Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä siitä ideasta, että isovanhempi jää hoitamaan lastenlasta ansiosidonnaisen turvin?

Vierailija
16.11.2019 |

Olisiko teidän lapsen isovanhempi jo valmis luovuttamaan työpaikkansa nuoremmille ja alkamaan lastenlapsia hoitamaan?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuei. Naurettava ajatus kaiken kaikkiaan.

Vanhemmat hoitavat lapsen ja päättävät kuka on kotona kulloinkin. Jos palkataan hoitaja, sen voi tehdä yksityisen hoidon tuen turvin ihan kuten nykyäänkin

Vierailija
2/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Se on taas yksi keino saada naisia pysymään kotona. Tällä kertaa vähän vanhempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tästä avauksesta bannit palstalle, eli aika herkkä asia ilmeisesti..?

Vierailija
4/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat on jo kuolleet. Ja lapsenlapsia ei oo vielä syntynyt. Mut kyllä voisin kohtuullisella korvauksella hoitaa lastenlapsiani. Miksi muuten kysyt vanhemmilta tällaista mielipidettä, miksi et kysy isovanhemmilta suoraan, kun niitäkin täällä on paljon?

Vierailija
5/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ihmettelen miten kiemuralle pitää vetää nämä hoitokuviot, kun voisi vaan kannustaa isiäkin hoitamaan oman osuutensa.

Vierailija
6/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä. Se on taas yksi keino saada naisia pysymään kotona. Tällä kertaa vähän vanhempia.

Eikö olisi ennemminkin isän asia hoitaa lastansa, kuin mummon. Ukithan nyt ei tähän lähde.

Vierailija
7/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan satavarma, että tämä idea koskee mummoja ja äitejä. Ei niitä miehiä.. ja totta tosiaan, jälleen yksi asia miksi työnantajan EI kannata palkata vanhempaa(kaan) naista töihin - kohta se on hoitamassa lapsenlapsia.

Vierailija
8/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan satavarma, että tämä idea koskee mummoja ja äitejä. Ei niitä miehiä.. ja totta tosiaan, jälleen yksi asia miksi työnantajan EI kannata palkata vanhempaa(kaan) naista töihin - kohta se on hoitamassa lapsenlapsia.

Sata peukkua tälle huomiolle!

Vierailija
9/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin, KERRANKIN näissä ketjuissa aletaan peräänkuuluttaa miesten, isien ja isoisien osallistumista. Ehkä vielä joskus taakanjako on tasapuolista.

Vierailija
10/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he sitä itse ehdottaisiva, niin sitten ehkä. Mutta en odota saat vaadi, että vanhemapani olisivat ensi-sijassa lapsieni hoitajina. Ovat he sen verran aktiivisia, että vaikka heille lapsenlapset ovat erinomaisen arvokkaita, niin vaikea uskao, että jättäyyisivät työelämästä pois vain hoitaakseen lapsenlapsiaan. - Luultavasti hyvä niin. - He ovat vuosia huolehineet meistä lapsista seuraavaksi on enempi meidän lasten vuoro auttaa heitä.  

Vierailija
11/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle (aikuinen lapsi, ei lapsenlapsia) tuo olisi painajaista, enkä ole edes työelämäorientoitunut. Liika vaan on liikaa. Varmaan niiden vanhempienkin mielestä.

Vierailija
12/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleen miten itsekästä tuo on, vaikuttaa eläkkeeseen.

Vierailija
13/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole lapsia ollenkaan. Naiset eivät saa olla rauhassa edes vanhemmassa iässä, vaan sitten hoidetaan lapsenlapsia.

Vierailija
14/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole lapsia ollenkaan. Naiset eivät saa olla rauhassa edes vanhemmassa iässä, vaan sitten hoidetaan lapsenlapsia.

Jep, ekana hoidetaan omia lapsia ja sitten lastenlapsia 😂😂 ei tietoakaan omasta elämästä ja omista haaveista.

Vierailija
15/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kiitos lisää velvoitteita. Äitiydessä oli riittämiin.

Vierailija
16/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 6 sisarusta. Kenenkäs lapsia aletaan hoitaa ja saako sitten hoitaa yhden lasta kun on toisen lapsen ”ansiosidonnaisella”? voiko niitä tulla useampia kerralla? Jos ei niin pitääkö meidän muiden pantata että voidaan saada isovanhempien apuja myös?

Luulen että oltaisiin koko perhe toistemme kurkussa tällaisella järjestelyllä.

Vierailija
17/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ekana hoidetaan omia lapsia ja sitten lastenlapsia 😂😂 ei tietoakaan omasta elämästä ja omista haaveista.

Niin ja minä hoidan vielä vieraidenkin ihmisten lapsia, aatella :)

Antaa niiden hoitaa jotka haluaa. Ei ole sen huonompi haave kuin muutkaan. Itse varmaan menen sekaisin onnesta jos joskus saan lapsenlapsia. Hoidan jos pystyn toki.

Vierailija
18/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin hoitaa lasta kotona 2 vuotta ja mies vuoden. 3-vuotias mielestäni mieluummin päiväkotiin, kun hyvä oli tarjolla, kuin isovanhempien hoiviin. Saa omanikäisiään kavereita jne. Isovanhemmissa ei sinänsä ole mitään vikaa mutta en tehnyt lapsia heidän hoivattavakseen vaan koska itse halusin.

Ja itse isovanhempana hoitaisin kyllä mieluusti ja ilman korvausta jonkin aikaa, jos lapsi joutuisi muuten tosi pienenä hoitoon. Mutta vuosikausia en tekisi päivittäistä hoitoa.

Vierailija
19/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeuttaisi naisten työllistymistä ihan uudella tavalla! Keputko tämän keksi vai kuka?

Vierailija
20/49 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja.... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja minä hoidan vielä vieraidenkin ihmisten lapsia, aatella :)

Antaa niiden hoitaa jotka haluaa. Ei ole sen huonompi haave kuin muutkaan. Itse varmaan menen sekaisin onnesta jos joskus saan lapsenlapsia. Hoidan jos pystyn toki.

Sinäkö ottaisit lapsen mukaan työkkäriin infoihin, kävisit harjoitteluissa ja työhaastatteluissa lapsen kanssa ja ihmettelisit, kun tulisi käsky mennä seuraavana aamuna täyttämään kaupan hyllyjä? Kiva vahemmille, jotka joutuvat hetkessä taikomaan varahoitopaikan. Ja kun vanhemmat haluaisivat lapsen sinulle hoitoon elokuvareissun ajaksi, sinä vastaat että ei kiitos, olen hoitanut lasta koko päivän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme