Mistä huomaa sen, jos joku ihminen on keskivertoa älykkäämpi?
Listataan tähän vaihteeksi näitä tunnusmerkkejä?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Älykkäillä välähtää nopeasti.
Ei kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Osaa ulkoa kaikki maakuntalaulut.
Ehkä hyödyllisin taito, minkä ihminen voi oppia. Not.
Miksi minä en voisi olla älykäs ihminen :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkäillä välähtää nopeasti.
Ei kaikilla.
Kuten tyhmillä 😂
Jos puhuu tai kommentoi bb aiheisia juttuja/juttuihin niin ei ainakaan kovin älykäs voi olla. Mun mielestä jos tietää salaliittoteorioista ja matrixista jotain niin silloin ei voi olla kovin tyhmä jamppa.
Älykäs tajuaa sellaista monimutkaista asiaa, mitä tyhmempi ei tajua näin yksinkertaisesti. Mutta se, että täällä on väitetty, että älykkäitä ovat nopeapuheiset, suustaan taitavat ym ei kyllä mistään mensatyyppisestä älystä kerro lainkaan. Esimerkiksi monet matemaattis-teknisesti lahjakkaat miehet vaikuttavat suorastaan tyhmiltä, hitailta ja ovat kuin ö aapisen kulmassa, silti huippulahjakkaita. Tämän aikanaan hr-tehtävissä niin nähnyt.
Teen päivittäin töitä keskivertoa älykkäämpien ihmisten kanssa. Huomattavasti älykkäämpien. Eikä niitä kyllä tunnistaisi älyköiksi mistään muusta kuin siitä, että tietää.
En ole älykäs millään saralla. Rumakin olen.
Vierailija kirjoitti:
Suhtautuu asioihin rauhallisesti ja tasapainoisesti, koska itsevarmana kykeenee hallitsemaan tilanteita myös oman mukavuusalueen ulkopuolelta.
Eihän älykäs ihminen ole välttämättä itsevarma.
Vierailija kirjoitti:
Teen päivittäin töitä keskivertoa älykkäämpien ihmisten kanssa. Huomattavasti älykkäämpien. Eikä niitä kyllä tunnistaisi älyköiksi mistään muusta kuin siitä, että tietää.
Tämä. Ihmiset aina kuvittelee, että äly on havaittavissa jostain ulkoisista merkeistä (koulutus, katse, tapa puhua, ulkonäkö jne.) vaikka ei se yleensä ole. Useimmiten ehkä jopa niin, että se outoja puhuva hampuusi on se huippuälykkö eikä se silmälaseja käyttävä, siisti ja kunnollinentunnollinen unelmavävy/miniä. Kumpikaan olemisen tapa ei puolla taikka sulje pois älykkyyttä.
matemaattis-teknisesti lahjakkaat kirjoitti:
Älykäs tajuaa sellaista monimutkaista asiaa, mitä tyhmempi ei tajua näin yksinkertaisesti. Mutta se, että täällä on väitetty, että älykkäitä ovat nopeapuheiset, suustaan taitavat ym ei kyllä mistään mensatyyppisestä älystä kerro lainkaan. Esimerkiksi monet matemaattis-teknisesti lahjakkaat miehet vaikuttavat suorastaan tyhmiltä, hitailta ja ovat kuin ö aapisen kulmassa, silti huippulahjakkaita. Tämän aikanaan hr-tehtävissä niin nähnyt.
Tämä on se terävin kärki, jotka on enemmän tai vähemmän aspergereita. Neurotyypilliset ei näille pärjää, mutta toisaalta aspergereilla voi olla pahojakin sosiaalisia ongelmia/kömpelyyksiä. Ihanne olisi varmaan olla niin älykäs, ettei ole ihan asperger, vaan osaa tulla toimeen myös ihmisten kanssa ja selviää arjen askareista.
matemaattis-teknisesti lahjakkaat kirjoitti:
Juuri näin. Lisäksi ne nopeapuheiset ja suustaan taitavat saattavat olla kirjallisessa ulosannissa keskinkertaisia tai jopa huonoja. Että kirjoitetussa tekstissä se verbaalinen taitavuus ei välity lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhtautuu asioihin rauhallisesti ja tasapainoisesti, koska itsevarmana kykeenee hallitsemaan tilanteita myös oman mukavuusalueen ulkopuolelta.
Ei niin. Voi enemmänkin olla tietoinen omasta alttiudesta virheille esim. päättelyssä saati kaikesta mitä ei tiedä eikä havaitse. Raamatussa sanotaan jotenkin niin, ettei pidä luottaa mihinkään omaansa. Juuri eilen mietin, että sama juttu tuomitsemisen kanssa. Jos näköni on puutteellinen ja erotan epämääräisen mäykyn joka on oikeasti ihminen ja kivenkovaa väittäisin hänen näyttävän "möykyltä", vaikka se on ainostaan mitä MINÄ näen huonolla näöllä, eikä todellisuus.
älykäs ja uskova
Kurko kirjoitti:
Ei hoe koko ajan itsestään selvyyksiä.
Vaimo aina suuttuu, kun vinoilen itsestään selvyyksien hokijoille. Yleensä lisään sellaisen kommentin perään: "ja kauas on pitkä matka."
Huomaatko että olet itse juuri sellainen itsestään selvyyksien hokija. Itse olen huomannut ettei älykkäillä tuntemillani ihmisillä ole hokemia lainkaan. Toki on mahdollista että jollain älykkäällä on joku hokema, mutta pidä harvinaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Voi enemmänkin olla tietoinen omasta alttiudesta virheille esim. päättelyssä saati kaikesta mitä ei tiedä eikä havaitse. Raamatussa sanotaan jotenkin niin, ettei pidä luottaa mihinkään omaansa. Juuri eilen mietin, että sama juttu tuomitsemisen kanssa. Jos näköni on puutteellinen ja erotan epämääräisen mäykyn joka on oikeasti ihminen ja kivenkovaa väittäisin hänen näyttävän "möykyltä", vaikka se on ainostaan mitä MINÄ näen huonolla näöllä, eikä todellisuus.
älykäs ja uskova
Miten sinusta on tullut uskova? Onko omat vanhempasi lapsena opettaneet uskon? Oletko perehtynyt puolueettomasti muihin käsityksiin?
Miten älykkyytesi on mitattu ja todettu?
Pidätkö ateisteja kategorisesti tyhmempinä kuin uskovia?
Mulla on kaksi Mensan virallisen testin mukaan älykästä kaveria, naisia kumpikin. Heitä yhdistää ainakin nokkela huumorintaju. Ei siis mitään kuluneita vitsejä, vaan sellaista tilannehuumoria omasta päästä. Eli osaavat sanoa hyvin nopeasti jotain hauskaa siinä tilanteessa, kun tilanne on päällä. Tosin vain silloin kun ovat sillä tuulella. Ovat nimittäin myös taipuvaisia masentelemaan. Yliajattelevat ja analysoivat koko ajan asioita ja se johtaa usein masentelemaan. Yliajattelevat ihan automaatiolla. Ovat myös verbaalisesti lahjakkaita. Toinen on myös tosi nopea laskemaan päässä sellaista arkimatikkaa, johon itse tarvin puhelimen laskimen. Tuon kaverin seurassa vastauksen saa nopeammin ajattelemalla ääneen kuin laskemalla puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottamus Jumalaan tekee tämän- ja avaa mahdollisuuksia keskittyä niihin tilanteisiin -> uutta tietoa kertyy.
uskovainen ja älykäs
Lähes aina ateisti ja uskonnoton, ei sovi älykkääseen maailmankuvaan uskoa satuolentoihin. Kyky ajatella omilla aivoilla ja vastustaa valtavirran ajatuksia, kun ne eivät ole loogisia tai fiksuja.
Pitkä ja suonikas kulli --> älykäs
AV:n wannabee älyköt vauhdissa 😂