Mikä mainos on saanut sinut tietoisesti päättämään olla ostamatta tuotetta?
Mulla viimeisin on tuo Arla-mainos, jossa lihava, kaulaton pihtipolvinen tyttö soittaa soittimia ja isä kokkaa samaan aikaan.
Ei koskaan Arlan ruokakermaa... Tuli kuvotus koko tuotemerkkiin.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
"Minun Sonera". Kuinka viestintäalan firmassa ei osata suomen kieltä?
Tuo on muuten muuttunut jo ainakin 10 vuotta sitten. Enää ei tarvitse sitä ns. tuplapossessiivia, eli siis "Minun Sonerani" vaan riittää "Sonerani" ja nykyään myös "Minun Sonera". Tämä on ollut jo aiemmin enemmän näkyvissä muissa muodoissa, kuten "meidän isällä" eikä aina "meidän isällämme".
Tuotemerkeillehän tuo on ihan hyvä juttu, sillä Sonera saa olla siinä ihan normi nimellään ilman lisäpäätteitä.
Se laainalainalainalaina-rallatus. Ihan niinkuin olisi jotenkin kevyt asia velkaannuttaa itsensä pikavipeillä. Uudemmassa mainoksessa piirros muuttuu hienosti animaatioksi, olen miettinyt sen pointtia. Oliko se jonkun tutun serkun kummin veljen tilaisuus tehdä joku opinnäytetyö vai mikä on pointti?
Trivago, DNA ja se joku miesten boostiainemainos. Toisaalta, mä olen nainen, niin en mä sitä edes tarvitse. Mutta jos deitti mainitsisi käyttäväntä sitä, niin ehkä poistuisin paikalta.
Uusin kaalimadon pätkämainos - radiokanava vaihtuu välittömästi viideksi minuutiksi kun se hanurinäppäily alkaa. Mainos on jaettu muiden mainosten väliin viideksi pätkäksi.
Atrian tuotteita!
Joskus 70-80 -luvulla Atrian tutteita mainosti joku kuukasvoinen täti jolla oli otsatukka, "maistuis varmaan sullekin".
Ei vi**u ikinä.
Tutti Frutti -karkit meni samantein boikottiin kun tuli se järkyttävä ASMR-mainos missä muija rapisteli ja kuiskutteli bussissa ja piti aivan järkyttäviä suuääniä.
Jämähdin yks ilta katsomaan vanhoja mainoksia youtubelta. Vielä 90-luvulla mainostettiin suomalaisia tuotteita, oli suomalaisia mainoksia. Nyt on melkein pelkästään ylikansallisten yhtiöiden mainoksia, joskus tuntuu että joku Unilever on ostanut jonkun ohjelman kaiken mainosajan, ja työntää sieltä jokaisen tuoresektorinsa mainokset meidän kiusaksi.
Tena-mainokset ja erilaiset lääkemainokset. Erityisesti ripulilääkemainos, jossa oli tanssiva kakkapökäle.
Mikä se on se joku voi/margariini/levitemainos, jossa se mies murisee pervosti joku viis kertaa sen mainoksen aikana? "Muista nauttia! MMMmmhhhhh!!" Siis hyi v*ttu tulee kylmiä väreitä. Siis ihan komea mies siinä mut tosi allö ja limanen fiilis tulee siitä.