Alkaisitko suhteeseen miehen kanssa joka on pahoinpidellyt edellistä kumppaniaan?
Kommentit (100)
Jos se phoinpitely olisi itsepuolustusta, niin joo. Mua vastaan ei tartte puolustautua.
Ei muutu. Voit nyt kuvitella niin, kun suhteenne on vasta alkamassa, ensimmäisen riidan alkaessa saat pataan. Unohda koko juttu.
Ei voi muuttua, en ottaisi sellaista miestä suhteeseen.
Riippuu siitä millainen tilanne olisi ollut. En sanoisi ehdottomasti ei.
Hyi helvetti! En todellakaan. Juokse jo!
Ei missään nimessä. Juokse ja kauas!
En todellakaan alkaisi.
Hän kuuluu niihin, jotka ovat jääneet kiinni. Todella moni väkivaltainen on edelleen vapaana, ikävä kyllä.
En alkaisi. Kuulin kun naapuri pahoinpiteli tyttöystäväänsä. Soitin poliisit paikalle. Pian loppui heidän suhde. Nyt mies on taas paljon muualla, joten todennäköisesti uusi nainen jossain. Harmittaa sen naisen puolesta, koska kun alkoholi astuu kuvioon mies hakkaa hänetkin. Ilman apua ei ainakaan voi muuttua.
En. Tarvitseeko tätä oikeasti edes perustella?
Vierailija kirjoitti:
Eli joissain tilanteissako sinusta on ihan ok vetää muijaa lättyyn? Kerropa mikä olisi siihen oikeuttava tilanne.
No tuosta ihminen ei voi muuttua, jos toisen kykenee pahoinpitelemään, päässä on jotain vialla, mikä ei ole korjattavissa. Eri asia, jos mies olisi ollut aikoinaan vaikka taskuvaras, se on tyhmyyttä, mutta pahoinpitely julmuutta, mikä on jollain tasolla pysyvää.
Kokemuksesta sanon: ei ei, ei ja vielä kerran ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli joissain tilanteissako sinusta on ihan ok vetää muijaa lättyyn? Kerropa mikä olisi siihen oikeuttava tilanne.
Muija tulee puukon kanssa kimppuun aikeenaan tap-paa. -ohis
Ismo on ainakin muuttunut, että kyllä.
En tietenkään, eikä pitäisi kenenkään muunkaan.
Minun mieheni salarakas näki, kun mieheni pahoinpiteli minut. Tuli oikeuteen todistamaankin. Mutta ilmeisesti perusmuotoinen pahoinpitely oli hänen mielsestään ihan minun oma vikani. En pysty ymmärtämään.
Kyllä ihminen voi muuttua, mutta se vaatii vuosien terapian. Ja riippuu missä ja miten usein noita väkivallan tilanteita on ollut.
Itse kaipaisin todistusaineistoa, puheiden lisäksi, jos alkaisin suhteeseen.
En todellakaan alkaisi. En tiedä voiko muuttua, en lähtisi selvittämään asiaa.