Mies löi kun jäin kiinni salasuhteesta
En tiedä miksi kirjoitan tämän tänne, varmaan että voin purkaa asian johonkin koska kavereille en voi tästä puhua. Olen siis 21- vuotias ja mieheni 22- vuotias. Olemme olleet yli 3 vuotta yhdessä, mutta ajauduin salasuhteeseen työkaverini kanssa, koska mies ei enää viehättänyt samalla tavalla ja olin muuttunut hänelle itsestäänselvyydeksi. Tiedän, että se ei oikeuta tekemään näin, mutta en jotenkin ole pystynyt eroamaan. No kävi sitten niin, että mieheni tuli kotiin monta tuntia aikaisemmin kuin piti ja yllätti meidät rysänpäältä.. Poikaystäväni hyökkäsi sitten raivonvallassa tämän työkaverini kimppuun, ja alkoi hakata häntä silmittömästi, ja kun yritin mennä väliin löi hän minua suoraan naamaan ja alkoi kuristamaan. Tällä välin tämä työkaverini juoksi karkuun, milloin poikkis säntäsi hänen peräänsä ja sain paettua paikalta. Nyt mieheni on laittanut minulle viestiä, miten on rikkonut kaikki tavarat mitä on ostanut minulle, ja sanonut että on vuorokausi aikaa hakea kamani ennen kuin hajottaa ne. Mitä minun pitäisi tehdä, ihan hirveä tilanne. Pelkään että poikaystäväni satuttaa minua.
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet rikosilmoituksen väkivaltaisesta miehestä, koska pettäminen on iljettävää, mutta MIKÄÄN ei oikeuta väkivaltaan.
Haet omaisuutesi pois parin luotettavan veljesi tai miespuolisen kaverin kanssa.
Pettäminen on henkistä väkivaltaa joten tasan ovat.
Ulin teoria ontuu. Voit toki esittää sen poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vain kuristi? Oot vielä hengissä ja hyvin voit. Pettäminen on murha. Luoja tietää millaisen liskoaivoreaktion minä saisin jos olisin suhteessa ja saisin tuollee ympärikorvia.
Oon sillee oikeudentajuinen.
Miksei ihmiset kommunikoi?
Liskoaivoreaktio ei tarkoita samaa kuin oikeudentunto. Ellet kykene kestämään pettymyksiä, älä hemmetissä ala suhteeseen kenenkään kanssa.
Jos joku pettää niin onhan se kova kolaus, mutta ei oikeuta ryhtymään elukaksi. Silloin tehdään päätelmät suhteen tilasta ja joko jaetaan lusikat tai jatketaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vain kuristi? Oot vielä hengissä ja hyvin voit. Pettäminen on murha. Luoja tietää millaisen liskoaivoreaktion minä saisin jos olisin suhteessa ja saisin tuollee ympärikorvia.
Rikoslaki tuntee pahoinpitelyn ja murhan, mutta minkäänlaista parisuhteessa pettäminen -nimikettä siellä ei ole.
Jos naiset murhaisivat petolliset miehet, planeetalla ei monta miestä olisi.
Ketään ei voi pakottaa rakastamaan ja kun rakkaus loppuu, se loppuu. Ja silloin annetaan toisen mennä eikä lyödä eikä tapeta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verbaalisesti lahjattomat turvautuu nyrkkiin, usein.
Ja ap:n kaltaiset ihmiset tarttuvat toiseen kulliin.
Noin puolet ihmisistä tarttuu toiseen kulliin/pilluun. Väkivaltaiset id.iootit pysykööt siis poissa suhteista.
/40
Outoa, että puolustelet pettämistä. Ehkä se on sun selviytymiskeino. Ja kun laitat tuollaisen väitteen, että puolet pettää, niin siihen pitää olla joku faktalinkki mukana.
Voitko näyttää missä kohtaa puolustelen pettämistä? Minä tuomitsen väkivallan. Fakta on se että suuri osa ihmisistä tulee joskus petetyksi. Jos sitä ei kestä turvautumatta väkivaltaan, on parempi pysytellä sinkkuna.
Väestörekisterikeskuksesta löytyy tilastoja. En jaksa etsiä. Olisio ollut 40% miehistä jotka on joskus ollut uskoton, naisista melkein sama määrä.
/40
Sulla on niin outoja juttuja, että olet tosiaan ansainnut, että sinua on petetty. 40% ei ole mitenkään edes puolia.
Niinpä. Nyt on palstalla muodissa hakatun naisen syyllistäminen ja miehen ihannointi. Ihan kuin oltaisiin aikakoneella matkattu taaksepäin.
Ps. Sanoin noin puolet. Minulle 40% on noin puolet.
/40
Iskun saanut pettäjä. No väkivalta väärin, mutta jokainen voi mokata joskus. Shokki oli varmaan kova ja ei toiminut harkiten.
Niinpä. Väkivaltaisilla ihmisillä on aina selitykset valmiina tekosilleen. Ne eivät kuitenkaan tee teoista yhtään sen hyväksytympiä.
/40
Pettäjillä aina selitykset tekosilleen, mutta ei ne tee pettämisestä hyväksyttävää. Henkistä pahoinpitelyä.
Mitä se sitten kenellekin on. Jotkut antavat pettämisen anteeksi, jopa useamman kerran. Eli ei se kaikkien mielestä ole mikään suuri vääryys. Väkivalta taas on rikos. Ei siitä nyt päästä mihinkään.
/40
Saatko mielihyvää siitä, että joku muukin tulee petetyksi kuten sinulle on käynyt?
Tuomitsen aina väkivallan, mutta viesteistäsi välittyy tälläinen tunnelma.Okei. Voitko tarkentaa mistä kommentistani tuli moinen tunnelma? Älä peilaa omia tuntemuksiasi minuun.
/40
Siitä, että pauhaat väkivallan vääryydestä. Pettämistä et tuomitse. Tässä on kyse kahdesta asiasta. Kumpikin väärin.
En tiedä mitä tuntemuksia minun ajattelet peilailevan.
Niitä, että minä nauttisin siitä kun joku muu tulee petetyksi. Minulle ei tulisi moinen mieleenkään, sinulle sen sijaan tuli. Se on siis sinun tuntemuksesi.
Pettäminen on väärin. Väkivalta on väärin. Mutta vain toinen näistä on rikos.
/40
Sinun tuntemuksesi on se, että väität jonkun ihannoivan väkivaltaa jos hän ymmärtää syyn sen taustalla. Se ei tarkoita, että hyväksyisi.
Ei pidä paikkaansa, älä laita sanoja suuhuni. Suuri osa kommenteista ihannoi väkivaltaa, pitää sitä oikeutettuna. Sai mitä ansaitsi, harmi kun ei ollut asetta ja niin edespäin.
/40
Yhdessäkään kommentissa ei taideta sanoa ihannoivansa väkivaltaa. Se on sinun tuntemus.
Itse kommentoin, että suurella todennäköisyydellä tilanteesta johtunut hetkellinen mielenhäiriö. Olen myös sanonut, että en hyväksy väkivaltaa. Kuitenkin olen sitä mieltä, että pettäminen yhtä väärin vähintään. Itse kyllä mieluummin saisin iskun päähän kuin tulisin petetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku tosiaan sitä mieltä, että ensin joku pettää ja joutuu kiinni housut kintuissa yhteisestä kodista.
Sitten kun toinen, ymmärrettävästi, suuttuu niin päälle vielä rikosilmoitus.
Väkivalta ei ole oikein, mutta jotain tilannetajua ja oman osuuden tunnustamista kyllä nyt kehiin.
Aika härskiä, kuka tuossa tilanteessa pysyy viilipyttymäisen tyynenä?
No, se, joka ei enää pätkääkään välitä mitä kumppani touhuaa.
Ja siltikin se suututtaisi.Suuttua saa ja se on todella ymmärrettävää tässä tilanteessa, mutta väkivalta ja kostolla uhkailu on ehdottomasti väärin.
Tämä. Tiettyjen, jotain kehitysvaiheita skipanneiden ihmisten on vaikeaa erottaa tunteita teoista. Jokainen ihminen raivostuu joskus, kaikki eivät kuitenkaan käytä väkivaltaa. Suurin osa pystyy kontrolloimaan käytöstään.
/40
Käytöksen kontrollointia on myös se ettei petä.
Ei aina. Jotkut pettävät koska pitävät siitä. He etsimällä etsivät seuraa, ja jäätyään kiinni he toistavat tekoaan. Ei ole siis kyse mistään impulssikontrollin puutteesta, vaan toimintatavasta ja mieltymyksistä.
/40
Eli sinä olet se pettäjä itse. Sinulla on nuo mieltymykset ja toimintatavat. Nyt ymmärrän miksi olet kirjoittanut nämä kaikki oudot kommentit.
Et sitten muuta keksinyt. :D Ei, en ole pettänyt, enkä petä.
Ymmärrän, että väkivaltaa ihannoivien ihmisten mielestä on "outoa", kun kaikki eivät puolustakaan hakkaajaa ja haluavat hänelle asiaankuuluvan rangaistuksen.
/40
Outoa on myös hyväksyä pettäminen. No onneksi olet kokenut sen. Sinä ansaitset sen.
Huomaa kyllä, että osa kommentoijista tosiaan on aivan sekaisin päästään. En ikinä toivoisi petetyksi tulemista kellekään. En edes sinulle, kuka oletkaan.
Mutta voitko nyt vihdoin kertoa missä kohtaa olen hyväksynyt pettämisen? Tämä on kolmas kerta kun kysyn, mutta vastausta ei vaan kuulu. :D
/40
Kuulut näköjään niihin ihmisiin jotka puhuu ensin toiseen tyyliin ja jos ei saa tarpeeksi suurta laumaa selkänsä taakse aloittaa jeesustelun suuntaansa muutellen.
Kummasti pettäminen tuntui sinulle olevan mitätön juttu tämän käytöksensä kontrollin menettäneen miehen kohdalla.
Taas ihan ihme settiä. Huoh. Voitko kertoa missä vaiheessa olen muuttanut suuntaa?
Pettäminen ei ole mitätön juttu. Se on kurja teko ja aiheuttaa paljon mielipahaa. Se ei kuitenkaan ole rikos, toisin kuin väkivalta. Väkivaltarikollinen ansaitsee rangaistuksensa vaikka olisi miten tullut petetyksi.
Jos kaikki petetyksi tulleet turvautuisivat väkivaltaan, maailmassa tuskin olisi enää liikakansoitusongelmaa. Mutta terve aikuinen ihminen harrastaa impulssikontrollia.
/40
Aloin itse miettimään mitä tekisin, jos kävelisin omaan makuuhuoneeseeni ja yllättäisin miehen toisen naisen kanssa.
Haluaisin kuvitella, että lähtisin vain asunnosta pihalle, mutta. En usko, että minä suostuisin omasta asunnostani poistumaan ja jättämään kaksi ällötystä keskenään sinne. Naiselle en raivostuisi jos olisi tuntematon, mutta tuttu nainen saisi kyllä lennon rappukäytävään tasan niissä vaatteita mitä päällä oli kun huoneeseen kävelin. Ja voisin kuvitella käyväni käsiksi mieheen, tilanne olisi sen verran järkyttävä.
Silti en väkivaltaa tue ja toivon etten itse sellaiseen ikinä alentuisi. Ymmärrän kuitenkin apn tarinan miestä, ymmärtää varmaan aika moni vaikka ei väkivaltaa tue. Ihmiset tekevät virheitä.
Ja vielä lopuksi, älkää menkö tappeluihin väliin. Jompikumpi riitapukareista helposti lyö väliintulijaa jo senkin takia, että eivät tiedä kuka heihin koskee ja adrenaliinin takia ovat taistelu-mielentilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikoslaki tuntee pahoinpitelyn ja murhan, mutta minkäänlaista parisuhteessa pettäminen -nimikettä siellä ei ole.
