tehdä itse. Joten olin kyllä itsekin aika tyhmä kun uskoin tuollaiseen.
Uskonto kertoo jo nimessään, että siinä ei kyseenalaisteta jumalan olemassaoloa. Sinä uskot sen olevan olemassa tai sit et ole uskovainen. Uskotko johonkin, jota ei mitenkään pystytä todistamaan vai et?
No minä kirjoitinkin, että olin ennen uskovainen. Nykyään olen varmaan jotain uskovaisen ja agnostikon väliltä. En halua uskoa, että tämä maailma on syntynyt täysin tyhjästä ja minulle on kyllä aiemmin tapahtunut elämässä asioita, jotka viittaavat Jumalan tai jonkun korkeamman voiman olemassaoloon. Tosin järjellisestihän sitä ei voi todistaa, että asia on niin. Ja rukouksiin ei vastata, ainakaan kunnolla. Joten nykyään taidan olla epäilijä, se olisi varmasti sopivin sana.
Pelkäät joutuvasi h..elvettiin!!! myönnä..myönnä
Jumala näkee että et usko oikeasti ja laittaa sinut sinne
Tosi lapsellinen kommentti, mutta pakko sanoa tähän että tietenkin Jumala näkee tai tietää jos joku ei ole uskossa. Ei Hän muuten olisi kaikkivaltias.
Jumala täyttäköön sinut ilolla, ap. Tämä on lupaus.
Vierailija kirjoitti:
Joh. 3:36 kuuluu, "Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään." Jumalan Poikaan uskova ei koe Jumalan vihaa, koska Poika kärsi Jumalan vihan kuollessaan sijastamme ristillä (Room. 5:6-11). Ne, jotka eivät usko Poikaan ja jotka eivät ole ottaneet häntä vastaan Pelastajanaan, tuomitaan vihan päivänä (Room. 2:5-6).
Voin sanoa että pienisieluinen on tuo Jumala kun noin järkyttävät VIHAT sai sydämeensä aivan mitättömästä asiasta. Ihan hullu tapaus.
Varmaan on se vihtahousukin lempeämpi kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI? Oliko ihan pakko?
Ei tule koskaan löytymäänkään. Kukaan uskova ei ole edes miettinyt asiaa, koska he papukaijana hokevat mitä heille on papukaijoina hoettu: "jumala on niin paljon ihmisiä rakastanut että antoi oman poikansa"
Tuota he jankuttavat, mutta eivät osaa selittää mitä tekemistä tuollaisella on rakkauden kanssa tai miksi kaikkivaltias itselleen uhraisi oman poikansa.
Uskovaiset osaavat toistella oppimiaan mantroja ja kun niihin kyllästyvät, niin sitten aloittavat toisen osaamansa asian; uhriutumisen. Heitä vainotaan tai pilkataan. Vaino/pilkka kortin pelaamisen ohessa he myös saattavat joskus pelata "olet vain tyhmä ja ymmärtämätön ateisti" kortin, jonka mukaan pitäisi toisen vain lukea enemmän raamattua ja "sydämellään" ymmärtää nuo sadut.
Tai sitten kolmantena vaihtoehtona on se, että menee usko. Minun kohdallani niin on ainakin osittain käynyt.
Ateistien ongelma taas on liian usein se, että mitään ei suostuta uskomaan. Vaikka niistä yrittäisi ihan järkevästi keskustella. Minulla on esim. ollut elämäni aikana yliluonnollisia kokemuksia, mutta en ainakaan tällä vauvapalstalla niistä puhu kun heti saa vastauksen tyyliin " Pelkkää mielikuvitusta!"
Minullakin on useita yliluonnollisia kokemuksia, joissa on on ollut muitakin paikalla. Sellainenkin tuli mieleen nyt noista ateistien vioista, että ateistit eivät kaikki tajua privilegioitaan. Siis sellainen ateisti joka on saanut elää terveen lapsuuden ilman satujen kertomista totena, ei voi mennä tuomitsemaan uskovaista suoralta kädeltä itseään tyhmemmäksi, jos uskovainen on lapsena epäreilusti aivopesty.
Uskovaiset kun monesti eivät näe tai tajua tuota lapsuuden aikaisen aivopesun vaikutusta omaan uskontoonsa. Ei ymmärretä tai haluta ymmärtää, että sitä oltaisiin kiihkeitä muslimeja tai hinduja jos saduiksi olisi valikoitunut joku toinen. Ateistit voisivat myös hahmottaa sen, että saattaisivat olla vaikka mitä hihhuleita, jos heillä olisi olleet hullut vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on vastattu. Elämänfilosofiani on tosin erilainen kuin sinulla. En uskoa, että Jumala vastaa niin, että tipauttelee vastauksia syliin, vaan uskon, että Jumala avaa ovia ja antaa mahdollisuuksia, ja sen jälkeen itse on tehtävä työtä ja toimittava asioiden eteen.
Juuri näin se on.
Ne ovet vain pitää osata nähdä eikä se ole aina niin helppoa, varsinkin jos on masentunut ja ahdistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI? Oliko ihan pakko?
Juurikin näin, oon aina ihmetellyt, että jos todella se Raamatun Jumala olis olemassa, olisin aivan valtavan PETTYNYT, että niin surkean inhimillinen, ahdasmielinen, vihamielinen, kostonhimoinen, pikkumainen ja ylpeä olento olisi se "kaikkivaltias". Järkyttävää miten ihmiset ei nää Raamattu on kirjoitettu hallitsemaan massoja ja ohjaamaan ihmisiä, kuinka Mooses oli pikkumaisin ja ylimielisin ihminen ikinä jne. Ihan naurettavaa tekstiä.
Raamatun Jumala on todella kammottava persoonallisuus, mutta Jeesuksella oli paljon hyviä juttuja ja arvomaailma. Ei uskoisi mitenkään että hänen faijansa on tuollainen heikkomielinen sadisti, ja typerys.
Raamatussa käytetään sanaa "pilkkaaja" sanan narsisti synonyymina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilit väärin, et ollut täysin vilpitön, jumalalla oli muita aikeita, Jumala vastasi, muttet kuunnellut jne.
heh heh. Ympäripyöreää hölinää. Tuota kuulee just uskovilta selitksenä, kun heidän Herransa ei toimi.
Ihan vaan vinkkinä, että nöyrä ihminen saa vastauksen 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa Riitta Ahon kertomus YouTubesta. Oli 10 vuotta pyörätuolissa, jalkapohjista puuttui "lihat". Parani rukouksella viime talvena. Niskassa oli 2 cm kyhmy, nikama pois paikoiltaan. Parani rukouksella viime talvena. Ynnä muuta, koskettava kertomus! Olen tavannut tämän ihmisen livenä.
Ja saisiko Riitan potilaskertomuksen ja lääkärin lausunnon?
Ahaa, sinä olet sama henkilö joka viime ketjussa kertoi Sen olevan todistus jumalasta jos lääkäri kirjoittaa paperille ”jumala pelasti hänet” :,D
En ole. Olen henkilö, joka on huomannut, että kun ihmeparantumisen taustoja pääsee utkimaan, paljastuu, ettei mitään ihmettä ollut tapahtunut. Joskus jopa, että ihmeen kokija suoraan valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI? Oliko ihan pakko?
Pari otetta Raamatusta:
"Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä."
"17 Yhden ihmisen rikkomus aiheutti sen, että kuolema pääsi hallitsemaan tämän yhden vuoksi. Paljon ennemmin tulevat ne, jotka saavat omakseen vanhurskauden ylenpalttisen armon ja lahjan, elämään ja hallitsemaan yhden ainoan ansiosta, Jeesuksen Kristuksen.
18 Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän."
Kyseessä oli siis vaihtokauppa. Jumala antoi osan itsestään - siis elämästään - meille. Ja se osa riittää ikuisuudeksi, kun otamme sen vastaan. Mitään tekoja ei vaadita pelastumiseen, vain usko joka myös näkyy elämässämme ja sydämessämme. Tekoja ei vaadita, koska emme osaisi täyttää niitä niinkuin täytyy. Silloin kukaan ei pelastuisi, jos usko olisi teoista kiinni. Siksi vaaditaan uskoa, koska ihminen on ajautunut Jumalasta poispäin, vieraantunut totuudesta. Tämä näkyy tekoina. Lue vaikka uutisia niin huomaat että maailma on epätasapainossa ja ihmiset hukassa. Jumala käytti ristinkuolemaa todistaakseen meille, että meidän oikeudentuntomme on ihan pielessä emmekä me tiedä mikä on hyvä ihminen. Me tuomittiin ihminen, joka ei edes tehnyt mitään väärin. Paransi vain sairaita. Siksi Jumala lähetti Poikansa, koska Hän oli ainut, joka pystyi olemaan esimerkkinä tuossa.
Lyhyesti:
-Maailma saastui synneistä yhden ihmisen teon takia (jos tuntuu mahdottomalta, mietippä tsernobylia - sekin yksi pieni virhe).
- synnin luonnollinen seuraus on kuolema. Synti = teko joka erottaa ihmisen Jumalasta. Vie siis pois Elämän lähteestä, jonka ansioista me kaikki elämme.
- Ihminen täynnä Jumalan rakkautta uhraa ITSE itsensä, jotta efes yksi täyttäisi lain vaatimukset = saisi ihmiskunnan takaisin oikealle polulle.Jeesus täytti myös profetiat... eli kyse oli myös siitä. Kuolema oli edessä ihmiskunnalla joka tapauksessa, mutta kääntöliikettä ei voinut tehdä kukaan muu kuin sellainen joka on puhdas. Jeesus puhuu puolestamme, Hän on Puolustajamme synnin edessä.
Eka jae on Room. 5:12 ja nuo muut siis samasta luvusta 5:17-18. Unohdin laittaa tuohon. En laittanut kaikkia jakeita, mitkä olisin voinut laittaa. Nuo siis vastaavat kysymykseen.
Eivät vastaa kysymyksiin joita on esitetty. Sinä et vastannut kysymyksiin joita esitettiin, tai et halunnut tai kyennyt ymmärtämään.
Hoet vain tuota yksi teki virheen, ja alentuvasti lässytät jostain tsernobilistiä kuin idiootille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoilit väärin, et ollut täysin vilpitön, jumalalla oli muita aikeita, Jumala vastasi, muttet kuunnellut jne.
heh heh. Ympäripyöreää hölinää. Tuota kuulee just uskovilta selitksenä, kun heidän Herransa ei toimi.
No niinpä niin. Eli rukoilijassa vika, kun ei osaa rukoilla oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Sinä et ole nöyrä, vaan pääsi on yhtä keltaista nestettä täynnä kuin minkä värinen tuo ylimielinen hymiösi on. Sinä puhut sontaa. SInulla on ehkä käynyt tuuri elämässäsi, ja olet hyvä kuvittelemaan asioita ja leikkimään että ne on jumalan vastauksia.
Nöyryydestä voit pitää turpasi kiinni.
Mutta hän ei sanonut että kastamaton joutuu automaattisesti helvettiin.