Rehellisesti: Koetko seksielämäsi hyväksi lapsiperheen vanhempana?
Jos kyllä, kuinka paljon erityistä vaivannäköä se vaatii? Kun sehän on selvä ettei lasten kotona ollessa voi olla edes äänekäs.
Kommentit (40)
Se etten tunne itseäni seksikkääksi kun en voi koskaan keskittyä itseeni rauhassa ja kaikkien muiden tarpeet menevät minun tarpeideni (olla rauhassa) ohi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ongelma. Harrastamme miesystäväni kanssa seksiä lasten nukkuessa. Seksi toki rauhallisempaa lasten ollessa kotona ja ihanaa vaihtelua jos ovat yökylässä ja voi harrastaa aamuseksiä heti herättyään tai kesken päivän ja voi ratsastaa vauhdilla miettimättä liikkuuko sänky. Ei lapset seksiä estä, pitää vain huomioida, että eivät kuule tai näe.
Miesystävä ei taida olla lasten isä??
Ap
Ei olekaan vaan ex aviomieheni on lasten isä. Seksin harrastamisen kannalta ei kuitenkaan mielestäni ole merkitystä onko kumppani lasten isä vai ei. Vai mikä pointtisi oli? Ajatteletko siltä kannalta, että lapset ovat usein ja paljon poissa kotoa, kun isä asuu muualla? Minun tapauksessani näin ei ainakaan ole sillä isä tapaa lapsiaan epäsäännöllisesti, välillä ei muutamaan kuukauteenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Se etten tunne itseäni seksikkääksi kun en voi koskaan keskittyä itseeni rauhassa ja kaikkien muiden tarpeet menevät minun tarpeideni (olla rauhassa) ohi. Ap
Ehkä mies voisi välillä keskenään olla lasten kanssa ja sinä saisit aikaa itselle?
Ei ole. En muista, koska on viimeksi harrastettu seksiä. Haluja olisi, mut silloin kun olisi mahdollisuus, yleensä väsyttää niin ettei mitenkään jaksa, puolisolla vielä useammin. Silsi en jaksa oikein aloitteitakaan tehdä, ku pakit tulee joka tapauksessa. Siitä ei ole kiinni että kotityöt ja lastenhoidot menisi epätasaisesti, päinvastoin minä olen se joka joustaa töistä, kun lapset ovat kipeitä tai pitää mennä neuvolaan tms. Hellyyttä ja läheisyyttäkin on, mutta seksiä ei. Lapset nukkuu samassa sängyssä meidän kans, koska sen myötä kaikki heräilevät vähemmän.
M41
Eipä ole hääviä. Vaimo valittelee väsymystä ja kiinnostusta riittää lähinnä somettamiseen. Itse hoidan muksua päivät ja usein iltaisinkin, että vaimolla on aikaa harrastuksiin. Hoidan myös yöheräämiset suurimmaksi osaksi. Eipä vaan tunnu enää seksi kiinnostavan. Itselläni olisi haluja kyllä useampaan kertaan viikossa, mutta nyt irtoaa ehkä kerran kuukaudessa hyvällä tuurilla.
4,5 vuoden sisään kolme lasta, jotka nyt teinejä ja esikoinen muuttamassa omilleen joskus ensi vuoden syksynä. AINA on ollut seksiä (paitsi odotusaikoina), ei mitenkään tolkuttoman usein, ehkä keskimäärin kerran viikossa, mutta tasaisen säännöllisesti. Yksi isoin voimavara mikä meillä on ollut, silloinkin kun on ollut kaikenlaista pohtimista (erityislapsen asioita), ei olisi mistään tullut mitään ilman molemmille tyydyttävää seksielämää. Ovi kiinni, pieni nipistys yöunista ja panemaan, sillä se meillä on toiminut.
Jos seksiä joutuu harrastamaan muutenkin liian vähiin jäävien yöunien kustannuksella niin eipä ole hääppöistä pidemmän päälle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos seksiä joutuu harrastamaan muutenkin liian vähiin jäävien yöunien kustannuksella niin eipä ole hääppöistä pidemmän päälle. Ap
Kyllä sen yhden ylimääräisen puolituntisen kerran tai pari viikossa kestää, jättää sitten jotain muuta iltaohjelmaa vastaavasti pois.
Vierailija kirjoitti:
M37 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi on ollut jo kuukausia täysin miehen aloitteiden varassa koska minua ei jaksa perheen takia kiinnostaa nähdä enää yhtään vaivaa sen eteen jatkuvan perhe-elämän ohessa. Ap
Mikä siinä arjen pyörittämisessä on nyt niin vaikeaa? Mistä kiikastaa? Itsepähän kirjoitit sen syyn nyt esille.
Se ettei ole ollenkaan omaa rauhaa keskittyä omaan itseen eikä tarpeeksi parisuhteeseenkaan. Ap
Eipä se itsestään miksikään muutu, ellet asialle tee jotain. Lapset mummolaan, tai vähintään miehelle illaksi, laittaudut kauniiksi, pistätte muksut mukaan ja sit vaikka saunaan mars. Se, että olet tunnistanut, että teillä on ongelma ja haluat ehkä asialle muutosta, on jo askel eteenpäin. Lisäksi puhukaa keskenänne, mutta ei seksi hetkillä vaan normaalissa tilanteessa.
Meillä ei ole kuin yksi teini ja se estää seksielämän kokonaan ja oikeastaan kaiken muunkin (ei saa soittaa musiikkia, ei saa tehdä tiettyjä ruokia, koska haisee, eikä mitään muutenkaan. Päivät vaan makaa.)
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole kuin yksi teini ja se estää seksielämän kokonaan ja oikeastaan kaiken muunkin (ei saa soittaa musiikkia, ei saa tehdä tiettyjä ruokia, koska haisee, eikä mitään muutenkaan. Päivät vaan makaa.)
Höh? Mitä teini tekee, jos panet Popedaa soimaan ja makkarakastikkeen tulille, tai mikä nyt oma juttusi onkaan? Uhkaa pidättää hengitystään kunnes muuttuu sinipunaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että teinit voi olla vaikeita mutta näyttäkää nyt herrajumala se kaapin paikka. Teette sitä ruokaa mitä haluaette, jos ei syö niin menee nälkäisenä nukkumaan. Sama homma musan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole hääviä. Vaimo valittelee väsymystä ja kiinnostusta riittää lähinnä somettamiseen. Itse hoidan muksua päivät ja usein iltaisinkin, että vaimolla on aikaa harrastuksiin. Hoidan myös yöheräämiset suurimmaksi osaksi. Eipä vaan tunnu enää seksi kiinnostavan. Itselläni olisi haluja kyllä useampaan kertaan viikossa, mutta nyt irtoaa ehkä kerran kuukaudessa hyvällä tuurilla.
Meillä on jokseenkin sama tilanne, paitsi öisin ei tarvitse lapsia enää hoitaa.
Hoidan lähes kaiken kotiin ja lapsiin liittyvän, jotta vaimo saisi keskittyä töihinsä. Myös omat harrastukset pyrin hoitamaan virka-aikaa 9-15. Muu aika menee lasten kuskaamiseen, ruokkimiseen ja kotona lasten kanssa päivystämiseen. Iät 9 ja 5, eli eivät ihan vielä pysty keskenään olemaan pitkiä aikoja. Tuossa ohessa pyöritän omaa yritystä, jolla tuon oman osani leivästä pöytään.
Ilalle kun saadaan lapset nukkumaan hieron ja hiplaan vaimoa edestä ja takaa. Seksiä on jos hän joskus jaksaa, yleensä ei jaksa, eikä kiinnosta. Silti kyllä valittelee, että minun pitäisi tehdä aloite ja tulla ja ottaa. Toki pitkät esileikit siihen pohjalle tietysti. Yleensä kun aloitetta yritän ottaa, niin vastauksena on ”ei tänään”. Ei maksa vaivaa enää yrittääkään.
Olen sinkku eikä seksielämää siis ollenkaan, mutta jos olisi mies niin aika hyvin tässä voisi harrastaa spontaania ja äänekästäkin seksiä.
Lapsi nyt 8-vuotias, eli käytännössä aina kavereilla tai meillä kavereita.
Myös yökyläilyä on paljon, eli usein on se tilanne että olen yksin kotona koko päivän ja yön kun lapsi on mennyt jollekin kaverille yöksi.
Lisäksi vielä mummolassa yökyläilyt näiden kavereilla kylästelyiden lisäksi.
Ennen kouluikää oli tietenkin enemmän kotona ja kotona ollessaan vaati enempi huomiota yms., mutta olihan silloinkin illat (lapsi nukahti arkisin kasilta, viikonloppuisin myöhemmin mutta itsekin valvon viikonloppuisin myöhään eli silloinkin jää useampi tunti aikuis-aikaa), mummolaviikonloput ja päivittäin pitkiä aikoja kun lapsi leikki omiaan tms.
Eli harvemmin kokoajan perseessä kiinni.
Teini-ikäisenä tietty valvoo varmasti myöhempään kuin nykyään, mutta on toisaalta varmasti paljon kavereilla ja muuallakin eli ei kökötä vaan kotona.
Itsekin olin teininä jatkuvasti jossain ja joka viikonloppu oltiin kaveriporukalla vuorotellen jonkun luona yötä, ja omalla lapsella toi sosiaalinen elämä selkeästi yhtä vilkasta.
Koen. Ei siinä seksin harrastamisessa oo mitään ongelmaa kun lapset käyvät nukkumaan. Meillä lapset nukkuvat omissa huoneissaan joten senkään suhteen ei ongelmaa. Ja meitä ei tylsistytä seksin harrastaminen sängyssä, kyllä sängyssäkin pystyy olla luova ja keksiä mitä erilaisempia asentoja. Välillä saatetaan siirtyä sohvan puolelle mutta harvoin, kyllä se sänky voittaa. Jos kovasti tekee kesken päivän tai aamulla mieli, niin meillä onneksi lapset keskittyvät lastenohjelmiin eivätkä suurinpiirtein nää taikka kuule mitään muuta, silloin hoidetaan hiljaa ja pikaisesti pikapano. On mullakin ollu vaiheita kun väsyttää eikä seksi oo käyny mielessäkään, mutta aina oon lämmenny kun mies tekee aloitteen väsymyksestä huolimatta. Se piristää mielialaa niin kummasti, vaikka oliskin muutaman minuutin pikapano. Sekä miehellä että mulla aina jälkeenpäin parempi mieli, ja kyllä se seksi on liima meidän parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidan lähes kaiken kotiin ja lapsiin liittyvän, jotta vaimo saisi keskittyä töihinsä. Myös omat harrastukset pyrin hoitamaan virka-aikaa 9-15. Muu aika menee lasten kuskaamiseen, ruokkimiseen ja kotona lasten kanssa päivystämiseen. Iät 9 ja 5, eli eivät ihan vielä pysty keskenään olemaan pitkiä aikoja. Tuossa ohessa pyöritän omaa yritystä, jolla tuon oman osani leivästä pöytään.Ilalle kun saadaan lapset nukkumaan hieron ja hiplaan vaimoa edestä ja takaa. Seksiä on jos hän joskus jaksaa, yleensä ei jaksa, eikä kiinnosta. Silti kyllä valittelee, että minun pitäisi tehdä aloite ja tulla ja ottaa. Toki pitkät esileikit siihen pohjalle tietysti. Yleensä kun aloitetta yritän ottaa, niin vastauksena on ”ei tänään”. Ei maksa vaivaa enää yrittääkään.
Ottakaa ero vuodeksi ja jätät lapset hänelle. Saattaa huomata eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidan lähes kaiken kotiin ja lapsiin liittyvän, jotta vaimo saisi keskittyä töihinsä. Myös omat harrastukset pyrin hoitamaan virka-aikaa 9-15. Muu aika menee lasten kuskaamiseen, ruokkimiseen ja kotona lasten kanssa päivystämiseen. Iät 9 ja 5, eli eivät ihan vielä pysty keskenään olemaan pitkiä aikoja. Tuossa ohessa pyöritän omaa yritystä, jolla tuon oman osani leivästä pöytään.Ilalle kun saadaan lapset nukkumaan hieron ja hiplaan vaimoa edestä ja takaa. Seksiä on jos hän joskus jaksaa, yleensä ei jaksa, eikä kiinnosta. Silti kyllä valittelee, että minun pitäisi tehdä aloite ja tulla ja ottaa. Toki pitkät esileikit siihen pohjalle tietysti. Yleensä kun aloitetta yritän ottaa, niin vastauksena on ”ei tänään”. Ei maksa vaivaa enää yrittääkään.
Sellasta se on kun ei ole jännittävää. Tylsä arki vie kaikilta naisilta seksihalut. Siihen tulokseen olen tullut. Ei kannata odottaa, että uhrautumisesi kotona herättäisi naisesi seksihalut. Sinusta on tullut kotityöläinen ja koti-isä, ja seksihalut herättää sitten jotkut muut miehet.
Ei mies niitä haluja välttämättä vie vaan jatkuva lapsiarki kotitöineen. Ap
Se ettei ole ollenkaan omaa rauhaa keskittyä omaan itseen eikä tarpeeksi parisuhteeseenkaan. Ap