Ketään ei voi pakottaa rakastamaan ja kun rakkaus loppuu, se loppuu. Ja silloin annetaan toisen mennä eikä lyödä eikä tapeta ketään.
Ja lopetetaan suhde ENNEN kuin hypätään toisen kanssa sänkyyn.
Miehet tekee ihan liian ison numeron tästä samalla kun sallivat täysin saman ja pahemmankin käytöksen itselleen. Voisiko nämä kaksinaismoralistit operoida jotenkin, että järki astuisi mantelitumakkeen eteen?
Kukaan ei omista toista ihmistä. Parempi nyt vain sisäistää se, ulipersujonnet.
Älä hae yksin tavaroita tai edes kaksin, ehkä vanhemmat auttavat tärkeämpien hakemisessa ja jätä suurin osa tavaroista sinne jotka saat helposti korvattua uusilla. Ero parempi. Vaikka pettäminen voi aiheuttaa järkytystä ja ahdistusta miehelle, niin tuollainen hakkaaminen ei ole ok missään nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet rikosilmoituksen väkivaltaisesta miehestä, koska pettäminen on iljettävää, mutta MIKÄÄN ei oikeuta väkivaltaan.
Haet omaisuutesi pois parin luotettavan veljesi tai miespuolisen kaverin kanssa.
Pettäminen on henkistä väkivaltaa joten tasan ovat.
Ulin teoria ontuu. Voit toki esittää sen poliisille.
Vanha koulukiusaaja vauhdissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku tosiaan sitä mieltä, että ensin joku pettää ja joutuu kiinni housut kintuissa yhteisestä kodista.
Väkivalta ei ole oikein, mutta jotain tilannetajua ja oman osuuden tunnustamista kyllä nyt kehiin.
Ja siltikin se suututtaisi.Suuttua saa ja se on todella ymmärrettävää tässä tilanteessa, mutta väkivalta ja kostolla uhkailu on ehdottomasti väärin.
Tämä. Tiettyjen, jotain kehitysvaiheita skipanneiden ihmisten on vaikeaa erottaa tunteita teoista. Jokainen ihminen raivostuu joskus, kaikki eivät kuitenkaan käytä väkivaltaa. Suurin osa pystyy kontrolloimaan käytöstään.
/40
Ei aina. Jotkut pettävät koska pitävät siitä. He etsimällä etsivät seuraa, ja jäätyään kiinni he toistavat tekoaan. Ei ole siis kyse mistään impulssikontrollin puutteesta, vaan toimintatavasta ja mieltymyksistä.
/40
Eli sinä olet se pettäjä itse. Sinulla on nuo mieltymykset ja toimintatavat. Nyt ymmärrän miksi olet kirjoittanut nämä kaikki oudot kommentit.
Ymmärrän, että väkivaltaa ihannoivien ihmisten mielestä on "outoa", kun kaikki eivät puolustakaan hakkaajaa ja haluavat hänelle asiaankuuluvan rangaistuksen.
/40
Outoa on myös hyväksyä pettäminen. No onneksi olet kokenut sen. Sinä ansaitset sen.
Huomaa kyllä, että osa kommentoijista tosiaan on aivan sekaisin päästään. En ikinä toivoisi petetyksi tulemista kellekään. En edes sinulle, kuka oletkaan.
Mutta voitko nyt vihdoin kertoa missä kohtaa olen hyväksynyt pettämisen? Tämä on kolmas kerta kun kysyn, mutta vastausta ei vaan kuulu. :D
/40
Kuulut näköjään niihin ihmisiin jotka puhuu ensin toiseen tyyliin ja jos ei saa tarpeeksi suurta laumaa selkänsä taakse aloittaa jeesustelun suuntaansa muutellen.
Kummasti pettäminen tuntui sinulle olevan mitätön juttu tämän käytöksensä kontrollin menettäneen miehen kohdalla.Taas ihan ihme settiä. Huoh. Voitko kertoa missä vaiheessa olen muuttanut suuntaa?
Pettäminen ei ole mitätön juttu. Se on kurja teko ja aiheuttaa paljon mielipahaa. Se ei kuitenkaan ole rikos, toisin kuin väkivalta. Väkivaltarikollinen ansaitsee rangaistuksensa vaikka olisi miten tullut petetyksi.
Jos kaikki petetyksi tulleet turvautuisivat väkivaltaan, maailmassa tuskin olisi enää liikakansoitusongelmaa. Mutta terve aikuinen ihminen harrastaa impulssikontrollia.
/40
Raamattu kuitenkin käyttää sanaa AVIORIKOS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liskoaivoreaktio ei tarkoita samaa kuin oikeudentunto. Ellet kykene kestämään pettymyksiä, älä hemmetissä ala suhteeseen kenenkään kanssa.
Jos joku pettää niin onhan se kova kolaus, mutta ei oikeuta ryhtymään elukaksi. Silloin tehdään päätelmät suhteen tilasta ja joko jaetaan lusikat tai jatketaan yhdessä.
Ellet kykene olemaan pettämättä älä ryhdy suhteeseen. Suhteeseen ei kuulu väkivalta eikä pettäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä petetä. Älä tee huorin.
Teet rikosilmoituksen, käyt lääkärissä, pyydät poliisin apua tavaroiden noutamiseen. Jos mies on todellisuudessa rikkonut tavaroitasi, niin joutuu korvausvelvolliseksi ja on tärkeää että kuvaat kaikki rikotut tavarat. Pettäminen ei ole rikos, väkivalta ja toisen omaisuuden tuhoaminen on. Muista myös välittömästi irtisanoa osaltasi vuokrasopimus.
Näin jatkoa ajatellen kannattaa miettiä onko pettäminen järkevää, mutta onneksi pääsit nyt kuitenkin väkivaltaisesta hullusta eroon.
Teillä ei selvästikään mennyt hyvin.
Miehen ei tarvitse jäädä yhteen pettäjän kanssa eikä sun kuristajan kanssa. Olitte ns. haitallisia toisillenne ja suhde ois jossain vaiheessa muuttunut toisenlaiseksi, ehkä vielä kammottavammaksi.
Jatkossa varmaan tiedät ettei pettäminen kannata, rehellisesti irti suhteesta vain ennen kuin aloittaa uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/40
/40
/40
/40
Kummasti pettäminen tuntui sinulle olevan mitätön juttu tämän käytöksensä kontrollin menettäneen miehen kohdalla.Taas ihan ihme settiä. Huoh. Voitko kertoa missä vaiheessa olen muuttanut suuntaa?
/40
Eli ei petä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lopetetaan suhde ENNEN kuin hypätään toisen kanssa sänkyyn.
Onko suhde enää olemassa jos joku kiinnostaa enemmän kuin kumppani? Vaikutat ihmiseltä, joka ei kuuntele eikä tajua, vaikka sulle moneen kertaan sanotaan.. Vahvasti defensiivinen ja heikkoitsetuntoinen kunnia_murhaaja.
On miehen kunnia heikoissa kantimissa...
Jos mun pitäis valita petetyksi tulemisen tai turpaan saamisen väliltä, niin ottaisin paljon mielummin jälkimmäisen. Tiedän, että joku muu voisi toki valita toisin.
Tämä siis ketään puolustelematta, sillä molemmat teot ovat kovin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Miehet tekee ihan liian ison numeron tästä samalla kun sallivat täysin saman ja pahemmankin käytöksen itselleen. Voisiko nämä kaksinaismoralistit operoida jotenkin, että järki astuisi mantelitumakkeen eteen?
Kukaan ei omista toista ihmistä. Parempi nyt vain sisäistää se, ulipersujonnet.
Komea yleistys. Ja kyllä suhteessa saa odottaa uskollisuutta vaikka ei toista omista.
Ei pidä paikkaansa, älä laita sanoja suuhuni. Suuri osa kommenteista ihannoi väkivaltaa, pitää sitä oikeutettuna. Sai mitä ansaitsi, harmi kun ei ollut asetta ja niin edespäin.
/40