Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies luulee, että se mitä hän tekee, riittää. No ei riitä.

Vierailija
16.11.2019 |

Mies luulee, että minulle ja parisuhteelle riittää se mitä hän tekee. Eli että hän maksaa suuremman osan kuluistamme (suhteutamme tuloihimme maksamisosuudet, miehellä selvästi isommat tulot kuin minulla), tekee sovitun osuuden kotitöistä, nukkuu yöt kotona eikä siis juokse baareissa, ei petä, vie auton huoltoon jos se menee rikki. No ei riitä. Tietenkin arvostan sitä, että nukkuu yöt kotona ja hoitaa sen osuuden kotitöistä mitä ollaan sovittukin, mutta minulle nuo on itsestään selviä asioita. Haluaisin että hän viettäisi kanssani aikaa, kävisi kanssani "treffeillä" eli esim. leffassa ja ulkona syömässä (voisin maksaakin ne eli ei ole rahakysymys tämä). Haluaisin, että hän kyselisi mitä minulle kuuluu, olisi kiinnostunut ajatuksistani, olisi kiinnostunut haaveistani (vaikka niitä ei voisi edes toteuttaa). Haluaisin, että meillä olisi edes joku tunneyhteys eikä vain tämä yhteinen arki ja se että mies nukkuu yöt kotona.

Ollaan puhuttu monta kertaa. Tai minä olen puhunut, mies kuunnellut ja sanoo että hän ei ymmärrä mikä minun ongelma on ja miksi valitan koska hänhän tekee paljon. Olen selittänyt, että jättäisi vaikka joskus roskat viemättä ja sen ajan kysyisi mitä minulle kuuluu, mutta siitä loukkaantuu vain kun sanon noin. Olen monta kertaa ehdottanut leffaan tai syömään lähtemistä (sanonut ihan ajan ja paikankin), mutta mies ei lähde, hänellä on aina silloin kuulemma jotain muuta tärkeää menoa. Mikään ei muutu. Olen yhdessä miehen kanssa enää vain lapsen takia.

Miten saan miehen ymmärtämään, että tunnen sisälläni enää pettymystä ja vihaa häntä kohtaan. Olen kertonut tunteistani, mutta mies luulee, että sanon vain asioita, joita en oikeasti tarkoita (koska hänellä on tapana sanoa vihaisena asioita joita ei tarkoita). Olen kertonut että välillä mietin eroakin, koska meillä ei ole enää mitään tunneyhteyttä enkä saa asiaa muuttumaan. Mies luulee, että yritän vain manipuloida sillä häntä tekemään enemmän kotitöitä eikä usko kun sanon että tuosta ei ole kyse.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menitte yhteen?

Vierailija
2/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kyselen itse mieheltä usein mitä hänelle kuuluu, miten päivä meni, mitä hän ajattelee asioista, mitä toivoo tulevaisuudelta. Mies kyllä kertoo, mutta ei koskaan, ei koskaan kysy mitään vastaavaa minulta. Kerran kysyin häneltä, että "sano joku asia mistä minä haaveilen" kun halusin tietää tietääkö hän. Ei tiennyt, ei osannut sanoa yhtään asiaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita hänelle kirje. Pääpiirteissään juuri noin kuin tännekin kirjoitit. Ehkä hän lukee sen vastaanottavaisempana kuin kuuntelee vihaiseksi kokemalleen puhetta.

Vierailija
4/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita hänelle kirje. Pääpiirteissään juuri noin kuin tännekin kirjoitit. Ehkä hän lukee sen vastaanottavaisempana kuin kuuntelee vihaiseksi kokemalleen* puhetta.

* kokemaansa. Edit-nappi olisi poikaa.

Vierailija
5/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menitte yhteen?

Tavattiin harrastuksessa ja tutustuttiin ja meillä oli heti jotenkin yhteinen sävel ja puhuttiin paljon kaikesta. Ihastuttiin. Harrastettiin yhdessä. Silloin oli tunneyhteys, silloin mies kyseli asioistani, silloin tehtiin joka viikko paljon yhdessä. Näin oli monta vuotta. Kun lapsi syntyi niin kaikki muuttui. Kaikki tuo loppui. Ap

Vierailija
6/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet sen miehen itse ekaa kertaa niille treffeille ja teet selväksi, että tästä lähin on kerran kuussa teidän date night ihan oman parisuhteenne parhaaksi

Vierailija
7/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pysty miehen luonnetta muuttamaan, eikä tule koskaan ymmärtämään, mitä ajat takaa. Oma kokemus sen sanoo. Joko kestät, tai eroat.

Vierailija
8/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita hänelle kirje. Pääpiirteissään juuri noin kuin tännekin kirjoitit. Ehkä hän lukee sen vastaanottavaisempana kuin kuuntelee vihaiseksi kokemalleen puhetta.

Olen kirjoittanut hänelle sähköposti-kirjeenä asioita monta kertaa. Ei niistä keskustelua synny vaikka kysyn myöhemmin, että luitko. Hän vastaa joo ja sanoo että pitää lähteä töihin tai ulos tms. Tai sanoo että "luin mutta en ymmärrä mitä valitat kun teen niin paljon ja miksi se ei riitä ja miksi sinulle ei mikään riitä". Ap

Vierailija
9/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä hänelle tämä viesti?

Vierailija
10/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin kuvitella miltä sinusta tuntuu

Edellisen miesystävän tuli ero juuri tuon tunneyhteyden puuttuessa. Hän ei koskaan ollut kiinnostunut minun asioista, kysynyt että mitä minulle kuuluu tai miten päivä oli mennyt? Omia tyhmiä asioita kyllä höpötti jotka ei millään tavalla liittyneet mihinkään. Niillä teoilla mitä hän teki ei ollut niinkään merkitystä, olisin halunnut sanoja.

Vierailija
11/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viet sen miehen itse ekaa kertaa niille treffeille ja teet selväksi, että tästä lähin on kerran kuussa teidän date night ihan oman parisuhteenne parhaaksi

Kun ei se lähde. Viimeksi eilen sanoin, että tänään klo 18 mennään ulos syömään, jätetään lapsi mummolaan matkan varrella olen sopinut että lapsi voi mennä sinne. Mies vain sanoi, että ei jaksa lähteä ja olimme sitten vain illan kotona kaikki kolme tekemättä mitään. Ap

Vierailija
12/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se, ansaitset parempaa!

Vierailija
13/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena 4 vuotta samanlaisen miehen kanssa. Mikään keskustelu tai kirjeet ei muuttaneet tilannetta. Mies luki tai kuunteli, sanoi että ymmärtää ja mikään ei muuttunut. Mies oli kiltti, kunnollinen ja komeakin, mutta lopulta erosin, kun en tuntenut meillä olevan henkistä yhteyttä.

Vierailija
14/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin hyvin kuvitella miltä sinusta tuntuu

Edellisen miesystävän tuli ero juuri tuon tunneyhteyden puuttuessa. Hän ei koskaan ollut kiinnostunut minun asioista, kysynyt että mitä minulle kuuluu tai miten päivä oli mennyt? Omia tyhmiä asioita kyllä höpötti jotka ei millään tavalla liittyneet mihinkään. Niillä teoilla mitä hän teki ei ollut niinkään merkitystä, olisin halunnut sanoja.

Minun mieskin kyllä puhuu kanssani paljon, mutta se on juuri tuota että höpöttää ihan tyhjiä asioita tai puhuu ja puhuu joidenkin toisten ihmisten asioista minulle ihan loputtomiin. Eli ei hän hiljaa ole ja siinä mielessä meillä keskustellaan kyllä yhdessä paljonkin, mutta ei mistään joka minua tai meitä yhdessä mitenkään koskettaisi. Kun itse puhun sellaisista asioista, niin mies kääntää puheen hyvin pian tuohon tyhjän höpöttämiseen. Ja tosiaan, olen niistä haaveistani hänelle kertonut tässä vuosien varrella monta kertaa, mutta ei hän sitten vaivautunut niitä edes muistamaan. Ap 

Vierailija
15/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se, ansaitset parempaa!

Jos meillä ei olisi yhteistä lasta niin olisin jo jättänyt. Ap

Vierailija
16/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustukaa termiin rakkauden kieli ja opetelkaa puhumaan toistenne kieltä. Tiedostakaa, että sinun tarvitsee saada kuulla omaasi ja mies haluaa myös kuulla omaansa. 

Vierailija
17/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehelle riittää että arki rullaa. Ei miestä kiinnosta sinun ajatukset tai kahden keskeinen aika. Johan tuo on moneen kertaan nähty. Ei tule muuttumaan vaikka kuinka puhuisit, pyytäisit ja vaatisit. Nyt vaan mietit mitä itse haluat, mistä voit luopua ja missä pyrit kompromissiin. Ja jos ero tulee niin mies on taas kerran ihan ihmeissään että MIKSI koska hänhän oli hyvä mies ja kaikki oli hyvin.

Vierailija
18/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustukaa termiin rakkauden kieli ja opetelkaa puhumaan toistenne kieltä. Tiedostakaa, että sinun tarvitsee saada kuulla omaasi ja mies haluaa myös kuulla omaansa. 

Voin minä lukea monta kirjaa rakkauden kielestä, mutta millä minä saan miehen ne lukemaan? Hän ei lue koskaan mitään kirjoja, sanoo että opiskeluaikana tuli mitta täyteen kirjoista eikä jaksa enää lukea yhtään kirjaa. Ap

Vierailija
19/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naista sä vaikutat kaipaavan kumppaniksesi etkä miestä.

Vierailija
20/111 |
16.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin minä lukea monta kirjaa rakkauden kielestä, mutta millä minä saan miehen ne lukemaan? Hän ei lue koskaan mitään kirjoja, sanoo että opiskeluaikana tuli mitta täyteen kirjoista eikä jaksa enää lukea yhtään kirjaa. Ap

No tehkää yhdessä nettitesti, verratkaa tuloksianne ja keskustelkaa niistä ja tarvittavista toimenpiteistä. Sano, ettet kuuntele hänen höpötystään muuten enää ikinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän