Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Geenitutkijat pudottivat suomalaiset nyt virallisesti eurooppalaisten joukossa

Vierailija
15.11.2019 |

Kyynel nousee kun sanotaan että venäläisetkin on geneettisesti suomalaisia eurooppalaisempia.
https://yle.fi/uutiset/3-11067172

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutinen oli tosi kiinnostava, harmi ettei siitä keskustelu onnistu täällä perjantaina

Vierailija
62/68 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jutun, ja siinä sanotaan, että Itä-Suomesta löytyy tyypillisiä eurooppalaisten viljelijäkansojen geenejä varhaisemusta näytteistä enimmäkseen idästä. Lännestä taas enemmän metsästäjä-keräilijäkantaa. Epäeurooppalaisuudesta ei puhuta mitään. Unkarista ja Virosta ei puhuta mitään.

Onko tämä jokin vitsi, tai testi, lukeeko juttua kukaan.

Koska venäläiset on mainittu (keskustelunaloituksessa, ei jutussa) epäilen loppuunpalanutta palkkatrollia. Loppuunpalanutta, sillä jutussa ei ole mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei sitten tainnut lukea artikkelia ollenkaan. Kommenteista päätellen ei moni muukaan. 

Epäilen että AP taisi lukea kanssa tutkimusraportin joka oli linkattu linkatun uutisen lähteeksi. Tosin vastaavia tutkimuksia on tehty aiemminkin kuten tämä https://www.uusisuomi.fi/uutiset/geenitutkijat-yllattyivat-eurooppa-on-…

Vierailija
64/68 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi, mutta mua on luultu monesti itäeurooppalaiseksi / Balkanin alueelta kotoisin olevaksi. Olen täysin suomalainen vieläpä nen- päätteisellä sukunimellä :D Mun ulkonäkö kuulemma viittaa tuohon suuntaan :D

Venäläisen sotavangin jälkeläinen?

Vierailija
65/68 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, Minä kun pelkäsin että me oltaisi oltu niiden ryöstelystä ja raiskailusta tunnettujen viikinkien perillisiä. Kumma että niitäkin ihannoidaan varsinkin oikeistolaisissa piireissä?

Vierailija
66/68 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

me ollaan samassa joukossa kuin unkari, viro. Itse olen ylpeä siitä että me ollaan samassa veneessä kuin virolaiset.

Ei olla. 

Meillä on kielisukulaisuus, ei geneettistä sukulaisuutta. Joku roti nyt näihin vääristelyihin.

se on jännä miten suomea puhuvat haluaa korostaa ettei he kuulu ugrilaiseen mongolirotuun. Uskomatonta rasismia.  Korkeista poskipäistä jo näkee mikä rotu vallitsee suomessa

Suomalaisilla ei ole erityisen korkeita poskipäitä eurooppalaisessa mittakaavassa eikä niin minkäänlaisia mongolialaisiin verrattuna.

Geenitestien ja haploryhmätutkimusten mukaan suomalaisilla ja muilla koillis-eurooppalaisilla kansoilla esiintyy miehillä erästä tiettyä haploryhmää, jota esiintyy myös Mongoliassa, Pohjois-Siperiassa ja Kaukoidässä. Haploryhmän muuttoliike on paljon Tsingis-kaania vanhempi. Sen osuus ei ole mitenkään massiivinen. That's it. Mongoloidit harhasi ovat hyvn hataralla pohjalla. 

Vierailija
67/68 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä iso pää, perunanenä ja lyhyenläntä, vankka, olemus viittaa vahvasti Mongoliaan.

No lyhyenläntiä suomalaisista ei saa kyllä tekemälläkään, saamelaiset poislukien. Suomi tunnettiin keskiajallakin jättiläisten maana. Tietyt ryhmät, esim. kainuulaiset ovat olleet perinteisesti erityisen pitkiä.

Vierailija
68/68 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä mä sitten olen?

Suku tullut sata vuotta sitten Ruotsista ja Saksasta. 

Samanlainen ma.tu kuin mä :/

Suku tuli joskus jostain tanskan/saksan rajaseudulta. Parisataa vuotta sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme