Vaimo valitteli ettei löydä pikkujoulumekkoa, miten sanoa korrektisti, että...
...kymmenen kiloa pudottamalla entiset koltut sopisivat päälle mainiosti ja uudetkin näyttäisivät paremmalta. Samalla rahaa säästyisi lyhyellä ja pitkällä tähtäimellä herkuista vaikka sitten niiden kolttujen ostoon.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Ap:n viesti on sikäli yleissuomalainen aihe, että varmasti aika monella on kotona vastaava tilanne. Suomalaisten kokoluokka hahmottuu varsin hyvin esim. katsomalla viime aikoina suosittua ETA-sarjaa. Edustaa tavallisten hakijoiden takia nimenomaan katukuvan suomalaisten kokoa. Jos kadulla kävellessä voi todeta, että suurimmalla osalla olisi helposti varaa laihtua 10kg, niin ihan rehellisesti sanottuna on kyllä tanakkaa kansaa. Voi niitä mustavalkovalokuvia, kun kaikki olivat vielä hoikkia! 70-luvullakin ihanan hoikkia.
"Ihanan hoikkia"? Ja varmaan parempia ihmisiä samalla myös. Joku 10 kiloa sinne tai tänne, mitä sitten?
Suhteessa pitää pystyä puhumaan myös ylipainosta. Mutta puheen pitäisi olla hyväntahtoista, ei toisen mollaamista. Ei lihonnutta auta jos kumppani saarnaa ja haukkuu. Itselläni on noin 15 kg ylipainoa ja sinnittelen painoni kanssa. Mieheni ei sano koskaan rumasti vaan kannustaa minua silloin, kun liikun ja syön terveellisemmin. Hän osti minulle kuntosalikortin ja yhdessa kävimme kuntoilemassa. Koen, että olen mieheni silmissä kaunis vaikkakin liikakiloinen. Lihonnut tietää itsekin ongelmansa, mutta napostelu ja herkuttelu ovat jonkinlaisia ahdistuksen hiljentämiskeinoja..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule alottaja, oot ihan oikeessa!
Itse naisena oon huomannut ihan saman. Painoa pudottaessa vaatekaapista löytyisi vaikka kuinka hienoja mekkoja. Näillä kiloilla sitä muka yrittää löytää jonkun uuden taikamekon, joka päällä näyttäisi upealta. Mutta ne kilot on edelleen siellä.Samaa mieltä. Aina paniikki ja mielipaha kun yrittää löytää jonkun kivan mekon ja peilistä näkyy jotain ihan muuta mitä toivoisi.
Ja kaikki kaapit tursuaa näitä vaatteita jotka kaikki näyttää päällä kamalalta. Oon monesti miettinyt kuinka helppoa elämä olisikaan kun olisi vain sopivia ja istuvia vaatteita, joissa näyttäisi aina kivalta ja olo olisi itsevarma ja hyvä, Nyt iskee epätoivo, ahdistus ja vtutus aina kun tietää että pitäisi mennä johonkin juhliin ja tietää ettei mitään kaapissa olevaa vaatetta voi edes harkita. Olisi ihanaa kun olisi se laadukas luottomekko (pikkumusta) joka istuisi kuin hansikas (ei siis mikään supermakkarankuori) ja jonka voisi vaan vetää kaapista päälleen ja tuntea olonsa upeaksi.
Voihan sellaisen teettää. Maksaa hiukan enemmän, mutta sitten on se upea laadukas luottomekko :)
Mitä se teettäminenkään auttaa, kun edelleen ainoa upea on se mekko ja itse näyttää siinä yhä ylipainoiselta tantalta.
Loistava asenne. No, laihduta sitten?
Ukko osti mulle tänään Bossin villakangastakin ja kiukutteli kun tissien vuoksi piti ostaa kokoa suurempi. Krinnasi ikävästi rintojen kohdalta. Sanoin että katso tuota mallinukkea, onko sillä tissit? Mulla on 75E.
Vierailija kirjoitti:
AP on siis ehdottanut yhteistä liikuntaharrastusta, johon vaimo on vastannut kuulemma tekosyillä. AP haluaa, että molemmilla olisi edessä paljon terveitä vuosia, jolloin yhdessä voitaisiin muun muassa hoitaa lapsenlapsia. AP:n vaimo on 40-vuotias.
Olivatko syyt tekosyitä? Jos lapsenlapsia on odotettavissa, niin varmaan on lapsiakin. Useimmiten 40-vuotiaan lapset ovat pieniä. Sisältyykö tekosyihin, että vaimon pitäisi hankkia jostain lastenvahti joka liikuntakerralle? Onko vaimolla tarpeeksi energiaa ja aikaa miettiä uusia liikuntaharrastuksia - saako vaimo nukkua öisin? Onko ainut vapaa-aika pienet hetket iltaisin, kun lapset ovat nukahtaneet?
Olen 41-vuotias ja lapseni ovat 13- ja 15-vuotiaat. Sopiiko heidän nukuttamistaan käyttää vielä tekosyynä liikkumattomuudelle? Kuinka monella nelikymppisellä muka on niin pienet lapset että joka liikuntakerralle tarvitaan lapsenvahti? Ei ainakaan minun ystävistäni kenelläkään.
Terveisin hoikka 41-vuotias äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on siis ehdottanut yhteistä liikuntaharrastusta, johon vaimo on vastannut kuulemma tekosyillä. AP haluaa, että molemmilla olisi edessä paljon terveitä vuosia, jolloin yhdessä voitaisiin muun muassa hoitaa lapsenlapsia. AP:n vaimo on 40-vuotias.
Olivatko syyt tekosyitä? Jos lapsenlapsia on odotettavissa, niin varmaan on lapsiakin. Useimmiten 40-vuotiaan lapset ovat pieniä. Sisältyykö tekosyihin, että vaimon pitäisi hankkia jostain lastenvahti joka liikuntakerralle? Onko vaimolla tarpeeksi energiaa ja aikaa miettiä uusia liikuntaharrastuksia - saako vaimo nukkua öisin? Onko ainut vapaa-aika pienet hetket iltaisin, kun lapset ovat nukahtaneet?
Olen 41-vuotias ja lapseni ovat 13- ja 15-vuotiaat. Sopiiko heidän nukuttamistaan käyttää vielä tekosyynä liikkumattomuudelle? Kuinka monella nelikymppisellä muka on niin pienet lapset että joka liikuntakerralle tarvitaan lapsenvahti? Ei ainakaan minun ystävistäni kenelläkään.
Ystävistäni monella on esikoinen syntynyt nelikymppisenä ja toinen tai kolmas vielä myöhemmin. Kaikki eivät ole sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat säillyttää rauhan ja saada vielä s*ksiä vaimoltasi niin pysy hyvä mies hiljaa. Sano ennemmin jotakin nättiä ja rohkaisevaa.
Kuka hitto haluais läskiltä seksiä?
Monikin. Mieluummin läskiltä kuin tyhmältä. Läski sulaa laihduttamalla, mutta tyhmyys ei millään. Siihen ei tepsi kuin vaihtaminen.
Vierailija kirjoitti:
Hän tietää sen varmasti itsekin.
Ja usein taustalla on epätasa-arvoinen parisuhde, kun naisen vastuulla on lapset ja kotityöt, eikä aikaa ja energiaa hoitaa itseään, pitää huolta kunnostaan tai aikaa lepoon ja riittäviin yöuniin ja näihin asioihin sinä voit vaikuttaa.
Jo riittävät yöunet polttavat energiaa ja laihtuu itsekseen helposti useamman kilon.
Tää on muuten totta. Kun olin nuori ja ehdin nukkua hyvin, olin laiha. Pahin aika lihomiselle vauvavuosi univelkoineen.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni on siis ihana ihminen. Kuitenkin minua harmittaa tuo hänen ylipainonsa (n. 20kg) joka tuntuu painavan häntä, toisaalta kerran kun menin sanomaan yhteisestä liikuntaharrastuksesta niin ilmaantui miljoona syytä miksi se ei sovi. Aikaa somettamiseen ja telkkuun toki löytyy.
Tuntuu siis, että vaimo tiedostaa ongelman mutta joku sisäinen este on miksi ei saa aikaiseksi ryhtyä toimeen, pelkääkö epäonnistumista (mitä siitä) vai mitä? Vai onko perspektiiviharha? Vaimo 40, työporukkansa näyttäisi olevan 50-60v reilusti ylipainoisia naisia, myös vaimon sukulaisissa paljon reippaasti ylipainoisia.
Toivoisin kuitenkin, että meillä olisi jatkossakin paljon yhteisiä terveitä elinvuosia ja ehkä energiaa hoitaa mahdollisia lapsenlapsia ym.
Inhottaa myös, mutta asia on vaikuttanut myös hänen viehättävyyteensä minun silmissäni. Mieli ei tee seksiä enää samalla tavalla.
-ap
Hyvin kirjoitettu, tässä on ne oikeasti tärkeät syyt huolestua. Terveys, tulevaisuus, ikävuosien laatu.
Ootteko saman ikäisiä? Minkä ikäiset lapset?
Oliko teillä aikanaan samanlaiset elämäntavat, kiinnostusta liikuntaan molemmilla? Millainen kunto sulla on?
N42 (ei aikaa telkkarille tai somettamiselle, bmi 25 johon tuohonkinjoudun jo miettimään miten syön, mut en aio lihoa tai lopettaa kuntoulua ikinä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla mun kavereista on pienet lapset juuri nelikymppisenä. Ja myös korkeakoulutus ja asiantuntijatyö, ehkä nää liittyy jotenkin yhteen.
MINKÄ TAKIA KOMMENTOITTE Tämän NAISEN LOPUTTOMIA VAIMO-TROLLEJA? Näissä on aina sama kaava 😑
Kannattaa hankkiutua ylimääräisestä rasvasta hyvissä ajoin ennen vaihdevuosia. Hormonitoiminnan loputtua laihduttamisesta tulee suunnattoman paljon vaikeampaa. voisi melkein sanoan että mahdotonta useimmille.
Lapset, kotityöt ym. on tekosyy olla harrastamatta liikuntaa.
Tehokkain tapa laihtua on olla syömättä turhia kaloreita. Liikuntaan ei tarvii lähteä mihinkään kotoa.
Maton päällä vatsalihas liikkeitä, etunojapunnerruksia ja lopuksi parisataa syväkyykkyä. Tällä ohjelmalla joka toinen päivä, alkaa vuodessa parissa tulokset näkymään.
Olet mulq. Tuskin olen kovin komea itsekään. Tai rikas. Tai mitään, että olisi varaa arvostella .
Vierailija kirjoitti:
MINKÄ TAKIA KOMMENTOITTE Tämän NAISEN LOPUTTOMIA VAIMO-TROLLEJA? Näissä on aina sama kaava 😑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme lasta, vanhin eskarissa, nuorin just täytti 1.
T. Äiti 42 v (ei hoikka)
Miten kotiäidit ehtii lihoa, kun on koko ajan kiire?
Jos elää ruuhkavuosia, niin miten siinä tosiaan ehtii lihoa? Usein ne hyvinkin lihavat kotivanhemmat kertovat, että eivät ehdi syödä ja kuinka elävät lapsilleen. Ei kukaan liho sillä, että ei syö. Aineenvaihdunnan nopeus ei riipu syömiskertojen määrästä, paitsi erittäin vakavassa aliravitsemustilassa. Eikä kukaan liho niin, että syö vaikka pullan ja pari keksiä päivässä ja illalla vähän jugurttia. Kyllä te jossain välissä nimenomaan syötte. Monissa haastatteluissa kertovat juovansa tyyliin pannullisen kahvia ja vähän jotain. Ette ole rehellisiä edes itsellenne. Miksi olla petoksellinen itseä kohtaan. Lapsilta odotetaan niin suoraa selkärankaa ja ties mitä, mutta aikuiset ovat usein kovin keskenkasvuisia.
Niinpä! Itsellensäkin epärehelliset lihavat äidit eivät edes tajua miten mättävät kaloreita naamaan päivästä toiseen.
Kissanhiekkaboksi painaa 10 kiloa. Kun sitä kantaa portaissa (talossamme ei ole hissiä), mieleen tulee verrata sitä ylipainoon. Aattelin ennen kissoja että kunnon ylipaino on 30-40 kiloa, mutta kun tuo kymppikin tuntuu polvinivelissä, ei se ole vähän.
Tälläsiiks ne nykyajan niinsanotut miehet sit on? Joo, ei kiitos!!!!😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢🤨🤨😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣😂😂😂🤣🤣🤣😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂🤣🤣😃😂😃😂😃🤣😀😂😀😂😃😂😂😃🤣😀😂😄😂😝😚😝😙☺️😜🙃😣😛😚😍😗🙃😣😛😉😛😙🤩🤪😗🙃:0:-O