Miten ja mitä syötte,te hoikat tai normaalipainoiset?
Kommentit (72)
Aamulla kotona puuroa ja mustikoita ja jotain hedelmää ja kahvia. Työpäivinä työpaikkaruokalan lounaalla syön jotain niistä vaihtoehdoista mitä on tarjolla. En ota yleensä jälkiruokaa. Illalla sit kotona jotain päivällistä perheen kanssa ja iltapalaksi leipää ja jätskiä tai karkkia, kun lapset nukkumassa. Joskus iltapäivällä töissä kahvin kanssa joku on tuonut jotain keksiä, karkkia, pullaa tms., niin otan jos on sellasta josta tykkään.
Syön siis aivan normaalia ruokaa, oleellista on varmaan se määrä.
Olen mielestäni normaalipainoinen nainen 169/56 ja ikää 38.
Kaksi ateriaa päivässä ja pieni iltapala.
Klo 7-8 herään, espresso, hieman sokeria makeuttamaan
- aamiainen (1. ateria) n. klo 10 (joudun tekemään normaalisti klo 11-15 töitä), keitto tai friteerattuja vihanneksia, pastaa, tomaattikastiketta, kalaa, mustekalaa tms. pienehkö annos, makea jälkiruoka
- klo 15-16 joskus pieni välipala, tietää, että illallinen on myöhään (rapuvoileipä tms. herkku, aina pieni)
- klo 18-23 illallinen (2. ateria saatamme syödä hyvin monesti myöhäänkin, riippuu vaimosta), aina hieman raskaampi, paistia, pihviä, kalaa lisukkeineen, pastaa, kuppi espressoa, viiniä, grappaa silloin tällöin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee päivittäin.
Tänään esimerkiksi:
Aamupala: banaani
Lounas: Iso annos lasagnea (juustoton) & pala kääretorttua ja 5 keksiä
Välipala: 2 riisipiirakkaa, 2 suklaapatukkaa
Päivällinen: Paimenen piirasta (linsseistä) & salaattia
Iltapala: persimon160cm/48kg
Laihaläskeys on ilmeisen yleistä noilla eväillä.
Hoikka saatan olla, mutta eiköhän rasvan määrä kropassani ole ihan normaalilla tasolla korkeintaan, kun työni on fyysistä ja lisäksi juoksen pitkää matkaa (4-8 lenkkiä viikossa, kaikkea 6-22 kilometrin väliltä). Ja syön kyllä toisinaan paremminkin (vähemmän herkkuja), mutta tuo nyt vain oli tuon päivän syömiset.
Minä syön periaatteessa ihan sitä mitä mieleni tekee ja niin usein kun huvittaa. Tilanne ei ole kuitenkaan riistäytytynyt käsistä, joten perusruokavalioni on varmasti terveellinen ja lisäksi liikun suht paljon. Olen ollut aina hoikka, mutta nyt vammautumisen myötä olen joutunut pitämään lähes vuoden taukoa liikunnasta, joten paina on tullut 5 kg, mutta ei kuitenkaan sen enempää.
Syön todella isoja annoskokoja ja tässä on esimerkki eilisistä ruokailuista:
Aamupala: Neljä viipaletta ruisleipää, päällä majoneesia, savutofua ja avomaankurkkua, 3 kuppia kahvia
Päivällinen: Falafel-salaatti, kaksi palaa miehen pitsasta (mies ei jaksanut kaikkea) sekä iso tuoppi olutta. Kotimatkalle mukaan jäätelö.
Iltapala: Uusia perunoita, paistettuja katkarapuja sekä aiolia. Juomaksi pari lasia valkoviiniä.
Alkoholia ei mene normaalisti noin paljoa, mutta olen nyt kesälomalla.
minä syön mitä vaan ja milloin vaan. liikuntaa pitää olla n 100 km päivässä. niin saa syödä suklaata vaikka sata levyä päivässä.
kyllä ihmiset ovat pöllöjä kiusaavat itseään nälällä. ei ihme että ovat niin hermostuneita töissä. kaupassa. kotona. missä vaan.
onko teillä lihaksia ollenkaan.
sukkahousuissa olevat miehet ajelevat kalliilla pyörällä. mutta kunto ei riitä edes isomman mäen nousua. istualtaan vaan pitää nousta seisomaan.
lähden mielelläni 100 km pyörälenkille. tavallisella mummon pyörällä. kuka muu lähtee.
kyllä moni kuntosalilla käyvä jää toiseksi.
Aamulla kahvi ja kaksi karjalanpiirakkaa voilla juustolla ja kurkulla.
Lounas perunamuusia ja kalapuikkoja 6kpl + kastike ja salaatti
Iltapäivällä omena
Illalliseksi lasagnea iso annos ja karkkia.
Yöpalaksi banaani ja omena plus munakas juustolla.
176/58. Niillä mitoilla menty jo kauan ja syön kunnolla.
Pätkäpaasto ja vhh, 2-3 ruokailukertaa päivässä.
En ole vielä syönyt muutakuin n.100 g siklaata ja juonut 3 kuppia kahvia kaurmaidolla.
Vierailija kirjoitti:
Tänään?
Aamulla aurinkosalaatti ja vähän raejuustoa.
Päivällä mikrokeitto ja iso lautasellinen lämpimiä vihanneksia + salaattia.
Illalla loput raejuustopurkista ja persimon.Lisäksi juon monta litraa kahvia, joka välissä.
Mitat 167/63.
Et ole hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Up, lisää näitä! T. 83kg 168cm
Sun pitää laihduttaa. Hanki nutrilettia.
Pihviä, salaattia, pastaa tai perunaa
Puuroo, munia, kanaa ( naturel ) , nautaa, kalaa, riisiä paljon, kreikkalaist juguu, rahkaa, luonnon juguu, kasviksii, välillä pähkinöitä, banaanii paljon, välillä muitaki hedelmiä ( tuore ananas lemppari, sekin kokonainen, ei tölkkikamaa) , perunaa välillä tai bataattia, marjoja jne
Ei lisäaineita, eineksiä, eikä lisättyä sokeria, eikä leipää, makeisia tai mitään muutakaan turhaa
Aamupala ( puuro munat) , lounas ( ruoka) , välipala ( hedelmä) , päivällinen ( ruoka) , iltapala (jugu, rahka tms)
Rytmi aina kunnossa, kuka tahansa pystyy olemaan kunnossa toteuttaen samaa, turha väitellä vastaan, jos haluaa olla kunnossa niin sitä samaa ruokaa on totuttava syömään useasti vaikka se tuntuisikin tylsältä, kaiken ei ole tarkoitus olla yhtä juhlaa.
Siis miten ihmeessä te voitte syödä välipalaksi vain hedelmän? Mulla tulee moisesta vain kovempi nälkä ja usein vielä maha kipeäksi kaupan päälle.
Itse syön aamupalaksi pari palaa leipää. Lounaaksi salaattia, kanaa, kalaa tai lihaa. Annoskoko on pieni tai pienehkö. Alkuillasta syön jugurtin ja hedelmän tai salaatin. Illalla leipää, smoothieta tms. Olen aina ollut normaalipainon alarajalla. Ikää 50 v. Nuorempana söin paljon makeaa ja roskaruokaa, mutta sen karsin pois n. 10 v sitten.
Aamupala, lounas, päivällinen. Päiväkahvilla ehkä 1 keksi.
Esim eilen
- aamulla ohut paahtoleipäsiivu (1/2 suomalaisesta), robiolajuustoa ja rypälehilloa
- lounas 6 falafelia tomaattikastikkeella
- ip kahvi+ keksi
- päivällinen pasta bolognese
Yazion mukaan tuosta tuli vain 830 kcal?? Illalla rivi suklaata 140kcal
Tänään sama aamupala, lounaaksi juustoinen kukkakaalikeitto ja siivu ruisleipää ja päivällinen sama kuin eilen, kahvi ja keksi ja illalla varmaan taas rivi suklaata. Yht 1000 kcal.
Näin 60+v ei voi dyödä mitään vaikka kuinka liikkuu ha tekee fyysistä työtä! Tärkeintä on se että syö oikeaa ruokaa!
Syön mitä milloinkin huvittaa. Fyysinen työ pitää painon hyvin kurissa.
171cm/60kg
Vierailija kirjoitti:
Siis miten ihmeessä te voitte syödä välipalaksi vain hedelmän? Mulla tulee moisesta vain kovempi nälkä ja usein vielä maha kipeäksi kaupan päälle.
Samaa ihmettelen. Mulla moinen johtaa hillittömään mässyhimoon. Siksi en enää välipaloja syö vaan syön rehellistä ruokaa jos on nälkä.
Olen normaalipainoinen, en hoikka. Tässä tämän päivän ruokani:
Aamupalana latte
Lounaaksi puolikas bataatti, 150g broilerin fileepihvi, vihreitä papuja ja pinaattia
Välipalaksi persimon
Päivälliseksi bataatin toinen puolikas, 150g broilerin fileepihvi, vihreitä papuja ja pinaattia
Iltapalaksi maustamatonta jogurttia ja pelaanipähkinöitä