Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä nämä 10v yliopistossa nysväävät tekevät oikein?

Vierailija
15.11.2019 |

Onko näillä tyyliin vaan jotain 10h viikko vai ovatko oikeasti niin surkeita, että uusinnan kautta voittoon ja kurssit on 3 kertaa uusinnassa ja kerran vuodessa voi tenttiä vai mikä?

Kommentit (173)

Vierailija
161/173 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Kandia ensin 4v, koska työt ja opiskelijaelämä

- Kandi tutkielmaa vaille valmis, sitten syntyivät kaksoset

- 1,5v kotona lasten kanssa, tein kandin loppuun ja maisteria yhden kurssin

- Lapset päiväkotiin osa-aikaista viikkoa, palasin töihin ja 1,5v päästä gradua vaille valmis

- Sitten töissä kokopäiväisenä taas, graduun motivaatio nollassa

- Nyt opintovapaata vuosi, teen gradun kevääksi

Yht. 9v

Ihan mielenkiinnosta, millaista palkkaa saat työtäsi ilman maisterintutkintoa?

Vierailija
162/173 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näillä tyyliin vaan jotain 10h viikko vai ovatko oikeasti niin surkeita, että uusinnan kautta voittoon ja kurssit on 3 kertaa uusinnassa ja kerran vuodessa voi tenttiä vai mikä?

Mulla ei ollut tuo, päinvastoin kurssit menivät erinomaisesti. Vaan se, että en osannut päättää, mitä oikein opiskelisin, kun kaikki kiinnosti, ja sitten tulikin opiskeltua "vähän kaikkea". Suunnilleen kahden tutkinnon verran opintoja, saihan siinä aikaa kulumaan kivasti. Lopulta kun olin päättänyt pääaineen, oli gradun kanssa sama ongelma, aihe vain venyi ja paisui. Olin myös osa-aikatöissä opintojen ohessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/173 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
164/173 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla roikkui dippa, kun tein viimeiset 3v töitä. Valmistumisen jälkeen toki palkka nousi harjoittelijapalkasta jonkun verran, mutta harjoittelijanakin tienasin enemmäin kuin suomalaiset keskimäärin. Opiskellessa opinnot meinasivat jäädä monesti kesken, kun oma ala on muutoinkin sellainen, että tutkintojen perään ei kysellä vaan ainoa asia, millä on väliä on (yleensä koulujen ulkopuolelelta hankittu) osaaminen. Ei hävetä yhtään, vaikka kuinka milloin miltäkin taholta yritetään sheimata. Töitä ehdin kyllä tehdä ihan tarpeeksi valmistumisen jälkeenkin, vaikka opinnot venyivät.

Vierailija
165/173 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Kandia ensin 4v, koska työt ja opiskelijaelämä

- Kandi tutkielmaa vaille valmis, sitten syntyivät kaksoset

- 1,5v kotona lasten kanssa, tein kandin loppuun ja maisteria yhden kurssin

- Lapset päiväkotiin osa-aikaista viikkoa, palasin töihin ja 1,5v päästä gradua vaille valmis

- Sitten töissä kokopäiväisenä taas, graduun motivaatio nollassa

- Nyt opintovapaata vuosi, teen gradun kevääksi

Yht. 9v

Ihan mielenkiinnosta, millaista palkkaa saat työtäsi ilman maisterintutkintoa?

Itse olen maisterivaiheen opiskelijana työssä ja saan aivan samaa palkkaa kuin jo valmistuneetkin. Erona on se, että en saa vakinaista virkaa ennen valmistumista. Olen kuitenkin viran päällä eli hetki kun valmistun, saan viran. Alallani on todettu laittomaksi maksaa eri palkkaa samasta työstä.

Vierailija
166/173 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te kaikki Helsingin yliopistossa opiskelevat tiedätte, että ensi kesänä kaikki yli 10 v. vanhat opinnot haihtuvat savuna ilmaan?

Vierailija
167/173 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel... Olen tuplaikiopiskelija. Pääsin aluksi toiselle alalle ja vasta toisella kerralla tavoitealalleni jolle oli erittäin hankala päästä. Opintojeni loppuvaiheessa hain varmuuden vuoksi toiselle alalle jolle oli myös haastava päästä ihan vaan varmistaakseni etten jää tyhjän päälle kun 2008 työpaikat olivat tiukassa. En ole sieltä tehnyt kuin pari pistettä opintoja kun työelämä alkoi onneksi vetämään. Ehkä joskus voisin kyseisiä opintoja tehdä, jos viitsisin hakea opinto-oikeuttani takaisin.

Summa summarum: Nautin siis yhteiskunnan resurssien tuhlaamisesta. Pitäisikö ripotella tuhkaa päälle? Vai sääliä teitä, joille yksikin opiskelupaikka on elämän saavutus. Toisaalta olen ollut osaltani kohottamassa kahden alan työllisyys- ja palkkatilannetta.

Vierailija
168/173 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan töissä olen ollut koko ajan. Gradua olen "tehnyt" viimeiset 4 vuotta. Sitä ennen olen tehnyt kursseja hieman normaalia harvempaan tahtiin ja ollut pari lukukautta kokonaan poissaolevana. Kun yliopisto on 100 kilometrin päässä ja joillakin kursseilla on ollut läsnäolopakko ja ryhmätöitä, on vähän pitänyt sovitella töiden kanssa. 

Vierailija
169/173 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
170/173 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin opiskelijaksi v 2011. Nyt on suoritettuna 242/300op. Tällä välillä olen ollut vajaan kaksi vuotta opintovapaalla ja samalla hoitanut lapsia kotona, muuten kokopäivätöissä. Saanut 3 lasta ja rakentanut talon, nämä ajat olen ollut poissaolevana. Kandiksi valmistuin viime kesänä kun sain viimeiset tutkintorakenteen muutoksen jälkeen uutena tulleet pakolliset kurssit suoritettua. Gradua kirjoittelen rauhalliseen tahtiin ja siinä ohessa muutamia sivuaineopintokursseja. Tavoitteena valmistua viimeistään 2021, eli se kymppi tulisi täyteen.

Vierailija
171/173 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin opiskelijaksi v 2011. Nyt on suoritettuna 242/300op. Tällä välillä olen ollut vajaan kaksi vuotta opintovapaalla ja samalla hoitanut lapsia kotona, muuten kokopäivätöissä. Saanut 3 lasta ja rakentanut talon, nämä ajat olen ollut poissaolevana. Kandiksi valmistuin viime kesänä kun sain viimeiset tutkintorakenteen muutoksen jälkeen uutena tulleet pakolliset kurssit suoritettua. Gradua kirjoittelen rauhalliseen tahtiin ja siinä ohessa muutamia sivuaineopintokursseja. Tavoitteena valmistua viimeistään 2021, eli se kymppi tulisi täyteen.

Mullaista palkkaa olet saanut ilman papereita?

Vierailija
172/173 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
173/173 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up