Feministit noitia?!! (juttu maksumuurin takana)
joten en tiedä sen enempää. Hesarissa kuitenkin.
"Feministi toisensa jälkeen julistautuu noidaksi. Miksi noidat ovat nyt naisten asioiden ytimessä?"
Kommentit (108)
Joopa. Uskonnon taantuminen ei tee ihmisistä rationaalisia eikä fiksuja eikä viisaita, vaan päinvastoin se tekee heistä täysin kritiikittömiä kaikkein karkeinta taikauskoa ja hölynpölyä kohtaan. Ja nimenomaan naiset ovat kaikkein altteimpia mitä typerimmälle hölynpölylle, hömpälle ja huuhaalle.
Älkää kysykö mistä johtuu naisten halveksunta, heidän vähättelynsä ja se, ettei naisia oteta vakavasti. He tekevät sen ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Joopa. Uskonnon taantuminen ei tee ihmisistä rationaalisia eikä fiksuja eikä viisaita, vaan päinvastoin se tekee heistä täysin kritiikittömiä kaikkein karkeinta taikauskoa ja hölynpölyä kohtaan. Ja nimenomaan naiset ovat kaikkein altteimpia mitä typerimmälle hölynpölylle, hömpälle ja huuhaalle.
Älkää kysykö mistä johtuu naisten halveksunta, heidän vähättelynsä ja se, ettei naisia oteta vakavasti. He tekevät sen ihan itse.
Ensinnäkin uusien uskontojen ilmetyminen osoittaa että se usko ei ole taantumassa vaan nousemassa.
Ei ehkä siinä perinteisessä muodossa, muutta uuden nykyisen new agen, koska ehkäpä aiemmat eivät osoittautuneet hyviksi(?).
Kautta aikojen vanhat uskonnot on yrittänyt peitota vanhan uskon ja toisin päin. Sama pohjalla kaikilla kuitenkin on, usko haluta että on jotain muuta kuin se todellisuus mitä silmät näkee.
Ihminen ei pysty tai kykene hyväksymään että tässäkö tämä on, pätee myös minuun, inhimillistä historian kiertokulku, hyväksy ja elä itse muutoin, elä niin kuin kirjoitat jne.
Toisaalta jos ajattelisi niin ettei tarvitse uskoa tai näkisi sen uskon taakse että siellä on ihminen joka kaipaa sisältöä, sitä muuta kuin mitä opetetaan jotain syvempää, ehkä täyttyisi se tyhjyys mitä ihmiset uskonnoista hakevat(?)
Noita palaa aina.
Jos on muutaman kerran edellisessä elämässä joutunut vainotuksi ja/tai poltetuksi, niin kyllä sitä pikku hiljaa alkaa kallistua feminismin puolelle.
:)
Vierailija kirjoitti:
Noita palaa aina.
Jos on muutaman kerran edellisessä elämässä joutunut vainotuksi ja/tai poltetuksi, niin kyllä sitä pikku hiljaa alkaa kallistua feminismin puolelle.
:)
...tai sitten se kokeilee uutta toimivampaa lähestymistapaa? Kai se noitakin oppii vaikka vanha koirat ei oppisi.
Vierailija kirjoitti:
Papit, rabbit ja imamit ovat kyllä lähes poikkeuksetta kaikki miehiä. Papeissa alkaa näkyä naisia, mutta kyse on selkeästä vähemmistöstä ja hyvin uudesta ilmiöstä. Aikalailla jokaisessa maailman uskonnossa hengelliset johtajat ja kaikista vakauksellisimmat seuraajat ovat miehiä.
Ja muuten uskonto ei ole oikeutus halveksua ketään. Suomen lain mukaan jokainen saa harjoittaa uskontoa vapaasti eikä sen perusteella saa vainota ketään. Itse en ole minkään sortin uskovainen, mutta ymmärrän ja kunnioitan erilaisuutta. Tajuan että en ole maailman napa, vaan tällä planeetalla on yli 7 miljardia ihmistä, joista kaikki eivät näe ja koe tätä maailmaa samalla lailla kuin minä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika sekaisin tuntuu osa porukasta olevan.
Kerrohan oma näkemys asiasta, anna tulla vain, älä turhaan kainostele, sana on vapaa.
No kun kerran kysyit, oma näkemykseni on, että noidat ovat satuolentoja ja että aikuinen ihminen on aika erkaantunut todellisuudesta, jos alkaa oikeasti jotain noituutta harjoittamaan tai edes miettimään yhtään millään tasolla, lukuun ottamatta tosiaan lasten satuja ja pääsiäistrulleja, ja niitäkin ihan vain vitsinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä ihan ok. Vuosisatojahan turhan itsellisiä tai erikoisia naisia pilkattiin noidiksi, joinain aikakausina jopa teloitettiin noidaksi epäiltyjä. Nyt feministit ovat ottaneet tämän naiseuden tuomitsemiseen käytetyn, ehdottomasti kielteiseksi tulkitun leiman, ja käyttävät sitä kuin kunniamerkkiä. Jos joku sanoo, että olet noita, niin voi sanoa, että niinpä muuten olen, ja ylpeä siitä. Kuljen omia teitäni enkä alistu mihinkään muottiin johon minua naisena ja ihmisenä yritetään tunkea.
Toinen juttu on, että tavallaan juttu on myös toisten ihan oikean uskonnon pilkkaa. Minulla on kaveri, joka ihan vakavissaan harrastaa elämänkatsomuksenaan erästä magian lajia, enkä usko että hän tykkää hyvää tällaisesta menosta, jossa hänelle pyhät asiat otetaan leikkikaluiksi, sanotaan että ei me oikeesti mihinkään taikuuteen uskota mutta on tosi coolia olla noita ja vähän leikkiä taroteilla ja kristalleilla ja rituaaleilla. Miksi magiaan uskovia pakanallisia uskontoperinteitä saisi pilkata noin, jos ei muitakaan uskontoja?
lue noituuden historiaa esim. googlella.. käytännössä kaikki tuomitut olivat miespuolisia, ei jotain teinityttöjä tai nuoria naisia
Lue itse. Suomessa oli noin puolet ja puolet, muualla Euroopassa vahvasti naisvoittoista.
Heitä ei suinkaan heitetty roviolle pelkästään sen tähden, että olivat naisia, vaan silkasta pelosta demoneita kohtaan. Tähän syyllistyivät yhtälailla naisetkin. Feministit vaativat historiankin kirjoittamista uusiksi. Mitähän vielä...
Lisään vielä että kuinkapa moneen sinä olet tutustunut, koska ylenkatsot minun ajatuksiani, miksi? Ne ovat vain minun ajatuksiani keskustelupalstalla jossa voisi kuvitella syntyvän keskustelua ei ylemmyyden tunnetta tai sanallista kisailua, mitä se kehittäisi, egoa? Olisiko se silloin keskustelupaikka vai vaan tietovisa. Kerros kun pidät itseäni mutuiluani viisaampana.