Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortti vai elämä yksin kolmen lapsen kanssa?

Umpikujassa
14.11.2019 |

Siinäpä se kysymys pähkinänkuoressa..

Tilanne on se, että olemme molemmat miehen kanssa 30+ ikäisiä, on koira ja kaksi lasta 7v ja 5v. Muutimme kuukausi sitten erilleen, jotta saisimme huonoksi menneen suhteemme elvytettyä. Huomasin viikko sitten olevani ehkäisystä huolimatta raskaana..

Alkuun olin asiasta järkyttynyt, mutta parissa tunnissa olo muuttui jo onnelliseksi ja odottavaksi. Mies sen sijaan on ollut kokoajan sitä mieltä, ettei jaksa kolmatta lasta, ajoitus on väärä ja haluaisi että raskaus keskeytetään. Ensi viikolla olisi varhaisultra, mutta en tiedä mitä teen. Mieheltä on tullut ihan uhkailuja, että riistän kahdelta lapseltamme isän jos pidän tämän lapsen ym lapsellista. Suhde mieheen tuskin tulee jatkumaan, mutta miten pärjää kolmen lapsen kanssa yksin?? Rahallisesti varmasti on tiukkaa, mutta jaksamista mietin enemmän.. On vakityö, oma koti ym puitteet kunnossa. Yksinäisyys pelottaa ja se, että olen lopun ikäni yksin koska lapsia on niin monta..

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää abortti ajatuksia. Onhan myös adoptio mahdollisuus.

Suomessa kyllä pärjää taloudellisesti,kun tuet ovat hyviä. Konkreettista tukea saa,kun tukiverkko on kunnossa. Sinulla on ikäkin puolellasi,et ole teini-äiti. 

Itse olen katunut,kun annoin mieheni päättää meidän lapsiluvun. Itse olisin halunnut kolmannen lapsen,hän ei. Olen yli 50v. ja todella katkera edelleen. Olisi pitänyt lähteä liitosta rohkeasti ja pistää omat haaveet ja tarpeet etusijalle.

Toivon sydämestäni,että teet päätöksen itse ja miettien sitä,että myöhemmin se raskaus ei välttämättä enää onnistukaan. Katkeruudessa on todella raskasta elää.

Huonoon liittoon ei kannata jämähtää.

Vierailija
42/52 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pillerit eivät pettäneet, kumi kyllä. Ja kuten sanottu, muutimme erilleen jotta saisimme suhteen pelastettua. Emme ole eronneet. Ja jos meistä jompikumpi on eron kannalla joskus ollut niin minä.

Ap

Meillä käytetty kumia ehkäisynä yli 10v eikä ole koskaan ehkäisy pettänyt.

Ja minä tunnen vielä erinomaisemman perheen, joka ei käyttänyt vuosikymmeniin mitään ehkäisyä, ja siltikään ei lapsia tullut.

-Ohis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta nimeä sinulle tulee mieleen johon saat kolme lasta hoitoon tai tulee apuu kun ihan oikeasti väsyt tai kaipaa ihan vaan sitä omaa aikaa?

Vierailija
44/52 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätös on sinun. Lapsien määrä ei ole ratkaisevaa, voithan tavata miehen jolla myös on niitä ennestään. Mietinnän paikka tietysti ja jos lapsen isä on vastahakoinen niin siltä taholta ei varmasti ole jatkossakaan odotettavissa mitään hyvää joten sen varaan et voi laskea.

Ei välttämättä. Tunnen perheen jossa isä samoin kiristi ja uhkaili. Olivat myös juuri eronneet (miehen pettämisen takia). No nainen piti lapsen (3. sekin, kaikki lapset pienillä ikäerolla) ja nykyään ovat suht väleissä ja isäkin tapaa säännöllisesti kaikkia lapsiaan, jopa kuulemma on katunut aborttivaateitaan.

Itse pitäisin. Lapset on kuitenkin rikkaus ja elämä kantaa lopulta.

Vierailija
45/52 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää abortti ajatuksia. Onhan myös adoptio mahdollisuus.

Suomessa kyllä pärjää taloudellisesti,kun tuet ovat hyviä. Konkreettista tukea saa,kun tukiverkko on kunnossa. Sinulla on ikäkin puolellasi,et ole teini-äiti. 

Itse olen katunut,kun annoin mieheni päättää meidän lapsiluvun. Itse olisin halunnut kolmannen lapsen,hän ei. Olen yli 50v. ja todella katkera edelleen. Olisi pitänyt lähteä liitosta rohkeasti ja pistää omat haaveet ja tarpeet etusijalle.

Toivon sydämestäni,että teet päätöksen itse ja miettien sitä,että myöhemmin se raskaus ei välttämättä enää onnistukaan. Katkeruudessa on todella raskasta elää.

Huonoon liittoon ei kannata jämähtää.

Et ole tainut koskaan joutua tukienpiiriin? Meillä on ketään hyödymättömien pienten tukien viidakko.

Vierailija
46/52 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä teitä abortin vastustajia. Ap. N mies voi hylätä uuden vauvan takia jo olemassa olevat lapset, voi olla että vauvalla on koliikki, ap ei jaksa yksin hoitaa. Voi tulla elatusriitoja, tapaamisriitoja yms, voi olla ettei ap pysty kaikkia lapsia elättämään. Pahimmassa tapauksessa voi ap. n mies tappaa itsensä kun ei halua kolmatta lasta. Kyllä nämä seikat puoltavat aborttia.

Ja mä en tajua, missä vaiheessa ihmisistä on tullut näin kyynisiä ja tunteettomia?

Vierailija
47/52 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä teitä abortin vastustajia. Ap. N mies voi hylätä uuden vauvan takia jo olemassa olevat lapset, voi olla että vauvalla on koliikki, ap ei jaksa yksin hoitaa. Voi tulla elatusriitoja, tapaamisriitoja yms, voi olla ettei ap pysty kaikkia lapsia elättämään. Pahimmassa tapauksessa voi ap. n mies tappaa itsensä kun ei halua kolmatta lasta. Kyllä nämä seikat puoltavat aborttia.

Ja mä en tajua, missä vaiheessa ihmisistä on tullut näin kyynisiä ja tunteettomia?

Realismi on aina ollut negatiivistä.

Vierailija
48/52 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsäänssit siihen, että tällainen mies hylkää lapsensa tuli tätä kolmatta tai ei on aika fifty-sixty. Siihen ei kannata ratkaisujaan perustaa.

T Elämänkokemus

Vierailija
49/52 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto ei ole velaton, mutta kuten sanoin työpaikka on vakituinen ja sellaisella alalla, että työttömyys on käytännössä mahdoton ellen itse ole työkyvytön. Kaikkea ei myöskään elämässä voi ennustaa, vaikka tottakai puntaroin tätä asiaa monelta kantilta.

Itse en ole koskaan lapsiani katunut. En usko että katuisin kolmattakaan jos toinen vanhempi olisi eri asenteella.

Hyvä teille, joilla ehkäisy ei ole koskaan pettänyt. En olisi uskonut, että se olisi omallakaan kohdalla mahdollista. Näin kuitenkin kävi ja raskaana olen.

Kerrottakoon, että abortti ei ole koskaan ollut minulle vaihtoehto muuta kuin ääritapauksissa (sikiön vakavat poikkeavuudet, raiskaus ym)

Nyt kun tällainen tilanne niin asia kuitenkin on mietinnässä. Joillekin asiat voi olla itsestäänselviä, minulle ei ole selvää keskeytänkö vai pidänkö ja siksi alunperin kysyin ihmisten kokemuksia asiasta ja kolmesta lapsesta.

Vierailija
50/52 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhempien on hyvä kuulla jotta

A tietävät millainen sika poikansa on

B voivat ilmaista tukensa lastenlasten ja tulevan vauvan hoitoon

Vierailija
51/52 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä asia ei kuulu miehesi vanhemmille. En tajua miksi joku väittää muuta.. Lapsellista. Toivotan voimia päätöksentekoon.

Vierailija
52/52 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin isoäiti niin haluaisin tietää ja tarjoaisin tukea lapsen hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi