Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo valitteli ettei löydä pikkujoulumekkoa, miten sanoa korrektisti, että...

Vierailija
16.11.2019 |

...kymmenen kiloa pudottamalla entiset koltut sopisivat päälle mainiosti ja uudetkin näyttäisivät paremmalta. Samalla rahaa säästyisi lyhyellä ja pitkällä tähtäimellä herkuista vaikka sitten niiden kolttujen ostoon.

Kommentit (194)

Vierailija
141/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten avioliitossa olevien miesten ylipaino vastaavasti vain ja ainoastaan vaimojen vika, kun tekevät liian raskasta ruokaa, eivät kohtaa puolisojaan tunnetasolla ym.? ;)

Vierailija
142/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä miehen valitusta. Ensin etsitään nainen, joka käy myös äidistä itselle ja sitten itketään naisen lihomista ja usein myös haluttomuutta. Kannattaa ensin opetella selviytymään elämästä ilman äitihahmoa, niin sitten voi valita hyväkroppaisen naisen, joka kyllä saattaa kieltäytyä fiksuna muuttamasta yhteen, juurikin välttyäkseen äiti-poika-suhteelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä miehen valitusta. Ensin etsitään nainen, joka käy myös äidistä itselle ja sitten itketään naisen lihomista ja usein myös haluttomuutta. Kannattaa ensin opetella selviytymään elämästä ilman äitihahmoa, niin sitten voi valita hyväkroppaisen naisen, joka kyllä saattaa kieltäytyä fiksuna muuttamasta yhteen, juurikin välttyäkseen äiti-poika-suhteelta.

Projisointi lienee tuttu käsite? Oma vaimoni on ihana aikuinen nainen, kumppanini, ei suinkaan äidin korvike tai kotitalouskone. Toivottavasti teillä ei näin ole.

-ap

Vierailija
144/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallinen tämä aloitus- täähän on kansanterveysongelma.

Itselläni paras säästövinkki on painonhallinta. Samat juhlavaatteet voi käyttää vuodesta toiseen ja voi Vaikka vähän satunnaisesti panostaa kenkiin, koruihin, laukkuihin, meikkiin ja hiuksiin.

Keski-ikäinen pullukka ei millään vaatteilla (vaikka olisi ateljeeompelijan tekemä) ulkonäköään pysty samalla tapaa kohentamaan kun jos laihduttaa, liikkuu, ulkoilee, nukkuu ja syö terveellisesti. Ja Tää kaikki vaatii päivittäistä sitoutumista. Ei onnistu tempaista tällä tapaa saavutettu kiva ulkonäkö tosta vaan kaupan vaaterekiltä.

Vierailija
145/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin tosi paljo stressaavan tilanteen takia. Meillä mies otti asian esille, että on tosi huolissaan musta, kysyi miten voi auttaa ja ehdotti lääkärille menoa. Ei olla koskaan oltu ylipainoisia kumpikaan, mutta kai sitö pitäis lähteä miettimään onko joku hätänä ja sen tukemisen kautta tsempata toista. Mikään haukkuminen tai muu ei auta.

Vierailija
146/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aiemmin 8 vuotta sitten pudottanut 20 kiloa, jotka tulivat aiemman parisuhteen aikana. Olin tylsistynyt ja parisuhde ei ollut hyvä. Söin lohtuuni. Erottuani aloitin terveellisen ruokavalion ja liikunnan. Laihduin.

Olen nyt tuosta 8 vuoden jälkeen naimisissa ihanan miehen kanssa. Meillä on ollut suuri osa suhteestamme haastavaa aikaa mm. asunnon homeongelmia, remonttia, yt:itä, asuinpaikka ei ole mieluinen. Nyt olen samassa jamassa kun vaimosi. Tullut taas +20 ylimääräistä kiloa. Stressisyömistä. Liikaa asioita hoidettavana, stressityö, liikunta minimissä. Töiden jälkeen sohvalle ruoan, jätskipaketin ja herkkujen kera. Vaatteet kiristää. Ei ole kiva eikä haluakaan ostaa uusia, koska ne eivät näytä hyviltä. Itsellä on paha olo painon takia. Mietin terveyttä ja ulkonäköäkin. Olen päättänyt monta kertaa, että nyt alkaa kevennys, mutta vielä en ole siihen pystynyt. 

Nyt mieheni kanssa hankittiin salikortit päätöksellä, että 2 kertaa viikossa saleillaan yhdessä. Liikunta vaikuttaa positiivisesti myös syömiseeni. Mieheni on kerran kauniisti (ei negatiivisesti) sanonut minulle asiasta hyvässä tilanteessa, kun itse päivittelin kilojen lisääntymistä. Laihdutus on asia joka pitää itse ensin sisäistää. Pitää olla hyvä motivaatio, niin sitten alkaa kilot karisemaan. Sama kuin tupakan lopettamisessa.

Toivottavasti vaimosi saa laihdutuskärpäsen. Voit nätisti sanoa siitä vaimollesi ja keksiä aluksi jotakin yhteistä liikuntaharrastusta, josta vaimosi eniten tykkäisi. Tai vaikka uutta keveämpää ruokavaliota yhdessä. Jos vaimosi vaikka ottaisi porkkanaksi jonkun ranta- tai kylpyläloman, kun on 5 kiloa tai 10 kiloa pudottanut.

Saleillaan yhdessä? Eihän tuo ole edes sana. Niinä iltoina kun ette saleile, sohvailetteko tai ehkä keittiöilette?

Vierailija
147/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan asiallinen tämä aloitus- täähän on kansanterveysongelma.

Itselläni paras säästövinkki on painonhallinta. Samat juhlavaatteet voi käyttää vuodesta toiseen ja voi Vaikka vähän satunnaisesti panostaa kenkiin, koruihin, laukkuihin, meikkiin ja hiuksiin.

Keski-ikäinen pullukka ei millään vaatteilla (vaikka olisi ateljeeompelijan tekemä) ulkonäköään pysty samalla tapaa kohentamaan kun jos laihduttaa, liikkuu, ulkoilee, nukkuu ja syö terveellisesti. Ja Tää kaikki vaatii päivittäistä sitoutumista. Ei onnistu tempaista tällä tapaa saavutettu kiva ulkonäkö tosta vaan kaupan vaaterekiltä.

Mä lisään tähän vielä, että toimii kaiken ikäisillä! 

Vierailija
148/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Projisointi lienee tuttu käsite? Oma vaimoni on ihana aikuinen nainen, kumppanini, ei suinkaan äidin korvike tai kotitalouskone. Toivottavasti teillä ei näin ole.

Mies oli ulkoruokinnassa alusta alkaen, sittemmin otin eron. Ihan viimeiselläni raskaanakin vyötäröni oli kapeampi kuin miehellä, joka ei ollut lihava.

-ap

Vierailija
149/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni on siis ihana ihminen. Kuitenkin minua harmittaa tuo hänen ylipainonsa (n. 20kg) joka tuntuu painavan häntä, toisaalta kerran kun menin sanomaan yhteisestä liikuntaharrastuksesta niin ilmaantui miljoona syytä miksi se ei sovi. Aikaa somettamiseen ja telkkuun toki löytyy. 

Tuntuu siis, että vaimo tiedostaa ongelman mutta joku sisäinen este on miksi ei saa aikaiseksi ryhtyä toimeen, pelkääkö epäonnistumista (mitä siitä) vai mitä? Vai onko perspektiiviharha? Vaimo 40, työporukkansa näyttäisi olevan 50-60v reilusti ylipainoisia naisia, myös vaimon sukulaisissa paljon reippaasti ylipainoisia.

Toivoisin kuitenkin, että meillä olisi jatkossakin paljon yhteisiä terveitä elinvuosia ja ehkä energiaa hoitaa mahdollisia lapsenlapsia ym.

Inhottaa myös, mutta asia on vaikuttanut myös hänen viehättävyyteensä minun silmissäni. Mieli ei tee seksiä enää samalla tavalla.

-ap

Pelkkä liikunta tai mikään pikku ryhtiliike ei tuossa iässä enää riitä kaikilla painonpudotukseen. Olen itse 40 ikävuotta lähestyvä nainen, joka aikaisemmin suhtautui ylimielisesti keski-iässä rupsahtaville naisille ja uskoi, että minä en ainakaan päästä itseäni leviämään. Kuinka kävikään: 33-36-vuotiaana lihoin kolmessa vuodessa 10 kiloa ilman mitään selkeää syytä enkä ole onnistunut yrityksistäni huolimatta pudottamaan liikakiloja. Nuorempana esimerkiksi kesälomalla hankitut pari kiloa sulivat itsestään muutamassa viikossa työhön paluun myötä. Eivät enää. Kiloja kertyy vuosi vuodelta helpommin ja vastaavasti niiden pudottaminen on koko ajan vaikeampaa. Painonhallinta vaatii itsekurin lisäämistä ja kurinalaisuutta koko ajan enemmän.

Harrastan jo nyt liikuntaa aktiivisesti, käyn salilla, lenkillä, hiihtämässä tai uimassa 4-5 kertaa viikossa. En ole myöskään perso herkuille, ja mielikuva sipsiä rouskuttelevista siiderivalaista tuntuu vieraalta. Verrattain terveistä elämäntavoistani huolimatta kilot pysyvät. Syy liittynee aineenvaihdunnan ja yleensä kehon toiminnan hidastumiseen. Samalla tavallahan krapulat iän myötä pahenevat ja levon tarve kasvaa. Kroppa ei palaudu samoin kuin nuorempana.

Vaimosi varmasti häpeää itsekin tilannettaan. Ei ole tapaa, jolla voisit huomauttaa liikakiloista satuttamatta tätä. Varsinkaan vihjaaminen pikkujoulumekon istuvuuteen ei ole ikinä hyvä ratkaisu.

Vierailija
150/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pitäisi ymmärtää se tosiasia että naaman pakkelointi seleäksi on vasta puolet kauneudesta. Jos sitäkään.

Millään vaatteilla ei voi liikalihavuutta peittää, ehkä pikkasen äkkinäistä hämätä.

Hämäys loppuu viimeistään siinä vaiheessa kun vaatteet riisutaan uuden ihanan miehen edessä.

Koko totuus on siinä, alastomana tuomarin edessä.

Viimeistään tässä tilanteessa on syytä laittaa kaikki osaaminen rakkauden pelikentälle tuomiota lieventämään.

Ei kivaa, kuten realitodellisuus niin harvoin on.

T. 50+  Luomupatti Keski-Suomesta

Vierailija
151/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet kutistuvat pesussa. Se on ainoa oikea syy. Ja jos eivät ole pestyjä, niin käyttämättömyyttään kutistuvat. Ainoa oikea selitys.

Vierailija
152/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei mitenkään. meet vaan kiltisti luottokorttis kans sen mukaan mekko-ostoksille, tai ompelijalle.

Mikä sinut saa ajattelemaan, että mekon ostamiseen tarvittaisiin miehen luottokorttia?

Realismi?

Vierailija
153/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat säillyttää rauhan ja saada vielä s*ksiä vaimoltasi niin pysy hyvä mies hiljaa. Sano ennemmin jotakin nättiä ja rohkaisevaa.

Kuka itseään kunnioittava mies haluaisi seksiä joltain ryhävalaalta?

Eikä myöskään kukaan itseään kunnioittava nainen halua suomalaisilta mies ryhävalaalta seksiä.

Suomalaiset miehet ovat todella lihavia ja läskejä ja on eu-tilastojen kärjessä, toisin kuin suomalaiset naiset.

Haha. Ihan yhtä läskejä ne naisetkin ovat. Voisi jopa perustellusti väittää että vielä lihavampia kun todellisuudessahan saman bmi-skaalan käyttäminen kummallekin sukupuolelle on ihan tyhmää mutta helpottaa tilastointia. Kyllä jokainen hoikka nainen tämän tajuaa. 

Vierailija
154/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aiemmin 8 vuotta sitten pudottanut 20 kiloa, jotka tulivat aiemman parisuhteen aikana. Olin tylsistynyt ja parisuhde ei ollut hyvä. Söin lohtuuni. Erottuani aloitin terveellisen ruokavalion ja liikunnan. Laihduin.

Olen nyt tuosta 8 vuoden jälkeen naimisissa ihanan miehen kanssa. Meillä on ollut suuri osa suhteestamme haastavaa aikaa mm. asunnon homeongelmia, remonttia, yt:itä, asuinpaikka ei ole mieluinen. Nyt olen samassa jamassa kun vaimosi. Tullut taas +20 ylimääräistä kiloa. Stressisyömistä. Liikaa asioita hoidettavana, stressityö, liikunta minimissä. Töiden jälkeen sohvalle ruoan, jätskipaketin ja herkkujen kera. Vaatteet kiristää. Ei ole kiva eikä haluakaan ostaa uusia, koska ne eivät näytä hyviltä. Itsellä on paha olo painon takia. Mietin terveyttä ja ulkonäköäkin. Olen päättänyt monta kertaa, että nyt alkaa kevennys, mutta vielä en ole siihen pystynyt. 

Nyt mieheni kanssa hankittiin salikortit päätöksellä, että 2 kertaa viikossa saleillaan yhdessä. Liikunta vaikuttaa positiivisesti myös syömiseeni. Mieheni on kerran kauniisti (ei negatiivisesti) sanonut minulle asiasta hyvässä tilanteessa, kun itse päivittelin kilojen lisääntymistä. Laihdutus on asia joka pitää itse ensin sisäistää. Pitää olla hyvä motivaatio, niin sitten alkaa kilot karisemaan. Sama kuin tupakan lopettamisessa.

Toivottavasti vaimosi saa laihdutuskärpäsen. Voit nätisti sanoa siitä vaimollesi ja keksiä aluksi jotakin yhteistä liikuntaharrastusta, josta vaimosi eniten tykkäisi. Tai vaikka uutta keveämpää ruokavaliota yhdessä. Jos vaimosi vaikka ottaisi porkkanaksi jonkun ranta- tai kylpyläloman, kun on 5 kiloa tai 10 kiloa pudottanut.

Saleillaan yhdessä? Eihän tuo ole edes sana. Niinä iltoina kun ette saleile, sohvailetteko tai ehkä keittiöilette?

Suomi on siitä kiva kieli, että uusia sanoja on helppo keksiä. Tässäkin kaikki uudissanat olivat helposti ymmärrettäviä, vaikka ne ensi kerran kuulin. Jotkut sanat jäävät elämään, toiset ei.

Tärkeintä lienee tulla ymmärretyksi, ei se, löytyvätkö käytetyt sanat sanakirjasta.

Aloitukseen on jo moni vastannutkin: et mitenkään.

Vierailija
155/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mene vähän överiksi syyttää miestä naisten ylipainosta? Ketä sitten voidaan syyttää miesten ylipainosta? Onko miehet siis syyllisiä sekä omaansa että muiden ylipainoon?

Itse olen ylipainoinen nainen eikä se tosiaan ole kenenkään muun kuin itseni vika. Voisinhan minä lähteä lenkille eikä mies sitä mitenkään estelisi, mutta en vaan lähde vaan teen jotain itselleni mieluisampaa.

Miestäni ei kyllä kiloni tunnu vaivaavan, olin tosin samassa painossa jo kun tapasimme. Ei kyllä painosta huomauttelu ole koskaan korrektia.

Vierailija
156/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, voisiko liikakilot ottaa puheeksi vaimon kanssa. Jotkut naiset varmasti suuttuvat kiloista huomauttamista, vaikka painonpudotus olisi tosi tärkeää.  Kilothan tulevat monelle vaivihkaa ja lopulta ylipainoa on kymmeniä kiloja, jolloin laihdutus on jo iso homma. Eli laihduttaa pitäisi, mutta miten viestiä siitä vaimolle ilman että vaimo suuttuu ja ilmapiiri kotona huononee. 

Vierailija
157/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä ylipainojutuissa on aina yksi piirre. Normaalipainoisen on aina saatava sanoa lihavalle, että olet lihava. En tiedä ketään lihavaa, joka ei asiaa itsekin tiedostaisi. Jos huomauttelu tai suorastaan ilkeily saa toisen laihduttamaan, niin pysyvätkö kilot pois, jos on laihduttanut puolison vuoksi?

Sen motivaation ja päätöksen pitää lähteä itsestä ja omasta halusta. Ei siitä, että puolison halut ja tunteet riippuvat toisen kiloista, ja jättämisen pelossa ryhdytään kaikenmaailman kitukuureille, jotka on tuomittu epäonnistumaan.

Mutta ap:lle sen verran, että ei ne vaimon kilot hetkessä ole tulleet, niin eivät ne hetkessä lähdekään.

Vierailija
158/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet kutistuvat pesussa. Se on ainoa oikea syy. Ja jos eivät ole pestyjä, niin käyttämättömyyttään kutistuvat. Ainoa oikea selitys.

En ole läski, mutta minun vaatteeni ovat kyllä kutistuneet pesussa ja/tai kuivauksessa (kuivaava pesukone), ei kovin maata mullistava asia. Jos tänään paita on ok mutta huomenna pesun jälkeen kittana, niin tuskin se on tekosyy.

Tämän surkean trollin kommentoimisen voisitte kyllä jo lopettaa 😑 aina tätä samaa p#skaa samalta naiselta (ap).

Vierailija
159/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilun aloittaminen huonossa kunnossa ei ole helppoa.Parhaiten kumppani tukisi lupaamalla hoitaa vuoden ajan ihan kaikki kotihommat jotta toinen vois keskittyä 100% kuntoilu-ja hyvinvointiprojektiin.

Vierailija
160/194 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme homma, naiset aina valittaa täällä ettei mies puhu tunteistaan ja nyt kun haluaa kertoa että nainen on aivan liian lihava, niin ei pitäisikään kertoa tunteistaan? Erikoista. Pitää kai vaan valehdella naiselle. Ai niin valehdella ei saa. Mitä tahansa tekee, niin se on aina väärin.

Onko se sinusta tunteista puhumista, jos sanoo vaimolleen, että oletpa läski? 😂 Kuka tahansa olisi varmaan ikionnellinen noin tunteellisesta puolisosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi