Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies halusi jäädä vauvan kanssa äidilleen yöksi ja nyt minua arvostellaan:(

Vierailija
17.11.2019 |

Mies lähti tänään päivällä vauvan 4kk kanssa käymään äidillään ja minä sain nukkua pitkät päiväunet.

Nyt kun mies ilmoitti että jäävät sittenkin yöksi sinne kysyin muutamalta ystävältäni lähtisivätkö he syömään mun kanssa niin kumpikaan ei päässyt mutta lisäksi vielä arvostelivat minua kuinka raaskin olla erossa vauvasta yhden yön?!?

Minä kun iloitsin yhdestä vapaaillasta niin nyt tuli vain paha mieli:(

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo oikeesti ole sen lapsen kannalta hyvä, jos ap on vauvan ensisijainen hoitaja. Ja ilmeisesti hän on? Kyllä yön yön yli oleminen on pitkä aika vauvalle. Tämä on fakta ja jos ei sitä kestä ilman marttyroijalle, niin ei voi mitään. Suurin osa kiinnittää näköjään huomionsa äitiin ja äidin mieleen. Vauva ei paljon kiinnosta.

Vierailija
42/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia että isä jää äidin luokse yöksi, ja vielä 4 kk vauvan kanssa.

Ei ole siis kovinkaan yleistä tuollainen, mutta ei siinä mitään väärääkään ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo oikeesti ole sen lapsen kannalta hyvä, jos ap on vauvan ensisijainen hoitaja. Ja ilmeisesti hän on? Kyllä yön yön yli oleminen on pitkä aika vauvalle. Tämä on fakta ja jos ei sitä kestä ilman marttyroijalle, niin ei voi mitään. Suurin osa kiinnittää näköjään huomionsa äitiin ja äidin mieleen. Vauva ei paljon kiinnosta.

Älä höpötä, ei vauva siitä miksikään mene jos isä hoitaa häntä yhden yön.

Mun kaveripiirissä on ihan yleistä että että isä hoitaa viikonloppuna vauvan kanssa heräämiset sekä ilta- ja aamutoimet niin että äiti saa nukkua pitkään.

Vaikka minä olin vauvan ensisijainen hoitaja oli isä myös vauvalle läheinen, hän oli poissa ainoastaan työpäivän ajan, muutoin osallistui hoitoon yhtälailla kuin minäkin ja minä hoidin viikolla yöheräämiset mies viikonloppuisin.

Ja väitän että kaikki voimme hyvin, kukaan ei traumatisoitunut!

Vierailija
44/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia että isä jää äidin luokse yöksi, ja vielä 4 kk vauvan kanssa.

Ei ole siis kovinkaan yleistä tuollainen, mutta ei siinä mitään väärääkään ole.

Ei mitään väärää, mutta anopin mielestä hän on parempi hoitaja ja lapsikin nukkuu hyvin hänen luonaan. Mies pääsee myös rauhassa kapakkaan.

Vierailija
45/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveripiirissä on ihan yleistä että että isä hoitaa viikonloppuna vauvan kanssa heräämiset sekä ilta- ja aamutoimet niin että äiti saa nukkua pitkään.

Vaikka minä olin vauvan ensisijainen hoitaja oli isä myös vauvalle läheinen, hän oli poissa ainoastaan työpäivän ajan, muutoin osallistui hoitoon yhtälailla kuin minäkin ja minä hoidin viikolla yöheräämiset mies viikonloppuisin.

Tämä! Joissakin perheissä on ilmeisesti niin että isät ei hoida vauvaa ollenkaan ja sitten nämä äidit paheksuvat niitä joidenka miehet hoitavat. He ovat mielestään parempia äitejä koska ovat yksin hoitaneet vauvan vaikka olisivat rättipoikkiväsyneitä niin ovatpahan ainakin vauvan hoitaneet yksin ettei tule traumoja.. jep jep, sanon minä!

Vierailija
46/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että isä ja mummi saavat nauttia vauvasta ihan keskenään ja sinä sait vapaaillan.

Meillä mies teki tuota välillä kun kuopus oli vauva. Oli koko vkl isovanhempien luona vauvan kanssa. Ei tullut mieleenkään että joku olisi arvostellut?? Lapsi oli turvassa rakkaitten ihmisten luona.

Valitettavasti en tosiaan pystynyt imettämään joten sekään ei tuottanut ongelmaa, muussa tapauksessa olisin pumpannut maitoa mukaan

Vierailija
47/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan eri asia kuin olla täysin erossa äidistä yön yli ja vielä muualla kuin kotona.

Vierailija
48/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä juttu. Anoppi hoitaa lasta että mies pääsee vapaalle,!

Vierailija
49/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan eri asia kuin olla täysin erossa äidistä yön yli ja vielä muualla kuin kotona.

Mitenköhän se on TÄYSIN eriasia? Meillä minä kävin perjantaisin Joogassa, ja kun sieltä tulin niin mies oli laittanut vauvan nukkumaan vierashuoneeseen (alakerta josta oli helppo mennä keittiöön lämmittämään maitoa) Vietimme kahdestaan aikaa ja sen jälkeen minä kömmin yläkertaan ja mies jäi vaivan kanssa alas. Heräilin kymmenen maissa.

En kertaakaan kyllä kokenut huonoa omatuntoa ja tätä tapahtui joka perjantai säännöllisesti niin kauan kuin vauva rupesi nukkumaan koko yön putkeen.

Vierailija
50/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mies otti mukaan vaatetta ja vaippoja pariksi päiväksi vai miten se muuten vauvan kanssa jäi äidilleen? On tuttipulloja, korviketta jne. mukana?

Ei meillä mies olisi ikinä tajunnut, että kun lähtee pariksi tunniksi pois kotoa, niin voi pakata mukaan parin päivän tavarat. Ihana mies sinulla, kun osaa ennakoida sen, että ei ole maanantaina työpäivää ja saa olla äidin luona täysihoidossa.

Meillä on aina hoitokassissa vaihtovaatteet, vaippoja, korvike purkki ja yksi pullo mukana. Lisäksi vielä puhdistusliinoja, harso... tietenkin, vaikka vaan kauppaan lähtisin.

Yksi purkki korviketta ei kyllä riitä koko yöksi ja aamuksi. Eikä yksi pullo. Tuon ikäiselle pullot pitää vielä pestä ja keittää.

Ohiksena että pullojen keittely on ihan turhaa. Esikoisen kanssa vielä harrastin moista väkerrystä, kun uskoin turhia suosituksia. Seuraavien kanssa totesin, että en tee mitään turhaa ja ylimääräistä. Tosin tietyisti enimmäkseen imetin, niin lapset ovat saaneet minun vasta-aineitani. Meillä ei ole myöskään puhdasta kotona, enkä yleensä koskaan pese käsieäni, elleivät ole kirjaimellisesti paskan peitossa. Lapset ovat nyt jo teinejä tai aikuisia. Terveitä, normaaleja ihmisiä. Ihmisellä on kehossaan puolustusjärjestelmä, jonka pitää olla käytösä.

Vierailija
51/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva on isänsä kanssa!! Tarpeista huolehditaan varmasti, ei se äiti ole ainoa onni ja autuus tässä. Minä olen ollut vauvani kanssa ensimmäisen kerran yötä kun hän oli 2,5 kk. Ei siinä minun haluja tai pystymisiäni kyselty kun todellisuus löi vasten kasvoja.

Vauvalla on varmasti hyvä olla isänsä ja isovanhempien kanssa. Turha kenenkään kiillottaa sädekehä "en minä pystyis". Hyvä vaan mitä enemmän vauvalla on turvallisia aikuisia ympärillä.

Ette voi tietää mitä elämä tuo tullessaan, tai mitä se kenelläkin on, niin parempi jättää en arvostele, mutta kuitenkin kommenttinne väliin.

Vierailija
52/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ton takia mulla ei ole yhtään paskoja "ystäviä". Parempi olla yksin, kuin padkojen "kavereiden" kanssa.

Vierailija
53/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mies otti mukaan vaatetta ja vaippoja pariksi päiväksi vai miten se muuten vauvan kanssa jäi äidilleen? On tuttipulloja, korviketta jne. mukana?

Ei meillä mies olisi ikinä tajunnut, että kun lähtee pariksi tunniksi pois kotoa, niin voi pakata mukaan parin päivän tavarat. Ihana mies sinulla, kun osaa ennakoida sen, että ei ole maanantaina työpäivää ja saa olla äidin luona täysihoidossa.

Meillä on aina hoitokassissa vaihtovaatteet, vaippoja, korvike purkki ja yksi pullo mukana. Lisäksi vielä puhdistusliinoja, harso... tietenkin, vaikka vaan kauppaan lähtisin.

Yksi purkki korviketta ei kyllä riitä koko yöksi ja aamuksi. Eikä yksi pullo. Tuon ikäiselle pullot pitää vielä pestä ja keittää.

Ohiksena että pullojen keittely on ihan turhaa. Esikoisen kanssa vielä harrastin moista väkerrystä, kun uskoin turhia suosituksia. Seuraavien kanssa totesin, että en tee mitään turhaa ja ylimääräistä. Tosin tietyisti enimmäkseen imetin, niin lapset ovat saaneet minun vasta-aineitani. Meillä ei ole myöskään puhdasta kotona, enkä yleensä koskaan pese käsieäni, elleivät ole kirjaimellisesti paskan peitossa. Lapset ovat nyt jo teinejä tai aikuisia. Terveitä, normaaleja ihmisiä. Ihmisellä on kehossaan puolustusjärjestelmä, jonka pitää olla käytösä.

Mullakin on aikuinen lapsi. Ihan terve ja normaali, ja joutui olemaan heti kuukauden ikäisenä pari viikkoa kaksin isänsä kanssa, ollessani sairaalahoidossa. Vauvan kanssa stressaa ihan turhaan, onneksi se jää pois lapsen kasvaessa.

Vierailija
54/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan ensisijainen hoitaja? Voi tsiisus, kyllä lapsen vanhemmat ovat ihan tasavertaisia hoitajia.

En ihmettele että syntyvyys laskee, kun ajatusmaailma on noin kieroutunut. Vain Suomessa äiti jää yksin neljän seinän sisälle olemaan "ensisijainen" hoitaja.

Vierailija
55/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvästi kateellisia ystäviä kun arvostelevat. Mun mies on ollut usein reissussa meidän alle 1- vuotiaan kanssa. Mulle ei todellakaan tee tiukkaa olla yksin kotona, sen sijaan nautin täysillä omasta ajasta ja mies nauttii ajasta vauvan kanssa.

Miksi kateuskortti kiskotaan esiin asiassa kuin asiassa?

Itsekin saattaisin ainakin mielessäni tuota ihmetellä, koska itse olin vauvani kanssa vahvassa symbioosissa vielä tuossa vaiheessa. Mahdollisuuksia oli lähteä viettämään vapaailtaa, mutten halunnut. Olin mieluummin kotona vauvani kanssa.

Ekan kerran hoitoon mummolaan meni n. vuoden ikäisenä.

Nyt lapsi on jo taaperoiänkin ohittanut, mutta eipä mummolahoidossa ole kuin ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, ja silloinkin ristiin menevien työaikataulujen takia.

En vaan kaipaa pahemmin mitään "rillutteluvapaita". Vietin sitä aikaa tarpeeksi ennen kuin tulin äidiksi, niin nyt voin keskittyä perheeseeni.

Ja juu, esim. ystävän kanssa käydään toisinaan lenkillä ja kyläillään puolin ja toisin, eli en edes unohda omia sosiaalisia verkkoja, jos joku tämän nyt niin haluaa ymmärtää.

Vierailija
56/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvoilla tuskin on kovin kummoista ajantajua eikä vauva myöskään tiedä onko äiti kaukana vai seinän takana. 

Vierailija
57/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on aikuinen lapsi. Ihan terve ja normaali, ja joutui olemaan heti kuukauden ikäisenä pari viikkoa kaksin isänsä kanssa, ollessani sairaalahoidossa. Vauvan kanssa stressaa ihan turhaan, onneksi se jää pois lapsen kasvaessa.

Ja minä olin vauvana pitkään keskoskaapissa, silti olen terve ja normaali ja jopa välit äidin kanssa hyvät :D

Vierailija
58/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun kerta se äiti on mielestäsi niin hirvittävän tärkeä niin miksei äitiin sitten pitäisi kiinnittää huomiota? Meillä vauvat on olleet isänsä kanssa vähintäänkin saman ajan kuin minun. Ainoa ero oli imetys. 

Vierailija
59/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästi kateellisia ystäviä kun arvostelevat. Mun mies on ollut usein reissussa meidän alle 1- vuotiaan kanssa. Mulle ei todellakaan tee tiukkaa olla yksin kotona, sen sijaan nautin täysillä omasta ajasta ja mies nauttii ajasta vauvan kanssa.

Miksi kateuskortti kiskotaan esiin asiassa kuin asiassa?

Itsekin saattaisin ainakin mielessäni tuota ihmetellä, koska itse olin vauvani kanssa vahvassa symbioosissa vielä tuossa vaiheessa. Mahdollisuuksia oli lähteä viettämään vapaailtaa, mutten halunnut. Olin mieluummin kotona vauvani kanssa.

Ekan kerran hoitoon mummolaan meni n. vuoden ikäisenä.

Nyt lapsi on jo taaperoiänkin ohittanut, mutta eipä mummolahoidossa ole kuin ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, ja silloinkin ristiin menevien työaikataulujen takia.

En vaan kaipaa pahemmin mitään "rillutteluvapaita". Vietin sitä aikaa tarpeeksi ennen kuin tulin äidiksi, niin nyt voin keskittyä perheeseeni.

Ja juu, esim. ystävän kanssa käydään toisinaan lenkillä ja kyläillään puolin ja toisin, eli en edes unohda omia sosiaalisia verkkoja, jos joku tämän nyt niin haluaa ymmärtää.

Tässä nyt ei ollut kyse mistään rilluttelusta vaan siitä että vauva oli ISÄN kanssa. Ei siis hoidossa vieraalla, vaan oman vanhemman kanssa!

Me muut ollaan tehty lapsia sellaisen ihmisen kanssa joka myöskin haluaa olla ja viettää aikaa sen lapsen kanssa, välillä vaikka ihan kahdestaan.

Ei meilläkään taapero ole ollut koskaan hoidossa mutta isänsä kanssa mökillä on ollut jopa kokonaisen viikonlopun, olivat kalastaneet, saunoneet ja paistaneet makkaraa.

Kyse ei ole aina siitä mitä MINÄ kaipaan ja mitä MINÄ haluan, lapsella on myös isä joka haluaa viettää lapsen kanssa aikaa. En ole niin hölmö että kieltäisin tämän isältä ja lapselta.

Vierailija
60/64 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kuitenkin vessassa käynnin jälkeen ja ennen ruuan laittoa pesit kätesi, vaikka eivät olleet paskan peitossa 😷

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi