Mies halusi jäädä vauvan kanssa äidilleen yöksi ja nyt minua arvostellaan:(
Mies lähti tänään päivällä vauvan 4kk kanssa käymään äidillään ja minä sain nukkua pitkät päiväunet.
Nyt kun mies ilmoitti että jäävät sittenkin yöksi sinne kysyin muutamalta ystävältäni lähtisivätkö he syömään mun kanssa niin kumpikaan ei päässyt mutta lisäksi vielä arvostelivat minua kuinka raaskin olla erossa vauvasta yhden yön?!?
Minä kun iloitsin yhdestä vapaaillasta niin nyt tuli vain paha mieli:(
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mies otti mukaan vaatetta ja vaippoja pariksi päiväksi vai miten se muuten vauvan kanssa jäi äidilleen? On tuttipulloja, korviketta jne. mukana?
Ei meillä mies olisi ikinä tajunnut, että kun lähtee pariksi tunniksi pois kotoa, niin voi pakata mukaan parin päivän tavarat. Ihana mies sinulla, kun osaa ennakoida sen, että ei ole maanantaina työpäivää ja saa olla äidin luona täysihoidossa.
Meillä on aina hoitokassissa vaihtovaatteet, vaippoja, korvike purkki ja yksi pullo mukana. Lisäksi vielä puhdistusliinoja, harso... tietenkin, vaikka vaan kauppaan lähtisin.
Yksi purkki korviketta ei kyllä riitä koko yöksi ja aamuksi. Eikä yksi pullo. Tuon ikäiselle pullot pitää vielä pestä ja keittää.
Korviketta saa joka huoltoasemalta ja pulloja ei tarvitse keittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mies otti mukaan vaatetta ja vaippoja pariksi päiväksi vai miten se muuten vauvan kanssa jäi äidilleen? On tuttipulloja, korviketta jne. mukana?
Ei meillä mies olisi ikinä tajunnut, että kun lähtee pariksi tunniksi pois kotoa, niin voi pakata mukaan parin päivän tavarat. Ihana mies sinulla, kun osaa ennakoida sen, että ei ole maanantaina työpäivää ja saa olla äidin luona täysihoidossa.
Meillä on aina hoitokassissa vaihtovaatteet, vaippoja, korvike purkki ja yksi pullo mukana. Lisäksi vielä puhdistusliinoja, harso... tietenkin, vaikka vaan kauppaan lähtisin.
Yksi purkki korviketta ei kyllä riitä koko yöksi ja aamuksi. Eikä yksi pullo. Tuon ikäiselle pullot pitää vielä pestä ja keittää.
Tätä avuttomuuden määrää taas.. :D
Väännetäänpä:
Yhdellä purkilla pärjää pahimman yli. Voi käydä kaupassa ja ostaa. Yhdellä pullolla pärjää helposti, kun pesee sen välissä, ei tarvitse keittää. Moni maistelee jo tuon ikäisenä soseita tms. Puurohiutaleitakin löytyy kaapeista..
Lisäksi meillä on kummankin äidillä oma arsenaalinsa ollut vauvantarvikkeita kotonaan, kun meidän esikoinen on syntynyt. :) Se on helppoa kun sen osaa.
Luoja mitä lässytystä.
Moni joutuu jo Samana päivänä syntyneestä lapsesta eroon. Pitemmäksikin aikaa kuin yhdeksi yöksi.
Miten liittyy imetykseen. Oletteko nyhveröt kuulleet sellaiseta kuin äidinmaidon pakastaminen ja lypsäminen?
Selvästi kateellisia ystäviä kun arvostelevat. Mun mies on ollut usein reissussa meidän alle 1- vuotiaan kanssa. Mulle ei todellakaan tee tiukkaa olla yksin kotona, sen sijaan nautin täysillä omasta ajasta ja mies nauttii ajasta vauvan kanssa.
Tuo on täysin ok, mutta on ihan oikeasti olemassa ihmisiä, jotka kokevat hyvin vaikeaksi olla yötä erossa vauvasta. Minäkin olen tällainen ja ei ole kyse kateudesta, olisi ollut tarjolla hoitoapua vaikka kuinka. On silti epäkohteliasta ihmetellä asiaa mutta kyse voi olla vaan siitä että heitä ihan aidosti hämmästyttää.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaupassa käynti sulle ja sun miehelle ihan vieras asia? Ja kyllä nyt luulisi jokaisen sunnuntaina tietävän meneekö maanantaina töihin vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on täysin ok, mutta on ihan oikeasti olemassa ihmisiä, jotka kokevat hyvin vaikeaksi olla yötä erossa vauvasta. Minäkin olen tällainen ja ei ole kyse kateudesta, olisi ollut tarjolla hoitoapua vaikka kuinka. On silti epäkohteliasta ihmetellä asiaa mutta kyse voi olla vaan siitä että heitä ihan aidosti hämmästyttää.
Jep mutta kyllä sen tunnistaa on hämmästys arvostelevaa vai ihmetystä. Se on ohan miten asian esittää.
Ap, älä välitä nuivailukommenteista täällä äläkä ystäviesi kulmien kohottelusta. Nautit vaan täysin sydämin omasta rauhasta! Itse varmaan hakisin jotain herkkuja, katsoisin leffan tai lukisin kirjaa ja menisin ajoissa nukkumaan :D
Ihmetyttää jotkut kommentit täällä. Imetyksen ei tarvitse olla mikään ongelma tässäkään tilanteessa. Minä imetin lastani yli yksivuotiaaksi, mutta alusta asti hän sai tarvittaessa myös korviketta, osittain juuri siksi että isäkin voi sitten huolehtia vauvan ruokkimisesta. Ja siitä ikävästä. Voi olla, että tulee ikävä, todennäköisesti jopa, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö voisi silti nauttia omasta ajasta ja tilasta. Sitä paitsi se ikävöinti voi välillä tehdä ihan hyvää. Se muistuttaa väsyttävänkin arjen keskellä siitä, miten rakas ja tärkeä se pieni energiasyöppö onkaan ;)
Jotenkin vanhoillista tää ajattelu, että isä ei mitenkään voi osata varautua yökyläilyyn vauvan kanssa ja kuinka se äiti nyt kestää ja kehtaa olla yön yli erossa. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen - saatan olla väärässäkin - että mies osaa käydä ostamassa lisää korviketta, ja että miehen äidin luona on liesi ja kattila, jotta pullon pesu ja keittäminen onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Mä en olisi voinut olla mun vauvoista yötä erossa. 4kk ovat täysimetykselläkin. Mutta jos isällä ja vauvalla on turvallinen kiintymyssuhde (siis myös vauvan mielestä) ja teidän vauva juo korviketta, niin mikäs siinä :)
4kk on lyhyt aika täysimetykselle niin älä liikaa ylpisty.
Mistä tiedät edes vaikka ap olisi pumpannut maitoa vauvalle.
Jos jätät vauvan hoitoon oot "hirvee äiti". Jos et anna hoitoon ni oot siltikin "hirvee äiti" :D... Ihan sama mitä teet niin on joku jossain voivottelemassa katkeruuttaan miten huono ihminen joku muu on.
Nauti vapaa illastasi <3!
Pyhimysäiti ihmettelee ja epähuomiossa kysyy miten voi olla yön erossa, kun pyhimysäiti ei missään nimessä voi. Ei siis pahalla kysy vaan ihan hyvällä vain. Kuten myös imetyksestä, ihan vain positiivisuudella...Ihan oikeasti siis "en voi olla yötä erossa"??? Älyättekö että aggressionne paistaa läpi noista "hyvällä ja vain ihmetyksellä" esitetyistä kysymyksistä. Ja ilmeisesti lapsenne isä on täysin syrjäytetty lapsen elämästä kun pyhä äiti on ainoa, joka osaa lasta hoitaa.
Meillä vauva lähti synnäriltä isänsä kanssa suoraan mummolaan. Asuivat siellä 2 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko AP:n anopin, vai mistä oletetat, että AP:n mies ei pääsisi kauppaan sieltä äitinsä luota? Asuuko anoppi niin korvessa, ettei siellä ole kauppoja eikä pullojen keittomahdollisuuksia?
Naisilta ei saa edes kysyä ilman, että ottavat sen arvosteluna.
Onko tuo edes arvostelua? Itsekkin saattaisin tuon kysyä, mutta ei mulla ole tarkoituksena arvostella että kamalaa kun olet erossa vauvasta niin kauan. Mulla vaan on oletus, että usein voi olla vaikeaa äidille kun hormoonit hyrrää ja vaistot sanoo ettei saa olla erossa, pidän silti hienona että kykenee siihen ja saa sen vuoksi levättyä.
Hyvä kuitenkin tietää, että väsynyt äiti voi ottaa kysymyksestä nokkiinsa, pitää varoa siis etten tuollaista kysy jos sellainen tilanne tulee. Itselläni ei lapsia ole, joten en aina osaa katsoa asiaa vauvallisen perskpektiivistä.
Joku ihmetteli miten apn mies voi jäädä extempore vauvan kanssa yöksi.. :D voi hyvänen aika. Kaupat ei ole keksitty? Aina kun me menemme anoppilaan yöksi,niin mukaan ei tarvitse ottaa kun vaatteet ja tuttipullot ja vain matkaevästä, koska anopilla on vauvanruokaa ja vaippoja kaapit täynnä.
Ihmiset loukkaantuu niin herkästi kaikesta. Pitää pitää suu supussa siitä, mitä ajattelee. Kaikkea ei ole tarkoitettu loukkaukseksi, mutta osa ihmisistä oikein hakee toisten sanoista loukkauksia
Kaksi erilaista kertomusta samasta asiasta ja kahdet erilaiset vastaukset. Kun viimeksi kirjoitin, että anoppi vaatii miestä ja vauvaa jäämään yöksi, niin mulla oli kauhea anoppi ja vauva ei pärjää ilman äitiään.
Ja nyt😀
No ei vaisinkaan! Ei ole edes vauvaa!