20 000 tilillä, mitä tekisin?
Kommentit (50)
Liian vähän, että sais muuta kuin ehkä auton (käytettynä) ja liian paljo tuhlattavaksi. Aika vaikee, jos ois enemmän niin sijoittaminen, yrittäminen etc vois olla mahollista, mutta 20.000 ei oikein riitä ku sisustamiseen. Teetä keittiö/kylppäriremontti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa köyhemmille. Se poikii varmasti pitkäksi aikaa hyvää mieltä, kun valitset saajat oikein.
En mitenkään ilmaiseksi ole rahoja saanut vaan ihan työtä tekemällä ja säästämällä. Nyt meni yksi kuvio sivu suun johon olin summan varannut ja pitäisi keksiä jotain järkevää käyttöä tälle rahalle.
Niin varmaan. Jos oot noin fiksu että tienasit ja säästit noi rahat ihan *itte*, niin varmaan keksit helposti toisen suunnitelmankin, senkin huijaaja
Käy töissä. Älä tuhlaa. Ja kas, tilillä on vuodessa 20 000 e. Kokeiltu on. Onnistuu keskipalkalla.
Ootas... Sä olit tää? :
->synny keskiluokkaiseen perheeseen
->saa vanhemmilta keskiluokkainen kasvatus, rahaa ja tilaa (esim. oma huone) opiskella
->ole keskiluokkainen lapsi
->edisty keskiluokkaiseksi nuoreksi
->mene yliopistoon jonkun vitun kalliin valmennuskurssin kautta
->naureskele korkeakoulussa tyhmille köyhäkavereillesi, koska he eivät olleet tarpeeksi fiksuja ollakseen yhtä rikkaita kuin sinä
->valmistu opiskelemasi alan töihin
->PROFITValitettavasti täysin väärin arvattu
Tuskinpa oli, isin pikku prinssi
Vierailija kirjoitti:
Samaa ongelmaa pyörittelen, tosin tätä omalla työllä säästettyä "ylimääräistä" on nyt lähes 50 k. BN, Svea ja Insta maksavat 0,75-1 %:n korkoa. Olen tyytynyt pääosin siihen ja pitänyt osakkeet alle 10 tonnissa. Näin jatkan, kunnes löydän jonkun järkevän kohteen tai pörssissä tapahtuu kunnon tasokorjaus.
Juuri tämä, osa rahasta on myytyjä osakkeita ja lopetettu rahasto. Eipä kannata niissä kymppiä enempää pitää näillä laskuilla. Nyt piti ostaa myyntiä varten isompi juttu joka meni ohi suun niin jotain pitäisi keksiä. Monenmoista toimintaa harrastusmielessä olen kokeillut, mutta nyt ei oikein mikään ota tulta alleen. Onko vika yleisessä tilanteessa eli tyyntä ennen myrskyä vai missä vitsi piilee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa köyhemmille. Se poikii varmasti pitkäksi aikaa hyvää mieltä, kun valitset saajat oikein.
En mitenkään ilmaiseksi ole rahoja saanut vaan ihan työtä tekemällä ja säästämällä. Nyt meni yksi kuvio sivu suun johon olin summan varannut ja pitäisi keksiä jotain järkevää käyttöä tälle rahalle.
Niin varmaan. Jos oot noin fiksu että tienasit ja säästit noi rahat ihan *itte*, niin varmaan keksit helposti toisen suunnitelmankin, senkin huijaaja
Käy töissä. Älä tuhlaa. Ja kas, tilillä on vuodessa 20 000 e. Kokeiltu on. Onnistuu keskipalkalla.
Ootas... Sä olit tää? :
->saa vanhemmilta keskiluokkainen kasvatus, rahaa ja tilaa (esim. oma huone) opiskella
->naureskele korkeakoulussa tyhmille köyhäkavereillesi, koska he eivät olleet tarpeeksi fiksuja ollakseen yhtä rikkaita kuin sinä
->PROFITValitettavasti täysin väärin arvattu
Tuskinpa oli, isin pikku prinssi
No prinssiä ei naisesta kyllä saa millään :)
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän, että sais muuta kuin ehkä auton (käytettynä) ja liian paljo tuhlattavaksi. Aika vaikee, jos ois enemmän niin sijoittaminen, yrittäminen etc vois olla mahollista, mutta 20.000 ei oikein riitä ku sisustamiseen. Teetä keittiö/kylppäriremontti?
Ei tarvetta tämän summan käytöllä omaan asumiseen eikä autoiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tilillä 70000 euroa. Ajattelin käyttää osan talon remontoimiseen ja sisustuksen uusimiseen.
Minulla ei ole remontin tarvetta eikä kiinnostusta. Haluan vinkkejä, miten saisin rahaa lisättyä tilillä makuuttamisen sijaan.
Remontoimalla saa lisättyä rahaa, kun asunnon arvo kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tilillä 70000 euroa. Ajattelin käyttää osan talon remontoimiseen ja sisustuksen uusimiseen.
Minulla ei ole remontin tarvetta eikä kiinnostusta. Haluan vinkkejä, miten saisin rahaa lisättyä tilillä makuuttamisen sijaan.
Remontoimalla saa lisättyä rahaa, kun asunnon arvo kasvaa.
Asuntoni myyntiarvolla ei ole merkitystä, kun ei ole myynnissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootas... Sä olit tää? :
->PROFIT-Elin lapsuuteni pienituloisen yh-äidin kanssa. Hän teki kahta työtä elättääkseen meidät lapset.
- Oma huone minulla oli. Rahaa sain 10 mk/kk eli onnettoman vähän verrattuna keskiluokkaisiin lapsiin.
- Opiskelin ahkerasti koulussa, enkä tarvinnut valmennuskursseja päästäkseni korkeakouluun. Lopetin sen kuitenkin kesken ja hankin opistotasoisen koulutuksen.
- Valmistuin 90-luvun laman aikaan työttömäksi. Pätkätöiden ja töiden perässä muuton jälkeen löysin perusduunin, jossa olen tienannut alle keskiarvon, mutta säästeliäällä elämäntyylillä olen saanut säästöön rahaa yli 70 000 euroa. t. eri
En edes lukenut vastaustasi koska en kysynyt sulta mitään. Tilastolliset outliers on aina olemassa ja ilmeisesti kuulut niihin sit. Mutta valitettavasti luokka- ja tulotaso yleisesti ottaen periytyy sukupolvelta toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskipalkka on jossain 3000€ nurkilla.
Suurin osa suomalaisista tiensa bruttona alle tämän.
Kuinkahan keskipalkasta vuodessa säästetään 20 000€