Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruoansulatus ollut sekasin jo 2kk.Muita..?

04.06.2006 |

Oon nyt 29rv:lla ja vatsa on ollut ihan ripulilla jo 2kk ajan. Vessassa saa juosta 3-5 kertaa päivässä. Tuntuu ettei oikein uskalla kohta ees lähtee ovesta ulos kun pitäs olla wc:n lähettyvillä koko ajan. Muutenkin on sellanen käymistila mahassa jatkuvasti, heti syömisen jälkeen alkaa sen sellanenkin myllerrys ja pörinä mahassa että alta pois! Tosi epämiellyttävä olo koko ajan....ja vähän niinku huono olokin. Onks muilla odottajilla samanlaista vai onkohan tää jotain muuta...? Esikoisen odotusaika meni ilman tällasia vaivoja.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö onko suvussasi jollain Crohnin tautia tai Colitis Ulserosaa eli haavaista paksunsuolentulehdusta? Ne ovat molemmat kroonisia suolistotulehduksia. Joillain tauti voi alkaa tai pahentua raskauden aikana. Voisiko sinulla olla sellainen? (Toki se voi olla vaikka tautia ei suvussa olisikaan, kuten mullakin on).

Kestoripuli ei ole normaali olotila. Sinuna ottaisin asiasta yhteyttä lääkäriin ja pyytäisin lähetteen ainakin verikokeisiin, missä katsoisivat mm. tulehdusarvot. Voisit pyytää myös lähetteen gastroenterologille eli suolisto-ongelmiin erikoistuneelle sisätautilääkärille. (Mulla on ollut Crohnin tauti 15 vuotta).

Lisätietoja taudeista löydät crohn ja colitis ry:n nettisivuilta.

http://www.crohnjacolitis.fi

Vierailija
2/3 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pistää ainakin mahan sekaisin joillakin. Muta ajattele, että mielummin ehkä noin päin kuin ummetus. Säästyt ainakin peräpukamilta.

Itselläni vatsa toimii normaalistikin sen 3-5 kertaa päivässä. Jos toimii vaan kerran, niin tuntuu että on ummetusta. Nyt loppuajasta on ruennut menemään ripulille.

Tytteli-83 rv 38+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kahdessa ekassa raskaudessa ollut vatsassa niin vauhtia, et en tosiaan ole uskaltanut mennä minnekään missä ei vessa ole lähettyvillä. Mutta ei nyt sentään millään vesiripulilla ole ollut, mutta hyvinkin löysällä. Tää johti mm. siihen ettei painoa tullut raskauden aikana kuin sellaisen 8 kg. Rautalääke mulla autto hiukan tilannetta, koska kovetti ehkä millin verran. Sillon en voinut kuvitella syöväni esim. Krauterbluesaftia, joka laittoi suoleen lisävauhtia. Ja mulla tulee aina huolo olo, sillon kun on vatsa vauhdikkaassa kunnossa.

Nyt kolmannella kerralla ei ole tuota vaivaa, mitä nyt ehkä pikku hiljaa on alkamassa vauhdittua. Peräpukamat onkin tulleet kaveriksi.

Mutta käy nyt kuitenkin lääkärillä varmistamassa, ettei ole mitään suolistotautia. Paljon mahdollista kuitenkin, että johtuu raskaudesta..

Blues kera pikkukolmosen 24+3