Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yliopisto-opintoja pitäisi nopeuttaa, koska työtä ei kuitenkaan löydy?

1918 is back
15.11.2019 |

Yleisesti hyväksyttävämpää on olla trendikahviloissa päivänsä lojuva humanistiopiskelija (eli tuleva työtön) kuin työtön.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanistithan työllistyy tällä hetkellä paremmin kuin insinöörit.

Vierailija
2/14 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytyy töitä. Älä turhaan uikuta siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kuvitella että ilman työkokemusta saa samntien oman alan työtä. Kyllä se oma tie on raivattava pohjalta ei valmistumisen jälkeen mihin tahansa töihin. Valmistumisen vetkuttelu pahentaa asiaa, ei auta siihen. 

Itse olen nyt hyvässä päällikkötyössä, mutta aloitin projektisihteerinä työkkärin tukirahalla vaikka olen valmistunut valtsikasta. Jos en olisi mennyt kakkaduuniin niin olisin vieläkin vailla ensimmäistä kunnon työpaikkaa. 

Vierailija
4/14 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oon ollut 20v teollisuudessa. opinnot maistuisi. mutta en tiedä miten näin 38v iässä jaksan olla yliopistossa 4v, ja erikoistua mahdollisesti 2v sen jälkeen. ja samalla käydä töissä. ja aikaa pitäis olla perheelle kanssa. Mun mielestä ois kova jos ton sais niinku nopeemmin kahlattua läpi.

Vierailija
5/14 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että oman alan suht varma työpaikka olisi paras houkutin nopeaan valmistumiseen.

En ymmärrä esim sitä, että opettajille ei ole töitä. Joka paikassa itketään, että koulujen ryhmäkoot on liian suuria. No palkatkaa meitä opettajia! Joka luokassa tarvittaisiin nykyisin oikeasti 2-3 opettajaa, koska integraatio, erilaiset oppijat, Suomi toisena kielenä-oppijat, jne. Yksi opettaja yksin ei vaan enää hanskaa tilannetta.

Vierailija
6/14 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postissa vakinaisten palkat:

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/843fb957-b0ba-477e-953e-7da943b408d3

Postinkantajat ja -lajittelijat 3377 eur/kk

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16121225/postilajittelijan-palkka-2947-…

Postin lajittelukeskuksessa työskentelevä, lajittelukonetta ja käsin lähetyksiä käyttävät tienaavat tällä hetkellä PAU-ammattiliiton palkkataulukon mukaista 2947,93 €/kk suuruista palkkaa.

Vierailija
7/14 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että oman alan suht varma työpaikka olisi paras houkutin nopeaan valmistumiseen.

En ymmärrä esim sitä, että opettajille ei ole töitä. Joka paikassa itketään, että koulujen ryhmäkoot on liian suuria. No palkatkaa meitä opettajia! Joka luokassa tarvittaisiin nykyisin oikeasti 2-3 opettajaa, koska integraatio, erilaiset oppijat, Suomi toisena kielenä-oppijat, jne. Yksi opettaja yksin ei vaan enää hanskaa tilannetta.

Kyllä opettajille (kuten monille muillekin osaajille) on useimmiten töitä. Ne työpaikat eivät vain ole siellä mistä hakijat niitä hakevat. Esim. pienemmillä paikkakunnilla on nykyään kovastikin pulaa korkeammin koulutetuista koska he hakeutuvat mielummin isoihin kaupunkeihin ja kasvukeskuksiin.

Opettajat hakevat usein töitä niistä opiskelupaikkakunniltaan ja siitä läheltä joten siellä on kova kilpailu.

Vierailija
8/14 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1918 oli töitä, mutta tekijät halusi rellestää ennen muuttoa Neukkulaan Stalinin ta pettaviksi.

Vierailija
9/14 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä opettajille (kuten monille muillekin osaajille) on useimmiten töitä. Ne työpaikat eivät vain ole siellä mistä hakijat niitä hakevat. Esim. pienemmillä paikkakunnilla on nykyään kovastikin pulaa korkeammin koulutetuista koska he hakeutuvat mielummin isoihin kaupunkeihin ja kasvukeskuksiin.

Opettajat hakevat usein töitä niistä opiskelupaikkakunniltaan ja siitä läheltä joten siellä on kova kilpailu.

Olen syntynyt ja kasvanut opiskelupaikkakunnallani. Perheelläni on täällä kaikki: suku, ystävät, turvaverkko, koti, mökki. En todellakaan muuta kotoani pois.

Vierailija
10/14 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meinaat, että jos opinnot saa suoritettua viidessä vuodessa, niin työllistyminen on jotenkin vaikeampaa ja/tai hitaampaa, kuin jos niihin menee kymmenen vuotta? Hyvä logiikka...

Ja sitä paitsi, "työtä ei kuitenkaan löydy" tuntuu hieman karrikoivalta. Minulle on ainakin löytynyt. Olen kuullut muistakin vastaavista.

Vierailija
11/14 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen luullut tätä palstaa luettuani, että käsienheiluttelumaisterit revitään yliopistosta työelämään. Ja jos ei reivitä, hyvätuloinen elättäjä löytyy helposti, kun ollaan niin sivistyneitä ja säkenöivää seuraa. Olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Vierailija
12/14 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1918 oli töitä, mutta tekijät halusi rellestää ennen muuttoa Neukkulaan Stalinin ta pettaviksi.

Aika ontuvaa. Suurin osa yliopisto-opiskelijoista ja tutkinnon suorittaneista oli valkoisten puolella 1918.

Vierailija
13/14 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis meinaat, että jos opinnot saa suoritettua viidessä vuodessa, niin työllistyminen on jotenkin vaikeampaa ja/tai hitaampaa, kuin jos niihin menee kymmenen vuotta? Hyvä logiikka...

Ja sitä paitsi, "työtä ei kuitenkaan löydy" tuntuu hieman karrikoivalta. Minulle on ainakin löytynyt. Olen kuullut muistakin vastaavista.

Se kymmenen vuotta opiskellut on tehnyt töitä. Putkitutkinnon tehnyt maisteri ilman relevanttia työkokemusta pääsee kahvinkeittäjäksi. 

Vierailija
14/14 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä omana opiskeluaikana en ole nähnyt yhtäkään toimea, joka oikeasti nopeuttaisi opintoja. Sen sijaan kurssit on kerran vuodessa ja jo viikon sairastamisella tulee liikaa poissaoloja, jonka jälkeen vittumaisimmat luennoitsijat toteavat, että tervetuloa ensi vuonna uudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi