En hae mt ongelmiini apua koska haluan lentoemännäksi
Harmittaa, että en pysty saamaan kunnon hoitoa psykiatrin kautta, koska tällöin unelmatyöni jää tosiaankin unelmaksi. Lentoemännillähän ei saa olla yhtäkään mt diagnoosia. Tuollaiset määräykset on mielestäni typeriä, eikö se olisi fiksuinta että ihminen hakee apua ja hoitaa itsensä kuntoon, kuin se että välttelee diagnoosia ja hoitoa viimeiseen asti? Noh, minä aion ainakin käydä taisteluni yksin koska tämä on yksi niistä harvoista unelmista josta en suostu luopumaan.
Kommentit (10)
Kyllä siellä on ihan tavallisia ihmisiä töissä. Vuosia kestäneitä uria. Välillä syövät masislääkkeitä, jos sairaus sattuu kohdalle ja lopettavat tervehdyttyään. Tavallinen sairaus sekin. Ei masis ole pysyvä sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä on ihan tavallisia ihmisiä töissä. Vuosia kestäneitä uria. Välillä syövät masislääkkeitä, jos sairaus sattuu kohdalle ja lopettavat tervehdyttyään. Tavallinen sairaus sekin. Ei masis ole pysyvä sairaus.
Ei olekaan.
Mutta merkintä potilastiedoissa on. Ja se onkin homman ydin.
Mt-diagnoosit voi rajoittaa elämää. Siksi kannattaa miettiä haluaako mennä jonnekin josta jää tietoja ja diagnooseja itsestä. Niitä pääsee sitten kaikki lääkäritkin lukemaan Kannasta, yksityisasioita. Aina voidaan sen kautta tulkita sinua myöhemmin että jaa kappas mt-ongelmia.
Mt-diagnooseilla voi olla merkitystä tietyille aloille hakemisessa, jos haluaa adoptoida tulevaisuudessa jne... Kyllä ei avun haku aina kannata.
Vierailija kirjoitti:
Mt-diagnoosit voi rajoittaa elämää. Siksi kannattaa miettiä haluaako mennä jonnekin josta jää tietoja ja diagnooseja itsestä. Niitä pääsee sitten kaikki lääkäritkin lukemaan Kannasta, yksityisasioita. Aina voidaan sen kautta tulkita sinua myöhemmin että jaa kappas mt-ongelmia.
Mt-diagnooseilla voi olla merkitystä tietyille aloille hakemisessa, jos haluaa adoptoida tulevaisuudessa jne... Kyllä ei avun haku aina kannata.
Tämä on todella outoa. Pedoille annetaan huostaanotettuja lapsia ja lastenkodeissa töissä myös näitä.
Mutta kuitenkin hoidettu masis on joku ongelma... Todella väärin. Hulluimmathan ne asioita piilottelee, eikä heitä diagnosoida.
Ihmiset ivat tyhmiä, minkä muun johtopäätöksen tästä voisi tehdä...
Kaikkien noiden asioiden takia en halua sitä diagnoosia. Nyttenkin jo kohdellaan kun mitäkin mielipuolta kun potilastiedoissa näkyy että olen käynyt psykologilla. Menin lääkärille iho-ongelman vuoksi ja hän sivuuttaa koko syyn miksi tulin vastaanotolle ja sysää jotain mt lomakkeita syliin täytettäväksi. Turhauttaa kun minua ei voida enää ottaa tosissaan koska olen hakenut apua mielenterveydellisiin ongelmiini.
Puhuin tästä psykologinikin kanssa ja hän kovasti vaan väitti vastaan että ei pidä paikkaansa eikä estä mitään. Kun tulin seuraavalle käynnille listan kanssa jossa oli kaikki asiat mitä diagnoosi voi estää (lähteiden kera), pudisteli hän vaan päätään ja oli kovin ”ihmeissään”. Tällaisista asioista täytyisi puhua rehellisesti potilaille, koska nämä ovat oikeasti todellisia ongelmia eikä mitään ”pikkujuttuja”.
Ap
Itse laittaisin tässä asiassa etusijalle lentoturvallisuuden enkä kenenkään mt-potilaan unelma-ammattia. Mt-ongelmat nyt vaan ovat riski.
Ehkä se olisi aika lievä diagnoosi, eli ei mitään elämää suurempaa. Joillakin voi olla esimerkiksi ahdistushäiriö yms. Jos ei käytä alkoholia, oire voi lievittyä hieman, koska alkoholi pitää yllä joillakin ongelmia tai traumoja enemmän. On muitakin tapoja kuin alkoholi jos haluaa kokea tunteita tai taajuuksia. Jokaisella unelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien noiden asioiden takia en halua sitä diagnoosia. Nyttenkin jo kohdellaan kun mitäkin mielipuolta kun potilastiedoissa näkyy että olen käynyt psykologilla. Menin lääkärille iho-ongelman vuoksi ja hän sivuuttaa koko syyn miksi tulin vastaanotolle ja sysää jotain mt lomakkeita syliin täytettäväksi. Turhauttaa kun minua ei voida enää ottaa tosissaan koska olen hakenut apua mielenterveydellisiin ongelmiini.
Puhuin tästä psykologinikin kanssa ja hän kovasti vaan väitti vastaan että ei pidä paikkaansa eikä estä mitään. Kun tulin seuraavalle käynnille listan kanssa jossa oli kaikki asiat mitä diagnoosi voi estää (lähteiden kera), pudisteli hän vaan päätään ja oli kovin ihmeissään. Tällaisista asioista täytyisi puhua rehellisesti potilaille, koska nämä ovat oikeasti todellisia ongelmia eikä mitään pikkujuttuja.
Ap
Totta kai kannattaa jättää diagnoosi saamatta ja mt-sairaus hoitamatta, paheneva ongelma tuskin haittaa itseäsi saati ketään muuta. Ja kun se tulee tarpeeksi pahaksi, niin sittenhän sit viedään pakkohoitoon.
T: Vanhempani kuulee ääniä ja häiriköi siksi naapureita.
Höpöhöpö, itsellä oli mielialääkitys masennukseen ja emoluvat tuli :)
Hae apua, se kannattaa.